Voor een vriend van mij ben ik een nieuw systeem aan het samenstellen. Voordat ik daadwerkelijk ga bestellen en bouwen, wil ik de configuratie graag eerst laten checken door jullie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld voor gamen, daarnaast zal het ook gebruikt worden voor licht kantoorgebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is +- €1.500/1.600,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals monitor, muis en toetsenbord is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat onderzoek is het volgende systeem samengesteld:
Dit systeem is samengesteld met als doel prestaties te benaderen die vergelijkbaar zijn met een systeem dat ik eerder via dit forum heb laten samenstellen en waar ik nog dagelijks met veel plezier gebruik van maak. Advies gevraagd over 1440p build - budget +- 1.500€
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Het systeem mag idealiter de komende jaren vooruit kunnen zonder problemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stille pc die redelijk zuinig met stroom omgaat. Verder geen specifieke eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies of er onderdelen beter of goedkoper gekozen kunnen worden, en of de samenstelling logisch is gezien het beoogde gebruik.
Bedankt alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld voor gamen, daarnaast zal het ook gebruikt worden voor licht kantoorgebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is +- €1.500/1.600,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals monitor, muis en toetsenbord is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat onderzoek is het volgende systeem samengesteld:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 166,08 | € 166,08 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B850 AORUS ELITE WIFI7 | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9060 XT GAMING OC 16G | € 448,90 | € 448,90 |
| 1 | Behuizingen | Montech XR Zwart | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 38,90 | € 38,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36 | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 91,90 | € 91,90 |
| 1 | Interne ssd's | Kingston NV3 M.2 2280 (retail) 1TB | € 139,- | € 139,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.567,68 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Het systeem mag idealiter de komende jaren vooruit kunnen zonder problemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stille pc die redelijk zuinig met stroom omgaat. Verder geen specifieke eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies of er onderdelen beter of goedkoper gekozen kunnen worden, en of de samenstelling logisch is gezien het beoogde gebruik.
Bedankt alvast!