Vraag

• zizi
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-06 19:46
Dag,

Ik heb zonnepanelen met een Goodwe 3000XS omvormer. Er is momenteel een storing en de omvormer toont de errorcode Relay Chk Fail.

Weet iemand of dit op afstand kan worden opgelost, of is de omvormer aan vervanging toe?

Alle reacties

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Is een intern issue. Je goodwe heeft problemen om de interne staat van zijn relais correct te bepalen.

Wat je kan doen is je omvormer uit doen

Ac er af. Dc er af. 10 minuten wachten totdat alles intern is ontladen dan dc er op 3n als laatste ac.

Hopelijk werkt deze reset procedure

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03

Reptile209

- gers -

Had je toevallig dit topic al gevonden: [PV] Goodwe "relay check fail"? En inderdaad een 'hard reset' wat @mkleinman sugggereert. Ik denk dat dat alles is dat je zelf kan doen (ga niet zelf zitten sleutelen, levensgevaarlijk!). Als dat niet helpt, contact opnemen met de leverancier of met de installateur.

Hoe oud is je omvormer?

Zo scherp als een voetbal!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

En inderdaad. Een omvormer is geen service item die je zelf op een zaterdag ochtend open maakt en repareert:)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• zizi
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een hard reset 2 keer geprobeerd, zonder resultaat. De omvormer is uit 2023. En de installateur blijkt failliet te zijn. Dus op heden geen concrete oplossing.

Ik heb online gezocht, en ik begrijp dat de relais in dit geval kapot is, en dat de omvormer moet worden vervangen...

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik had dit zelfde probleem vorig jaar met mijn GoodWe 3000 DNS omvormer van 9,5 jaar oud. Die is toen vervangen. GoodWe leverde gratis een nieuwe 3000 XS via de leverancier, wel installatiekosten. Ik zou dus contact opnemen met GoodWe. Ik neem aan dat je de omvormer aangemeld had via de sems portal, dan wordt de garantie 10 jaar.

• zizi
Ja de omvormer is aangemeld via SEMS. Ik heb GoodWe gebeld maar ze nemen niet op. Had je direct contact met hun of via een installateur?
Pagina: 1