Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boes2000
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb een vraag over de Goodwe omvormer model 2500 . Vanochtend kreeg ik een melding in de omvormer: relay check fail. Die omvormer geeft nul aan van vermogen en het rode lampje knippert om de 30 seconden. Daarna geeft het systeem aan dat er weer een poging wordt gedaan om contact te krijgen met de omvormer.

Ik heb dit systeem diverse keren gereset, maar nog geen oplossing tegen gekomen.

Wie heeft een oplossing voor dit probleem,of wordt het een nieuwe omvormer.

Eigen vraag = eigen topic, topic hijack wordt niet gewaardeerd

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 29-04-2024 16:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Een snelle Google zegt dit:

1. Neutral & ground cables are not well connected on AC terminals.
2. Utility ground loss

Zit de boel wel goed vast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

relais kapot in de omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Wanneer alles netjes is aangesloten op de omvormer dan is de omvormer kapot. Hoe oud is de omvormer? Mogelijk heb je nog garantie, en mogelijk kan je de omvormer laten repareren.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
sunnyside reeuwijk of interpaul bv kan je hem laten repareren wss

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len11
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-05 15:36
Ik heb net sinds 2 dagen hetzelfde probleem, tot die tijd probleemloos gefunctioneerd en ineens Relay check fail en daarna 30 sec wachten voor nieuwe poging.
Goodwe gw3000-XS is net 5 jaren oud, volgens volgens de site: "De verwachte levensduur van een GoodWe omvormer ligt typisch tussen de 10 en 15 jaar, vergelijkbaar met andere toonaangevende merken in de industrie."
De installateur gebeld die aangeeft dat het een bekend probleem is en er meerdere Goodwe's na 5 jaar de geest geven. omdat dit buiten de officiele garantie valt, bieden ze voor inkoopsprijs een ander merk aan Solax X1 MINI 2.5-G4, €600 incl installatie. Vooral omdat het via de fabriek verhaal halen een lastig punt is volgens hen. de oude goodwe's belanden bij het oud ijzer.
Is dit nu gewoon een verkooptruc omdat de zonnenpanelenmarkt is ingezakt of kan de goodwe toch makkelijker hersteld worden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 22:18
Ik heb sinds een paar dagen een supporticket uit staan bij de leverancier van mijn omvormer GW3000-NS van 9,5 jaar oud. Die had vorige week een dag meerdere keren "relay check fail" maar inmiddels slaan de stoppen eruit als hij aangaat.

Ik heb een garantie van 10 jaar op de omvormer. Ik ben benieuwd wat dat nog waard is.

Hier zag ik een reparatiemogelijkheid: https://hrpremiumparts.nl/reparatie-omvormer/
Maar dat is niet lonend want de prijs van reparatie is 300 euro terwijl een nieuwe 400 kost en tweedehands 200. Op dit moment kost het me 5 euro per dag dat hij uit staat. Dan is 3 weken wachten ook 100 euro.
Pagina: 1