Best-buy guide school-laptop?

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
Beste redactie,

Einde van het schooljaar, dus een flinke groep kinderen die binnenkort naar de middelbare school gaan en wellicht een laptop nodig hebben. Voor de ouders nu de vraag: wat is goed om aan te schaffen?

Natuurlijk kan je meegaan in wat de school aanbiedt, maar niet iedereen is daar enthousiast over.

Ofwel: zit er vanuit de redactie op korte termijn misschien een laptop best-buy-guide aan te komen specifiek voor middelbare school gebruik? Denk aan: enigszins toekomstbestendig qua CPU, voldoende geheugen; stevige bouw; zuinig in gebruik en riante accu-capaciteit...

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Ik ben bezig met een artikel dat in de planning zit voor begin augustus. Vergelijkbaar met die van vorig jaar (review: Beste budgetlaptop van het moment - Zeven laptops tot 550 euro vergeleken) Maar dan met een hoger budget want geheugenprijzen :-(

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

De meeste scholen doen alleen nog maar dingen online, dus Linux of Mac zijn vaak geen enkel probleem (is mijn ervaring) itt tot wat er in de brieven staat over aanbevolen laptops.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
PiweD schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:10:
Ik ben bezig met een artikel dat in de planning zit voor begin augustus. Vergelijkbaar met die van vorig jaar (review: Beste budgetlaptop van het moment - Zeven laptops tot 550 euro vergeleken) Maar dan met een hoger budget want geheugenprijzen :-(
Dank voor het snelle antwoord!
Ben alleen wel bang dat we hier niet het geduld gaan hebben tot begin augustus - dan komen vakanties tussendoor en we willen dit hier denk ik wel geregeld hebben. Dan ga ik begin augustus wel kijken of onze keuze de juiste was...
BCC schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:21:
De meeste scholen doen alleen nog maar dingen online, dus Linux of Mac zijn vaak geen enkel probleem (is mijn ervaring) itt tot wat er in de brieven staat over aanbevolen laptops.
Da's hier wat off-topic en past beter in Aanschaf en huur van schoollaptops ervaringen topic. Dit topic was vooral om te vragen of er nog een BBG-update hiervoor komt.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PiweD schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:10:
Begin augustus hebben de meesten met schoolgaande kinderen echt al wel een keuze gemaakt hoor.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

vanaalten schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:49:
[...]

Dank voor het snelle antwoord!
Ben alleen wel bang dat we hier niet het geduld gaan hebben tot begin augustus - dan komen vakanties tussendoor en we willen dit hier denk ik wel geregeld hebben. Dan ga ik begin augustus wel kijken of onze keuze de juiste was...

[...]

Da's hier wat off-topic en past beter in Aanschaf en huur van schoollaptops ervaringen topic. Dit topic was vooral om te vragen of er nog een BBG-update hiervoor komt.
Ja, maar ik dat misschien is dat wel nuttig te benoemen bij de BBG school - update.
https://oudersenonderwijs.nl/kennisbank/digitalisering/laptop-op-school-regels-en-wie-betaalt/

"Scholen mogen een laptop aanbevelen en uitleggen welke eisen nodig zijn voor het onderwijs. Maar ze mogen ouders niet verplichten om een specifiek merk of model te kopen."

Zeker omdat veel scholen anders beweren / kerstpaketten krijgen van bepaalde laptop verhuur bedrijven.

[ Voor 27% gewijzigd door BCC op 29-06-2026 15:38 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Spikeydedraak
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:38
-Hp pro/elitebook

- Lenovo Thinkpad

-Dell lattitude

16gb RAM en 1tb aan opslag aanhouden qua specs.

There you go
Pagina: 1