Hi allemaal,
Ik wil een airco laten plaatsen en zit een beetje in een lastige situatie qua leidingroute.
Situatie:
- Rijwoning (woon er sinds de het gebouwd is , de buren ook.
- Ik heb een uitbouw, buren niet
- Erfgrens loopt langs een regenpijp
- Mijn uitbouw steekt ±20 cm over die erfgrens heen, dit moet want anders versmalt de woonkamer.
- Buitenunit komt op mijn uitbouw.
Probleem:
- Via achtergevel naar buiten is geen optie → daar zit mijn veranda en kom ik precies tegen een paal aan met boren voor o.a. afvoer
- Door het dak wil ik liever niet wegens risico op lekkage
Dus blijft eigenlijk alleen over:
- Door de zijgevel van mijn uitbouw naar buiten richting de buren.
- langs de zijmuur omhoog naar de buitenunit
Twijfels:
- Die leiding (goot) loopt dan deels boven het perceel van de buren (door de overstek van de uitbouw)
- Buren hebben veranda dus zien het niet
- Maar juridisch voelt het een beetje grijs
Extra:
- Wat als buren later ook een uitbouw nemen?
- Of als ze verhuizen en nieuwe buren er iets van vinden?
Vraag:
Zouden jullie dit gewoon doen (netjes in kabelgoot langs de muur), of zie ik iets over het hoofd?
Met de buren zijn we goed, verwacht geen problemen maar twijfel ook van wie de buitenmuur is. Ben ik de eigenaar?
De buren hebben een veranda en waarschijnlijk hebben ze ook geboord tegen mijn uitbouw waar ik ook niet over ben geinformeerd destijds.
Ik wil een airco laten plaatsen en zit een beetje in een lastige situatie qua leidingroute.
Situatie:
- Rijwoning (woon er sinds de het gebouwd is , de buren ook.
- Ik heb een uitbouw, buren niet
- Erfgrens loopt langs een regenpijp
- Mijn uitbouw steekt ±20 cm over die erfgrens heen, dit moet want anders versmalt de woonkamer.
- Buitenunit komt op mijn uitbouw.
Probleem:
- Via achtergevel naar buiten is geen optie → daar zit mijn veranda en kom ik precies tegen een paal aan met boren voor o.a. afvoer
- Door het dak wil ik liever niet wegens risico op lekkage
Dus blijft eigenlijk alleen over:
- Door de zijgevel van mijn uitbouw naar buiten richting de buren.
- langs de zijmuur omhoog naar de buitenunit
Twijfels:
- Die leiding (goot) loopt dan deels boven het perceel van de buren (door de overstek van de uitbouw)
- Buren hebben veranda dus zien het niet
- Maar juridisch voelt het een beetje grijs
Extra:
- Wat als buren later ook een uitbouw nemen?
- Of als ze verhuizen en nieuwe buren er iets van vinden?
Vraag:
Zouden jullie dit gewoon doen (netjes in kabelgoot langs de muur), of zie ik iets over het hoofd?
Met de buren zijn we goed, verwacht geen problemen maar twijfel ook van wie de buitenmuur is. Ben ik de eigenaar?
De buren hebben een veranda en waarschijnlijk hebben ze ook geboord tegen mijn uitbouw waar ik ook niet over ben geinformeerd destijds.