HI, there. Planing to visit Madrid.

Pagina: 1
Acties:

Vraag


  • V.Cross
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 10:15
Hi everyone, I’m planning to visit Madrid and will be setting off from Valencia around 15 July. Given the cost of fuel, I’m wondering whether to hire an electric car or a hybrid. Is it worth it? And how well-developed is the network of charging points along the route from Valencia to Madrid? Does anyone have any experience with this? :)

P.S. – Apologies if I’ve posted this in the wrong section. I just saw people on the forum sharing their experiences from previous years, but I couldn’t find anything specifically for the Valencia–Madrid route.

Alle reacties


  • jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gewoon een auto huren met een brandstof motor.
Brandstof kost 1.31 ipv 2.40 in nederland
Maar het is maar 360 km. dus zonder laden, of met 1 stop gaat het prima lukken

auto huur kost je 21 euro per dag. brandstof geen drol..


en als je toch eclectisch wilt zijn


Requena
Diverse HPC-laders (o.a. Repsol/Iberdrola).
Goede eerste stop als je met een lagere acculading vertrekt.


Castillejo de Iniesta (A-3)
Zunder Ultra Fast
Tot 360 kW
Ongeveer 150 km vanaf Valencia.


Motilla del Palancar (A-3)
Zunder Ultra Fast
Tot 360 kW
Ongeveer halverwege tussen Valencia en Madrid.


Saelices (Cuenca)
IONITY
Tot 350 kW
Ideale laatste laadstop vóór Madrid indien nodig.

maar persoonlijk vind ik het een achtelijk idee. tenzij je "thuis"" kan laden...
Maar toen ik een electrische auto mee kreeg vanuit vlc, kwam deze zonder thuislaadkabel...
Hoop gekloot om de laden in de omgeving.. zeker niet nog een keer

[ Voor 96% gewijzigd door jack zomer op 26-06-2026 11:46 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.


  • FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Een account aanmaken op een Nederlands IT forum om te vragen naar laad infra in een ander land?

  • Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:20
FastFred schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:48:
Een account aanmaken op een Nederlands IT forum om te vragen naar laad infra in een ander land?
IT forum? Weinig IT aan tegenwoordig.

  • TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:19
Gewoon lekker een zuinige auto huren. Ik ben in mei nog in Spanje geweest en ondanks de hoge olieprijzen kostte benzine daar geen drol. De gemiddelde huurauto is ook een Dacia Sandero of Seat Ibiza, kost nauwelijks wat en zijn relatief zuinig. Kan je wel een bak meer betalen voor een EV, maar ik denk niet dat je het er zomaar uithaalt.

Buiten dat is Valencia naar Madrid nog geen 400km. Trein is ook nog een optie, tussen grote steden heeft Spanje best een aardig netwerk.
Pagina: 1