Mitsubishi airco MSZ - MFZWifi connectie problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Beire91
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-06 23:37
Wij hebben sinds vandaag een airco installatie laten plaatsen van 5 toestellen merk Mitsubishi.

- 3 vloermodellen MFZ-KT25VG

- 2 Wandmodellen MSZ-AY50VGKP

We willen connecteren met de MELcloud app maar dit loopt steeds fout.

Als we op internet eens rondkijken dan zien we veel mensen met dit probleem, dus het is gekend. Echter een echt werkende oplossing zie ik niet.

Iemand dat ons kan helpen?
Dit is niet naar verwachting.

Mvg

Alle reacties

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Wat loopt er fout dan? Code/melding toevallig?

Hoe probeer je het? Welk device bijvoorbeeld?

• Djvdb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:32
Gebruik je melcloud of melcloud home? Nieuwere modellen werken over het algemeen alleen met icloud home. Mitsubishi maakt degelijke apparaten maar hun apps zijn echt waardeloos. Dat doen andere merken een stuk beter. Wat ze dan wel hebben is de optie om er een esp in te drukken en lokaal alles te bedienen bijvoorbeeld via home assistant. Climacontrol hier op het forum is daar een mooi voorbeeld van.

[ Voor 85% gewijzigd door Djvdb op 25-06-2026 22:39 ]

e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I WP: ME Ecodan SUZ-SWM60VA2 + ERST20D-VM2E

• Beire91
basjuuhhh schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:16:
Wat loopt er fout dan? Code/melding toevallig?

Hoe probeer je het? Welk device bijvoorbeeld?
One plus 12 gsm heb ik, vriendin heeft een iPhone en daarmee gaat het ook niet.

Het begint bij het scannen van de QR code van het toestel dat amper lukt.
Wanneer het dan toch lukt komt er na de koppelingsperiode met het toestel een error tevoorschijn 'disconnection occurred"
Hopeloos. Na 5 uur proberen het opgegeven.

• Beire91
Djvdb schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:30:
Gebruik je melcloud of melcloud home? Nieuwere modellen werken over het algemeen alleen met icloud home. Mitsubishi maakt degelijke apparaten maar hun apps zijn echt waardeloos. Dat doen andere merken een stuk beter. Wat ze dan wel hebben is de optie om er een esp in te drukken en lokaal alles te bedienen bijvoorbeeld via home assistant. Climacontrol hier op het forum is daar een mooi voorbeeld van.
Heb beide MELcloud geprobeerd.
De ene krijg ik me zelfs niet eens aangemeld.
De home die krijg ik geopend, maar werkt van geen kanten.

Heb je nog wat info over deze ESP?
Hoe zet je dit op?

Bedankt alvast 😉

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik weet niet waar mitsubishi electric mee bezig is maar hun app gaat met de dag achteruit.
Probeer het morgen nog eens, wellicht werkt het dan.
Beire91 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:36:
[...]
Heb je nog wat info over deze ESP?
Hoe zet je dit op?

Bedankt alvast 😉
ClimateControl is een apart topic voor hier op tweakers. Het is een alternatief wat lokaal werkt en via bijvoorbeeld home automation systemen kan werken zoals Homey en Home Assistant. Daardoor ben je niet meer afhankelijk van mitsubishi. ClimateControl beschikt ook over een cloud optie, dus je kan deze ook van buiten huis bedienen.

Meer info hier: ClimaControl: Slimme besturing voor airco's

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:30

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Geen idee wat er mis gaat maar, al die units werken alleen met 2,4ghz. Dus zet je telefoon en wifi daarop. Bij voorkeur geen zelfde SSID voor 2,4 en 5 GHz en geen mesh.

dit kan vaak alweer wat vreemde dingen oplossen.

Mr. T.

Pagina: 1