Waar zal 5800x3d anniversary edition verkocht worden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oebbiejones
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12:54
Dit is mijn eerste post op tweakers, dus excuses als dit op de verkeerde plek gevraagd wordt. Met de stijgende kosten lukt het mij financieel niet om naar een am5 pc te gaan, dus ik wil mijn am4 pc upgraden. En de cpu van mijn pc is het zwakste onderdeel op dit moment.

Het komt perfect uit dat amd de 5800x3d anniversary edition komende donderdag gaat uitbrengen, maar ik ben bang dat scalpers alles snel zullen opkopen. Ik kan alleen nergens online vinden waar ze verkocht gaan worden. Heeft iemand enig idee? Bijv Megekko of Azerty? Als iemand mij hier meer over zou kunnen vertellen zou dat fantastisch zijn ♥

Ik zoek een?
Webshop die de AMD Ryzen 7 5800x3d anniversary edition gaat verkopen

Wat is je budget?
N.V.T

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen 7 5800x3d anniversary edition

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Game pc.

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:45
Volgens mij staat de release gepland in de loop van deze week (25 juni) tegen een prijs van vermoedelijk EUR 350-400

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
Kijk bij de bekende AMD partners, volgens mij zijn de scalpers druk met festival en concertkaartjes tegenwoordig. ;)

Alternate, Megekko en Azerty

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hier is het artikel dat je zoekt te vinden

uitvoering: AMD Ryzen 7 5800X3D - 10th Anniversary Edition Boxed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ1zq_K_plIclPsH5nqukFsScpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zSkFJpykkQCteB4zBJPjiWZR.png?f=fotoalbum_large

Gebruik dan het bel icoontje om in te stellen dat je een mailtje/berichtje krijgt op het moment dat hij beschikbaar wordt bij een webwinkel dan kun je er super snel bij zijn.

Zorg wel dat je notificatie instellingen onder je tweakers account goed staan!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• oebbiejones
copywizard schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:27:
Hier is het artikel dat je zoekt te vinden

[Afbeelding]

Gebruik dan het bel icoontje om in te stellen dat je een mailtje/berichtje krijgt op het moment dat hij beschikbaar wordt bij een webwinkel dan kun je er super snel bij zijn.

Zorg wel dat je notificatie instellingen onder je tweakers account goed staan!
Dank je wel voor de tip! heb het meteen aangezet. En even voor de zekerheid, als ik de notificatie instellingen zo heb staan, dan krijg ik er bericht van als een prijs/verkoopplek bekend is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FidRn0lDyBpre8W61l_BBn7rp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dy9204dGyJx1KZbh7tSA1XdW.png?f=fotoalbum_large

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:51
Ja

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je krijgt nu dus zowel een e-mail als een notificatie op de website (via de bel rechtsbovenin).

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
oebbiejones schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:36:
[...]

Dank je wel voor de tip! heb het meteen aangezet. En even voor de zekerheid, als ik de notificatie instellingen zo heb staan, dan krijg ik er bericht van als een prijs/verkoopplek bekend is?

[Afbeelding]
Als het goed is wel ja.

Je kan dit eventueel testen doormiddel van een random ander product het bel icoontje ook in te schakelen en dan de prijs in te stellen boven de prijs waarvoor hij momenteel te koop is. Dan zou je binnen enkele minuten een mailtje/PM moeten krijgen dat het door jou geselecteerde product voor of onder jou ingestelde prijs beschikbaar is.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De vraag is ook even of het de moeite wel waard is voor wat je ermee wil doen. En natuurlijk wat je huidige CPU nu is. Een 5500X3D is al best een lekkere upgrade (10-20% sneller) ten opzichte van alle non-X3D modellen, en kost momenteel inclusief de couponcode minder dan €180. Met de 5800X3D vind ik die kleine extra performancewinst die je daarbovenop nog krijgt de meer dan dubbele kosten niet waard.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb mij vorige week al ingeschreven voor de nieuwsbrieven van azerty, alternate en megekko.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze vanaf 15:00 uur mogen verkopen donderdag, maar kan dat nergens meer terugvinden?!

Ik zit in elk geval de hele dag te F5-en, want ik wil deze niet mislopen :)

=edit=

ow en ook die prijsalert al ingesteld jnderdaad. Als iemand meer info heeft dan hoor ik het graag.

[ Voor 15% gewijzigd door vosss op 23-06-2026 20:46 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:57
Een 7800X3D kost ongeveer €250 op AliExpress, heb ze zelfs al een paar keer onder 200 zien zakken. Volledig nieuw, binnen een paar dagen geleverd vanuit Europa.
Een degelijk B650 bordje kan je ook wel vinden voor €100, dus dat is samen de kostprijs van een 5800X3D.

Vervolgens kan je je oude CPU/moederbord/ram verkopen om een groot deel van de DDR5 kost te dekken (32GB voor €250 ofzo op V&A).

Het is inderdaad ook maar de vraag of die 5800X3D vlot verkrijgbaar gaat zijn aan retailprijs. Dat AMD hem als een 'Anniversary Edition' in de markt zet, zegt eigenlijk al veel over hun insteek achter deze lancering.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Yup. De processor is voor max +/- €250-275 nog best interessant voor gamers, maar hoger zou ik zelf niet snel doen. Natuurlijk is een AM5 setup dan alsnog wel duurder (zoveel levert verkoop van AM4 niet op?) maar je hebt dan wel een stuk meer toekomstbestendigheid.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De kans op scalpers lijkt mij verwaarloosbaar.

Scalpen werkt alleen als het aanbod veel kleiner is dan het aanbod, eigenlijk is "scalpen" gewoon een natuurlijk prijsverloop op basis van vraag en aanbod.

De huidige markt is compleet gebottlenecked op geheugen en GPU's, niet op CPU's, daarnaar is dus relatief weinig vraag. Productiecapaciteit is ook totaal geen probleem (i.t.t. bij bijvoorbeeld de nieuwe GPU's van een paar jaar geleden) want de 5800X3D wordt op 7nm gemaakt - een volwassen node, en alle hippe producten zijn inmiddels over op 5nm of 3nm, dus er is eerder overcapaciteit dan ondercapaciteit. Een groot deel van de AM4-bezitters heeft al een X3D, en dan heeft AM4 inmiddels ook al concurrentie van AM5. En van alle andere segmenten AM4-CPU's (low-end, mobile, server) liggen er nog dozen vol in magazijnen dus daar hoeft ook geen capaciteit aan verspild te worden.

Ja, misschien is de vraag alsnog wel redelijk omdat er veel mensen op die upgrade wachten. Maar dat is bij elke nieuw product zo, niks nieuws.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• vosss
  • Nu online
Goedemorgen @oebbiejones

Zojuist alle grote jongens gecheckt, maar nog nergens te koop. :P

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:02
Helaas nog steeds nergens 😂

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21

Orac

Ik mis je papa.

Als voorbereiding even controleren of je huidige BIOS versie de 5800X3D ondersteund, anders moet je eerst de BIOS updaten.

• DeNachtwacht
  • Niet online
bwerg schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:44:
De kans op scalpers lijkt mij verwaarloosbaar.
De huidige markt is compleet gebottlenecked op geheugen en GPU's, niet op CPU's, daarnaar is dus relatief weinig vraag. Productiecapaciteit is ook totaal geen probleem (i.t.t. bij bijvoorbeeld de nieuwe GPU's van een paar jaar geleden) want de 5800X3D wordt op 7nm gemaakt - een volwassen node, en alle hippe producten zijn inmiddels over op 5nm of 3nm, dus er is eerder overcapaciteit dan ondercapaciteit.
Sorry, maar vrijwel alles wat je noemt klopt niet.
  1. Niemand heeft het hier over scalping gehad. Het gaat erom dat amd er zelf een slaatje uit wil slaan door de retailprijs op $350 te zetten terwijl een snellere 7800X3D flink goedkoper te krijgen is.
  2. De eerste berichten over cpu tekorten zijn wel degelijk al verschenen https://itdaily.be/nieuws/business/cpu-tekort-prijs-stijgt/
  3. Dat am4 legacy is zegt helemaal niks over of er wel of niet tekorten zijn. Computerfabrieken zijn geen plekken waar na de uitfasering van een platform het personeel de hele dag mag gaan zitten kaarten ;) tot er eindelijk weer een am4 opdracht binnenkomt. Die fabrieken worden omgebouwd om andere platformen te gaan produceren, en aangezien de meeste nu zijn omgebouwd naar am5 is de am4 productiecapaciteit beperkt, er zal dus niet snel sprake zijn van am4 overcapaciteit.
Dat er natuurlijk marktwerking komt is fijn, maar ik moet nog zien of deze cpu snel richting een voor zijn prestaties normale €250-275 zakt. Ik heb er een hard hoofd in en denk dat je nog vrij lang een premium betaalt.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-06-2026 09:39 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59
Het is in Nederland vaak 's middags om 15:00u dat een officiële release plaats vindt.

• vosss
  • Nu online
Nielson schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:26:
[...]

Het is in Nederland vaak 's middags om 15:00u dat een officiële release plaats vindt.
Klantenservice van Megekko geeft inderdaad ook 15:00 aan.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:29
DeNachtwacht schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:16:

[list=1]
• Niemand heeft het hier over scalping gehad. Het gaat erom dat amd er zelf een slaatje uit wil slaan door de retailprijs op $350 te zetten terwijl een snellere 7800X3D flink goedkoper te krijgen is.
Dat lijkt me niet te kloppen, de openingspost geeft zelfs aan dat TS bang is voor scalpers...

Nergens in de OP zie ik TS verder commentaar hebben op het door AMD gezette MSRP en / of de prijs / prestatie verhouding van dat MSRP, en verder wordt het ook niet echt genoemd in het topic behalve in posts van jouzelf...
oebbiejones schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:21:
Dit is mijn eerste post op tweakers, dus excuses als dit op de verkeerde plek gevraagd wordt. Met de stijgende kosten lukt het mij financieel niet om naar een am5 pc te gaan, dus ik wil mijn am4 pc upgraden. En de cpu van mijn pc is het zwakste onderdeel op dit moment.

Het komt perfect uit dat amd de 5800x3d anniversary edition komende donderdag gaat uitbrengen, maar ik ben bang dat scalpers alles snel zullen opkopen. Ik kan alleen nergens online vinden waar ze verkocht gaan worden. Heeft iemand enig idee? Bijv Megekko of Azerty? Als iemand mij hier meer over zou kunnen vertellen zou dat fantastisch zijn ♥

• vosss
  • Nu online
Dennism schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:51:
[...]

Dat lijkt me niet te kloppen, de openingspost geeft zelfs aan dat TS bang is voor scalpers...

Nergens in de OP zie ik TS verder commentaar hebben op het door AMD gezette MSRP en / of de prijs / prestatie verhouding van dat MSRP, en verder wordt het ook niet echt genoemd in het topic behalve in posts van jouzelf...

[...]
Plottwist, TS is zelf een scalper en wil weten welke winkels hem nog meer gaan verkopen vandaag! :D

• oebbiejones
Orac schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:13:
Als voorbereiding even controleren of je huidige BIOS versie de 5800X3D ondersteund, anders moet je eerst de BIOS updaten.
Oeeff dank je wel dat je het zegt! Ik zie dat mijn bios flink outdated is en idd niet de 5800x3d op deze versie ondersteund. Ik zie er wel tegen op om met de bios te gaan prutsen :S

• oebbiejones
vosss schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:41:
[...]

Klantenservice van Megekko geeft inderdaad ook 15:00 aan.
Oeehh dank je wel voor de heads up, je bent een held!

• DeNachtwacht
  • Niet online
Oeps, even overheen gelezen. Ik denk dat het scalpen echt ook wel mee gaat vallen trouwens, €350 is al best fors aan de prijs zoals gezegd dus daar nog een premium overheen proberen te gooien gaat je weinig opleveren gok ik zo. Ze gaan 2e hands nog steeds (af en toe) voor rond deze prijs weg, dus dat dat ineens €450+ wordt? Lijkt me sterk.

• oebbiejones
Dennism schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:51:
[...]

[...]
Ja het is puur dat ik nog op een 3700x zit en in Nederland echt nergens meer goede am4 x3d cpu's te koop zijn (of véél te duur in resale). AM5 kan ik op dit moment gewoonweg niet betalen, dus ik blijf vastzitten aan AM4 de komende jaren. En het is voor mij echt DE perfecte oplossing dat die 5800x3d nu opnieuw wordt uitgebracht. De prijs is idd duurder, maar anders kon ik helemaal niet meer aan een 5800x3d komen, dus hoop em echt vandaag te kunnen halen!

• vosss
  • Nu online
@oebbiejones ik hoop met je mee! Vanwege de dure prijzen weiger ik ook om over te stappen naar AM5. Hopelijk lukt het ons om deze felbegeerde CPU te bemachtigen.

Ik denk dat veel mensen zich erin vergissen hoe populair deze gaat zijn nu, juist vanwege die hoge hardwareprijzen.

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

We gaan er vanuit dat je de 5800 X3D kiest voor games, klopt dat? Anders zou je andere processoren in de 5000-serie kunnen overwegen naar gelang je toepassing.

[ Voor 8% gewijzigd door Orac op 25-06-2026 10:41 ]

• DeNachtwacht
  • Niet online
Ja, en zoals gezegd ligt voor gaming de 5500X3D dichter bij een 5600/5800x3d dan bij een 5800x, dus dat is prijs/kwaliteit voor nu €180-190 bij een Franse shop op AliExpress wel echt een goede deal prijs/kwaliteit.

• vosss
  • Nu online
Krijg een prijsalertvan tweakers dat hij nu verkrijgbaar is bij Redshell voor 501 euro

Dikke doei!

Alternate geeft aan hem vanaf morgenochtend 8 uur online te hebben staan.

• oebbiejones
vosss schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:57:
Krijg een prijsalertvan tweakers dat hij nu verkrijgbaar is bij Redshell voor 501 euro

Dikke doei!

Alternate geeft aan hem vanaf morgenochtend 8 uur online te hebben staan.
Ik zag het ja.. Ik ken Redshell verder niet, maar ik hoop wel echt dat dit een uitschieter is, en niet waar de prijzen ongeveer zullen zitten. Dat zou echt huilen zijn.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:01
De eerste staat nu net online voor €500...

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:04
Lijkt er op dat ze 'm alweer van de website hebben gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DPCALtf.png

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:34

HugoBoss1985

Xenotech

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Rustig afwachten totdat alle bekende en betrouwbare shops de processor in de verkoop hebben.
edit:
Aangepast na de reactie van hieronder. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Orac op 25-06-2026 11:20 ]

• vosss
  • Nu online
oebbiejones schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:01:
[...]

Ik zag het ja.. Ik ken Redshell verder niet, maar ik hoop wel echt dat dit een uitschieter is, en niet waar de prijzen ongeveer zullen zitten. Dat zou echt huilen zijn.
Overal wordt 350 genoemd als prijs. Als ze daar 500 van maken verkopen ze er niet veel gok ik zo. Dus het zal wel rond die 350-375 zitten gok ik.

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:04
vosss schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:17:
[...]

Overal wordt 350 genoemd als prijs. Als ze daar 500 van maken verkopen ze er niet veel gok ik zo. Dus het zal wel rond die 350-375 zitten gok ik.
En het was ook nog de ex. BTW prijs bij Redshell 8)7

• Dennism
vosss schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:17:
[...]

Het is een $349 product volgens mij, ik weet niet of er ook een europees MSRP vastgesteld is, want dat doet AMD lang niet altijd.

Die hanteren voor EU vaak als MSRP: dollar prijs omrekenen naar euro met BTW en dan afronden op een mooi prijspunt in de buurt.

Dan zou je uitkomen op iets in de richting van €307 excl. BTW met de koers van dit moment en dus +- €371,50 incl BTW. Dus iets als €369 of €379 in de winkels als vraag en aanbod in balans zijn. Denk dat de top end van je range dus best eens correct kan zijn, al hoop ik eerder op het low end van je range voor de potentieel kopers.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 25-06-2026 11:54 ]

• vosss
  • Nu online
Dat denk en hoop ik ook lol :D

• vosss
  • Nu online
Ik ging gewoon uit van dollar = euro.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:34

HugoBoss1985

Xenotech

Kijk eens naar hoe sterk de 5800XT gestegen is in prijs in een jaar tijd. En zet de prijs daarvan dan af tegen een 5800X3D anniversary edition. Ik denk dat alles onder de €400 niet gaat gebeuren.

Maar ik hoop van wel.

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-06-2026 11:54 ]

• vosss
  • Nu online
Megekko nog eens gemaild of ze de prijs al kunnen verklappen, die mailen altijd snel terug.

=edit=

Antwoord viel te verwachten, prijzen zijn pas bekend zodra ze online staan.

[ Voor 32% gewijzigd door vosss op 25-06-2026 12:04 ]

• Dennism
HugoBoss1985 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:53:
Kijk eens naar hoe sterk de 5800XT gestegen is in prijs in een jaar tijd. En zet de prijs daarvan dan af tegen een 5800X3D anniversary edition. Ik denk dat alles onder de €400 niet gaat gebeuren.

Maar ik hoop van wel.
Daarom ook als vraag en aanbod in balans liggen. Als AMD amper geleverd heeft zie ik die €400 ook wel gebeuren, ik vermoed immers dat er best wat vraag zal zijn. Genoeg mensen die immers de laatste tijd klaagden het jammer te vinden nooit een 5800X3D te hebben kunnen bemachtigen.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
en redshell is weer terug met z'n 501 ex btw... lekker al de tweede pricewatch trigger van ze. nieuwe filter maar op 490 euro gezet en dan slaan we redshell lekker over...

ik lees op een random redit threadje dat de UK om 1400uur released (betrouwbaarheid 0,0), maar dan is de 1500uur die hier al genoemd is voor NL wel precies in lijn. kan ik in ieder geval relaxed(er) lunchen nu :D

[ Voor 38% gewijzigd door dyrc op 25-06-2026 12:23 ]

• Jeroentje1981
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Amazon geeft vermelding 600 euro. Dus rustig blijven wachten

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jeroentje1981 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:11:
Amazon geeft vermelding 600 euro. Dus rustig blijven wachten
ja, en die gast kan ook pas over 2 weken leveren. die neemt nu de pre-orders aan, en die flipt er zo een paar
Pagina: 1