• Alexandros04
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 12:32
Tweakers,

Ik heb sinds afgelopen zondag een lg oled 55 g5 gekocht (niet speciaal voor het wk) en heb toen ook een abbotje genomen bij nlziet. De kwaliteit is ronduit slecht, oprecht ontevreden. Iemand tips hoe ik dit beter kan krijgen? Volgens chatgpt was nlziet de beste oplossing. Als dit het beste is, dan is dat erg armzalig. Moet trouwens zeggen, vooral het beeld van ver (telelens) is zwaar bagger, van dichtbij is het ok (hd maar zeker niet meer).

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:33
Ja dat viel mij ook al op bij gewoon full hd schermen/monitors via Ziggo kabel DVB-C.
Blijkbaar wordt er ook van 60 naar 50Hz geconverteerd.

Zie ook berichten/inks:
NOS: Feloranje WK-shirts leiden tot klachten: 'Kan 't rugnummer niet eens lezen'
Google: shirt Oranje past niet binnen het standaard kleurenpalet

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Canal+ heeft tijdelijk een gratis maand zag ik in het NLZiet ervaringen topic. Dat zou je eens kunnen proberen. NLZiet specifieke vragen kan je ook hier vragen:
[Ervaringen / Discussie] NLZIET

Hier andere streaming mogelijkheden:
[NL][Ervaringen / Discussie] Live (IP)TV streamen
Canal+ 1 maand gratis actie:
crunchytail in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"

[ Voor 45% gewijzigd door Kecin op 20-06-2026 21:01 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ligt niet aan je tv dat is een van de beste die je vandaag kan kopen, de kwaliteit van het beeld is gewoon ruk vanuit de bron bij NOS.
Ook via Ziggo is het alsnog niet top.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-06-2026 21:02 ]

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:19

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De belangrijkste reden is gewoon de beperkte bandbreedte van het NLZiet-signaal. Bandbreedte heeft bij unicast IPTV een prijs, dus daar moet zuinig mee omgesprongen worden.

Dit artikel van TotaalTV legt vrij goed uit hoe de vork in de steel zit:

https://www.totaaltv.nl/n...-doen-providers-dit-niet/

Nu legt het artikel wel vooral uit waarom DVB-C over glasvezel beter is dan DVB-C over coaxkabel en legt het minder de nadruk op unicast IPTV. Maar je kunt feitelijk stellen dat unicast IPTV zoals bij NLZiet/Ziggo Go je het slechtste beeld oplevert, daarna komen multicast IPTV en DVB-C over coax (KPN iTV/Ziggo-kabel), en de beste beeldkwaliteit krijg je met DVB-C over glasvezel (SKV/Jonaz/Trined).

Daarbij moet ook nog opgemerkt worden dat DVB-C andere voordelen heeft zoals de mogelijkheid om je eigen harde schijven op te nemen, snellere zaptijden en geen interferentie met internetverkeer.

Kortom, als je goed beeld wilt, dan heb je je door ChatGPT laten misleiden.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 20-06-2026 21:28 ]

• Alexandros04
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 12:32
ik dacht idd al dat het aan de nlziet stream ligt, wat is het beste wat ik legaal in nl zou kunnen krijgen?

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:38
Antenne aansluiten op je tv. En via Digitenne kijken. De NPO is gratis te ontvangen.

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01
Alexandros04 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:25:
ik dacht idd al dat het aan de nlziet stream ligt, wat is het beste wat ik legaal in nl zou kunnen krijgen?
Vraag ik me ook af.. kijk via de NPO start app (plus abonnement) maar de kwaliteit van die stream is echt abominabel

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Alexandros04 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:25:
DVB-C via de kabel/glasvezel dus (en zeker geen Digitenne met hooguit 5Mbps bitrate, weliswaar met de h265 codec)

60 naar 50Hz omzetting is verwaarloosbaar als oorzaak (en de Oranje shirts is waarom we iig het 1080p HDR signaal hadden moeten krijgen)

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 20-06-2026 23:49 ]

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:19

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
NPO Start hoef je niet over na te denken, dat is nog beroerder dan NLZiet.

Digitenne is voor een gratis dienst helemaal niet zo beroerd: Het is het enige 1080p50-signaal dat je in Nederland kan krijgen. Inderdaad is de bandbreedte bagger, doch 5 megabps H265 is doorgaans beter dan de 7,5 megabps H264 die NLZiet hanteert, dus Digitenne zal er al beter uit zien dan NLZiet. Als je bedenkt dat alles wat je nodig hebt een klein antennesprietje is dat je in je TV prikt.. degene die niet veel geld wil uitgeven kan zo televisie kijken.

Wil je evenwel gewoon goed beeld, dan is gratis geen optie, je zult moeten betalen. Als je niet in het verzorgingsgebied van SKV, Jonaz of Trined woont, dan heeft Ziggo van de grote aanbieders het beste televisieproduct (dus geen Ziggo Go gebruiken, maar DVB). Valt Ziggo af, dan krijg je bij KPN ook prima beeld geleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 21-06-2026 00:31 ]

Pagina: 1