Dag allemaal,
Ik sta op de vooravond van de aanschaf van een thuisbatterij (streeftarget: ca. 10 kWh totale opslag). Omdat de bomen door het bos soms lastig te zien zijn, leg ik mijn huidige situatie en twijfels graag aan jullie voor.
Mijn huidige situatie & voorbereidingen:
Meterkast: Ik heb een 3-fase aansluiting.
Zonnepanelen: Er ligt een vrij nieuwe SolarEdge 1-fase omvormer.
Automatisering & Monitoring: Ik monitor mijn energie via een Homey Pro en heb daarnaast al veel componenten van HomeWizard (P1-meter, kWh-meters, etc.) actief.
Grote verbruikers: Er is een hybride auto aanwezig.
Infrastructuur (reeds aangelegd): Ik heb alvast een aparte dikke kabel naar de garage getrokken met een onderverdeler. Deze is opgesplitst in 3 aparte groepen, elk op een eigen fase, zodat ik eventueel 3 batterijen (elk op een eigen fase) kan aansluiten om de fasen netjes te balanceren.
De opties waar ik tussen twijfel:
Ik overweeg momenteel drie specifieke richtingen (omgebouwd naar een configuratie van circa 10 kWh):
HomeWizard Plug-in Thuisbatterij:
Voordeel: Past perfect binnen mijn huidige HomeWizard-ecosysteem en de dynamische tarieven zijn hiermee direct slim aan te sturen.
Nadeel: Dit systeem biedt geen noodstroomvoorziening (EPS/UPS).
Zendure SolarFlow 2400 AC Plus (met 3x AB3000L accu's = 11,04 kWh):
Voordeel: Volledig AC-gekoppeld plug-in systeem, 2400W bidirectioneel vermogen, lokale API/Homey-koppeling en biedt wél een off-grid/noodstroomuitgang tot 2400W
Jackery SolarVault 3 Pro Max AC (met 3x BP2500 accu's = 10,08 kWh):
Voordeel: Eveneens een zware AC-stekkerbatterij met 2500W continu laad-/ontlaadvermogen. Heeft een zeer snelle noodstroomomschakeling
Mijn dilemma:
De HomeWizard geniet qua native integratie met mijn huidige P1-meter en Homey Pro de voorkeur, maar het ontbreken van een noodstroomfunctie (die Zendure en Jackery op hun AC-out poorten wel bieden) vind ik een gemiste kans
Bijgaand vinden jullie een overzicht van mijn huidige verbruik.
Welke opstelling of welk merk zouden jullie mij adviseren in deze specifieke situatie? Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik sta op de vooravond van de aanschaf van een thuisbatterij (streeftarget: ca. 10 kWh totale opslag). Omdat de bomen door het bos soms lastig te zien zijn, leg ik mijn huidige situatie en twijfels graag aan jullie voor.
Mijn huidige situatie & voorbereidingen:
Meterkast: Ik heb een 3-fase aansluiting.
Zonnepanelen: Er ligt een vrij nieuwe SolarEdge 1-fase omvormer.
Automatisering & Monitoring: Ik monitor mijn energie via een Homey Pro en heb daarnaast al veel componenten van HomeWizard (P1-meter, kWh-meters, etc.) actief.
Grote verbruikers: Er is een hybride auto aanwezig.
Infrastructuur (reeds aangelegd): Ik heb alvast een aparte dikke kabel naar de garage getrokken met een onderverdeler. Deze is opgesplitst in 3 aparte groepen, elk op een eigen fase, zodat ik eventueel 3 batterijen (elk op een eigen fase) kan aansluiten om de fasen netjes te balanceren.
De opties waar ik tussen twijfel:
Ik overweeg momenteel drie specifieke richtingen (omgebouwd naar een configuratie van circa 10 kWh):
HomeWizard Plug-in Thuisbatterij:
Voordeel: Past perfect binnen mijn huidige HomeWizard-ecosysteem en de dynamische tarieven zijn hiermee direct slim aan te sturen.
Nadeel: Dit systeem biedt geen noodstroomvoorziening (EPS/UPS).
Zendure SolarFlow 2400 AC Plus (met 3x AB3000L accu's = 11,04 kWh):
Voordeel: Volledig AC-gekoppeld plug-in systeem, 2400W bidirectioneel vermogen, lokale API/Homey-koppeling en biedt wél een off-grid/noodstroomuitgang tot 2400W
Jackery SolarVault 3 Pro Max AC (met 3x BP2500 accu's = 10,08 kWh):
Voordeel: Eveneens een zware AC-stekkerbatterij met 2500W continu laad-/ontlaadvermogen. Heeft een zeer snelle noodstroomomschakeling
Mijn dilemma:
De HomeWizard geniet qua native integratie met mijn huidige P1-meter en Homey Pro de voorkeur, maar het ontbreken van een noodstroomfunctie (die Zendure en Jackery op hun AC-out poorten wel bieden) vind ik een gemiste kans
Bijgaand vinden jullie een overzicht van mijn huidige verbruik.
Welke opstelling of welk merk zouden jullie mij adviseren in deze specifieke situatie? Alvast bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/Cul6OKLiXkSeTqwNGxMdifCK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NImAmfzS1TVgbLIPrhsL3RtS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/HSuhSCLokMdvP3UxuVTicDGM.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IOLGGHGMzn0L7GBoV1UK2v6K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r3ppwCVPwMJRqSyQsrqkzUx1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e9C3XPrIyGkVUhlWXauYLGC3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9EfqdHPXEkQycWiuQE2v3yNH.jpg?f=fotoalbum_large)