Voor een eigen ontworpen inbouwkast zit ik te tobben hoe ik het bovenste deel solide op kan hangen. Aan 1 kant leunt hij op de onderstaande kast, het andere deel zweeft.
De muur is niet helemaal recht en heeft een hobbel in het midden, waardoor strak tegen de muur niet zomaar kan. Tevens is de kast flink zwaar want alles is in 18mm uitgevoerd (100kg) leeg.
Zat nu te denken om chemisch anker met draad te monteren, waar je met een schroef de diepte verschil kan stellen per bout en door de achterwand heen te boren. In de kast natuurlijk ook nog een ring voor de verdeling.
Het stelkastje is puur ter ondersteuning tijdens montage:strip_exif()/f/image/tcNsCnfLp7oM5L3c0Rq5iEQW.jpg?f=fotoalbum_large)
De muur is niet helemaal recht en heeft een hobbel in het midden, waardoor strak tegen de muur niet zomaar kan. Tevens is de kast flink zwaar want alles is in 18mm uitgevoerd (100kg) leeg.
Zat nu te denken om chemisch anker met draad te monteren, waar je met een schroef de diepte verschil kan stellen per bout en door de achterwand heen te boren. In de kast natuurlijk ook nog een ring voor de verdeling.
Het stelkastje is puur ter ondersteuning tijdens montage
- Volstaan normale 10x80 pluggen? Of toch chemisch anker?
- Is direct door de achterwand heen in de plug/anker een goed idee? Of moet ik sowieso iets van een rails gebruiken?
:strip_exif()/f/image/tcNsCnfLp7oM5L3c0Rq5iEQW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Artopaper op 12-06-2026 08:45 ]