Windows 11 wil niet booten (0xc0430001)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• troy417
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06 12:55
Mijn vraag: mijn moeder vond het een goed idee om haar laptop mid-systeemupdate tijdens het rebooten dicht te klappen gisteren en hij start sindsdien niet meer op (je komt in het herstelmenu terecht waar je niet meer verder mee komt). Hoe kom ik uit deze bootloop?

Error code: 0xc0430001

Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer Aspire 3 N20C5, Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Als ik hem normaal opstart krijg ik de optie om d.m.v. f1 naar de herstelomgeving te gaan of d.m.v. escape naar de UEFI-firmware instellingen te gaan.
- Als ik hem alt + f10 tijdens de opstart dan krijg ik iets meer opties waar geen van alle iets doet (f1 start hij direct weer opnieuw op en kom ik weer op hetzelfde scherm terecht f8 pakt hij ook niet en bij de UEFI settings pakt deze de windows 11 herstelstick die ik gemaakt heb niet (wordt niet weergegeven als optie om vanaf te booten).
- Startup repair pakt hij ook niet (telkens kom ik weer op hetzelfde herstelscherm met 2 niet werkzame opties uit)

Ik heb onderstaande opties al geprobeerd
https://community.acer.com/en/kb/articles/15529-windows-11-startup-repair-tool

Mijn laatste idee is om te kijken of als ik een andere USB gebruik om een windows 11 bootstick te maken met Rufus deze wel gepakt wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door troy417 op 11-06-2026 13:01 ]

Beste antwoord (via troy417 op 14-06-2026 12:55)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
troy417 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:05:
Nee, deze zit er wel bij in. Ik heb nu maar besloten om de ssd eruit te schroeven, de bestanden de kopiëren en daarna een systeemherstel te doen waarbij alle inhoud gewist wordt.
Zoals eerder aangegeven kan zou je dat ook direct met een WinPe USB kunnen doen, als je tenminste het bootmenu kan oproepen.
Bij Acer is dat normaal gesproken F12, maar meestal staat dat standaard uit, zoals bij de meeste Acer's die ik hier zie, en moet je die optie eerst in de bios aanzetten (F2) of via bios herstelomgeving UEFI Bios instellingen als je daar kan komen.
Google: Acer Aspire 3 N20C5 boot menu
To access the boot menu on your Acer Aspire 3 (N20C5), restart your laptop and repeatedly tap the F12 key as soon as the Acer logo appears. If it does not open, you will need to enable the menu first in the BIOS setup by pressing F2

Alle reacties

• The_Doman
  • Nu online
Laptop sluiten/standby tijdens updaten zou normaal geen probleem moeten zijn.
Maar ik lees nu ook dit?

Reddit: BSOD - 0xc0430001 error with new KB5094126 on multiple laptops (same model)
23h ago:
Recent kb5094126 (this morning in Europe) broke multiple of our devices into recovery mode with error : 0xc0430001

This seems to only affect a specific model in our org : HP 840 G10 (same custom image as other models). But another person on a Discord told me this was not an issue for him on this model...
Je kan proberen of secure boot uit zetten (als dat aan staat) een oplossing brengt?
troy417 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:11:
Mijn laatste idee is om te kijken of als ik een andere USB gebruik om een windows 11 bootstick te maken met Rufus deze wel gepakt wordt.
Als niet meer lukt zal je een herinstallatie moeten doen , inderdaad.
Met een geschikte WinPe boot USB kan je dan nog mogelijk belangrijke gegevens back-uppen:
The_Doman schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:13:
Als het alleen om bestanden (documenten/foto's enz) gaat zou ik een WinPe USB maken en daarvan opstarten om de gegevens te benaderen/backuppen.
Bijvoorbeeld de bekende/bekendste is Hiren’s BootCD PE of meer geavanceerd/uitgebreid Sergei Strelec WinPE.
The_Doman schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:21:
Meestal ontkom je dan niet aan een een nieuwe installatie.
Zie ook dit topic:
Windows 11 vast op repair "Critical Process Died" geen input

• troy417
Ik heb met rufus een windows 11 bootstick gemaakt en in de bios deze als primary boot station ingesteld alleen als ik vervolgens probeer op te starten en systeemherstel uit te voeren kom ik weer in dezelfde loop terecht.

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:37
June 9, 2026—KB5094128 (OS Build 20348.5256) - Microsoft Support
Deployment

If you deploy dynamic updates such as this update to an existing Windows image, ensure the boot.stl file is included as part of the installation media. Failure to include the file might prevent devices from successfully starting from the installation media and can result in error code 0xc0430001.
boot.stl mist op de EFI partitie?

• troy417
Nee, deze zit er wel bij in. Ik heb nu maar besloten om de ssd eruit te schroeven, de bestanden de kopiëren en daarna een systeemherstel te doen waarbij alle inhoud gewist wordt.

Acties:
  • Beste antwoord

• The_Doman
  • Nu online
troy417 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:05:
Zoals eerder aangegeven kan zou je dat ook direct met een WinPe USB kunnen doen, als je tenminste het bootmenu kan oproepen.
Bij Acer is dat normaal gesproken F12, maar meestal staat dat standaard uit, zoals bij de meeste Acer's die ik hier zie, en moet je die optie eerst in de bios aanzetten (F2) of via bios herstelomgeving UEFI Bios instellingen als je daar kan komen.
Google: Acer Aspire 3 N20C5 boot menu
To access the boot menu on your Acer Aspire 3 (N20C5), restart your laptop and repeatedly tap the F12 key as soon as the Acer logo appears. If it does not open, you will need to enable the menu first in the BIOS setup by pressing F2
Pagina: 1