Schoollaptop voor brugklasser

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:42
Boeryepes schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:47:
[...]

Dat is het voordeel van laden via USB-C (USB-PD Power Delivery). Ik gebruik het op al mijn laptops (3 stuks). Die ACT is fijn omdat ie 3 poorten heeft en erg compact is.

[Afbeelding]
Ah ok, daar ging ik dan nog niet zo diep in met adapters. Ergens wel het gevoel dat het weinig verschil zou maken. Maar bedenk me net dat onze dochter een 45W Ikea adapter heeft met 2 poorten. Als ze er maar eentje gebruikt is het 45W, anders 2x22W.
Dus die kan ze dan sowieso for the time being gebruiken.

Dan nog even vanavond bespreken of alsnog een losse adapter bestellen. Denk dat het dan de Ideapad gaat worden.

Bedankt allen! Het is die ideapad geworden. Voeding regelen we wel. Meteen besteld en komt morgen binnen. Ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 16-07-2026 16:24 ]

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:09:
[...]

Ah ok, daar ging ik dan nog niet zo diep in met adapters. Ergens wel het gevoel dat het weinig verschil zou maken. Maar bedenk me net dat onze dochter een 45W Ikea adapter heeft met 2 poorten. Als ze er maar eentje gebruikt is het 45W, anders 2x22W.
Dus die kan ze dan sowieso for the time being gebruiken.

Dan nog even vanavond bespreken of alsnog een losse adapter bestellen. Denk dat het dan de Ideapad gaat worden.

Bedankt allen! Het is die ideapad geworden. Voeding regelen we wel. Meteen besteld en komt morgen binnen. Ben benieuwd.
Zou ook moeten werken. Ik gebruik zelf ook een 30W charger als ik te lui ben om de andere te zoeken. Dit werkt prima met een 5800H AMD (45W CPU)

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:06
Het apparaat is inmiddels naar de eeuwige blauwe schermen, maar eigenlijk zou ik hier een foto moeten plaatsen van hoe de laptop van mijn puberzoon er na 4 jaar uitzag. Het apparaat was naar zijn eigen zeggen nooit gestuiterd. Maar als hij had gezegd dat er een bus over zijn apparaat was gereden had ik het direct geloofd. Ergens was het ook een compliment voor de bouwkwaliteit dat het apparaat het überhaupt nog deed.

Kortom: bezin je voordat je veel geld uitgeeft aan een apparaat dat dagelijks heen en weer wordt gesleept. Ook mijn puberzoon begon als engeltje :-)

Ik heb indertijd voor de eerste laptop gekozen voor een eenvoudige HP 14" (goedkoper dan schoolaanbod), voor de opvolger een 2hands zakelijk apparaat. Die doet het drie jaar later nog steeds prima. Thuis heeft hij een scherm een keyboard, dus formaat mag klein zijn.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:41
marsian schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:31:
[...]

De ideapads staan hier nu een weekje en ze worden al goed gebruikt. De eerste indruk is goed! Ik heb er voor beide kids een tomtoc hoes voor een macbook14 bij besteld, daar passen ze netjes in en zijn ze goed beschermd

https://www.amazon.nl/tomtoc-All-Round-Bescherming-Schokbestendig-Waterafstotende/dp/B078SD2STD
Zou het niet handiger zijn om een hoes te hebben waar de laptop echt in vast zit? Dus ook als hij gebruikt wordt in een hoes/case? Volgens mij levert Easy4u dat ook bewust mee. Ik werk zelf in het onderwijs en hoe vaak ik al niet een Chromebook van een tafel heb zien vallen omdat er net even iemand onhandig langs liep....dan is het fijn dat hij beschermd is in de tas maar heb je dan alsnog een kapotte laptop als hij van de tafel valt.

• Jurren
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
laredo schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 03:46:
[...]

Zou het niet handiger zijn om een hoes te hebben waar de laptop echt in vast zit? Dus ook als hij gebruikt wordt in een hoes/case?
Ik heb de Lenovo IdeaPad Slim 5 14IMH10 voor mijn brugpieper gekocht, met de Inateck 360° laptophoes. Daarmee gaat hij in een nog aan te schaffen padded laptoprugzak. Zou genoeg moeten zijn voor bescherming tijdens vervoer hoop ik, maar bescherming bij gebruik is er dan inderdaad niet.. 🤔
Daarom overweeg ik ook nog een laptopcase aan te schaffen, voor bescherming in de schoolbankjes. Maar ik vraag me eigenlijk af of dat nog wel iets toevoegt. Bescherming van zo'n case is beperkt, voldoende bescherming tegen een val van tafel naar vloer zal het waarschijnlijk niet zijn.. Al zou hij waarschijnlijk wel prima in de laptophoes passen, en heel storend zal het waarschijnlijk niet zijn.

Voorlopig zet ik in op vertrouwen, en de mededeling dat dit een eenmalige investering is. Een vervangende laptop zal zo'n soort voorgedeukte refurbished laptop van max €200 zijn waar Roblox echt niet lekker op loopt, ik hoop dat dat motivatie genoeg is 😂

[ Voor 11% gewijzigd door Jurren op 29-07-2026 22:49 ]

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:41
@jurren ja snap ik. Helaas is die laptop niet meer beschikbaar. Zijn er nog vergelijkbare deals te vinden? Ik wil morgen de knoop doorhakken of ik er zelf een bestel of toch maar voor het gemak en geen gedoe ga via Easy4u.

Pagina: 1 2 Laatste