• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 10-06 21:29
Naast een Europese domeinregistrar (zie ander topic dat ik zonet opende) is er toch nog 1 Amerikaanse registrar die ik overweeg. Porkbun.com.

Ik heb over hen al zoveel lof gelezen dat dat bijna geen slecht bedrijf kan zijn. Ik lees lof over zowel de gebruiksvriendelijkheid, de prijzen als hun support team. Dus ik ben wel benieuwd. In principe zou ik liefst een Europese registrar gebruiken (EU of een land als Zwitserland of UK) maar ik lees zoveel positiefs over Porkbun dat ik dit toch ook erg overweeg.

Hun prijzen voor de extenties die ik overweeg (.com, .be, .eu en .co.uk) zijn erg goed ook. En ze accepteren 2FA met Yubikey.

Echter, ik heb zo'n 2 jaar geleden eens een account willen aanmaken om daar een domein te kopen. Het aanmaken van de de account lukte, ik kreeg ook een bevestigingsemail om de account te activeren. Echter, toen ik nadien wilde inloggen, lukte dat niet. Ik was zeker dat ik het juiste wachtwoord gebruikte. Omdat dit echter maar niet wilde lukken besloot ik een email aan te vragen met link om het wachtwoord te resetten. Die email kwam nooit aan.
Na contact met de Porkbun helpdesk bleek dat het om een technische fout langs hun kant ging. Ze excuseerden zich en raadden aan om een nieuwe account aan te maken, met de wetenschap dat de kans extreem klein is dat ik weer op een fout langs hun zijde zou stuiten. OK, snap ik. Maar als eerste ervaring was dat wel een negatieve.

Tegelijk lees ik zoveel goeds over Porkbun (op Trustpilot bijvoorbeeld) dat ik haast moet geloven dat ik die ene pechvogel op 1000 was waarbij een technische fout optrad.

Is hier iemand die hen gebruikt en wel tevreden is over hun betrouwbaarheid?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Volgens mij moet je voor jezelf eerst besluiten wat je wil, ga je voor een Europese registrar of niet. En waarom je dat doet.

Zeg je, het hoeft niet, ik ga voor de goedkoopste en het maakt niet uit wat er met de data gebeurd, en of ik het domein makkelijk kwijt kan raken in een rechtszaak aldaar mocht die ooit komen, en welke andere redenatie je had om naar een Europese registrar te kijken, is dat ook prima.

Dan je derde punt, je geeft aan dat het bedrijf de hemel in geprezen wordt op internet, hebt zelf een mindere ervaring gehad, maar het nooit doorgezet. Kijk in de spiegel en vraag jezelf af, waarom je dat nooit gedaan hebt. Misschien is het een instinctief wantrouwen, of gewoon een slecht gevoel. Blijf er dan bij weg. Er is keuze. Want zelfs al zullen 20 mensen hier vertellen dat ze goede ervaring hadden, ga je toch met ze in zee en gaat er weer iets fout, ben jij diegene die in de spiegel kijkt en zegt, waarom had ik niet naar mijn onderbuik geluisterd? En afhankelijk hoe mis het gaat, ben je mogelijk de geregistreerde domeinen daarna kwijt. Bij twijfel, niet doen.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:35
Ik gebruik zelf al jaren Porbun voor verschillende extensies en nooit problemen gehad, aanpassen van DNS gaat ook heel vlot dus heel tevreden mee. :)

It's All In The "Mix"

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:44
Ben ooit geswitched van TransIP naar Porkbun en tig (hobby) domeinen verder is het nog steeds een prima toko. De user interface is niet de mooiste, maar het werkt, en ze houden je goed op de hoogte van eventuele hernieuwingen.

Ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.