Mijn huidige PC zal nu haast 7 jaar oud zijn en bestaat uit de volgende componenten
Apparaatnaam DESKTOP-07IEHBK
Processor Intel(R) Core(TM) i7-9700F CPU @ 3.00GHz (3.00 GHz)
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,9 GB beschikbaar)
Grafische kaart NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (6 GB)
Opslag 1,82 TB van 5,01 TB gebruikt
Apparaat-id 0C331F17-A02F-40E0-A807-A98C089CFD42
Product-id 00325-81480-63145-AAOEM
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
In het algemeen gebruik ik de PC voor de normale huis tuin en keuken dingen. Surfen op internet en een beetje textverwerken. Waar ik de PC meer specifiek voor gebruik is fotobewerking met Adobe Lightroom classic. Tot voor kort ging dat eigenlijk zonder problemen, maar na de nodige updates van Lightroom merk ik dat mijn PC steeds meer moeite heeft en steeds meer tijd gebruikt bij het bewerken van foto's.
Nu is mijn vraag, Is mijn PC aan vervanging toe om Lightroom weer met normale snelheid te laten werken? Zo ja, wat gaat een nieuwe PC me ongeveer kosten? En daarbij denk ik dan zelf aan een kant en klare PC, evenwel zonder randapparatuur als beeldscherm, muis en toetsenbord.
Alvast bedankt voor meedenken en reageren,
groet, Ronald
Apparaatnaam DESKTOP-07IEHBK
Processor Intel(R) Core(TM) i7-9700F CPU @ 3.00GHz (3.00 GHz)
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,9 GB beschikbaar)
Grafische kaart NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (6 GB)
Opslag 1,82 TB van 5,01 TB gebruikt
Apparaat-id 0C331F17-A02F-40E0-A807-A98C089CFD42
Product-id 00325-81480-63145-AAOEM
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
In het algemeen gebruik ik de PC voor de normale huis tuin en keuken dingen. Surfen op internet en een beetje textverwerken. Waar ik de PC meer specifiek voor gebruik is fotobewerking met Adobe Lightroom classic. Tot voor kort ging dat eigenlijk zonder problemen, maar na de nodige updates van Lightroom merk ik dat mijn PC steeds meer moeite heeft en steeds meer tijd gebruikt bij het bewerken van foto's.
Nu is mijn vraag, Is mijn PC aan vervanging toe om Lightroom weer met normale snelheid te laten werken? Zo ja, wat gaat een nieuwe PC me ongeveer kosten? En daarbij denk ik dan zelf aan een kant en klare PC, evenwel zonder randapparatuur als beeldscherm, muis en toetsenbord.
Alvast bedankt voor meedenken en reageren,
groet, Ronald