Vraag

• Samwise123
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18-06 20:02
Hi,

Wij druk bezig met een renovatie en hebben inmiddels de kanalen gelegd voor de mechanische ventilatie met WTW. We willen waarschijnlijk een Zehnder Q350 installeren en zijn nu bezig met het uitzoeken van sensoren. We zitten aan het volgende te denken, maar zouden je willen vragen hier op te schieten:

- Vochtsensor 2x: badkamer and keuken (eventueel uitbreiden naar 3 voor het washok)

- CO2 sensoren 4x: woonkamer, onze slaapkamer, 2 kinder kamers (eventueel uitbreiden naar 6 met eetkamer en werkkamer)

We willen alles bedraad doen, aangezien we dat nu nog kunnen aanleggen. Onze beneden verdieping is geheel open, dus er staan geen muren tussen de keuken, eetgedeelte en woonkamer. Oppervlak van de beneden verdieping is circa 55m2. We hebben de volgende vragen

- Er zit een vochtsensor ingebouwd in de unit. Zijn losse sensoren in de badkamer en keuken aan te raden?

- Is een vochtsensor in de keuken uberhaupt aan te raden? Ik lees hier en door wel over VOC sensoren Wat is jullie ervaring?

- Is een sensor in het washok, eetgedeelte en werkruimte gebruikelijk?

- Zou je een bepaald merk aanraden?

Ben erg benieuwd naar de ervaringen!

Alle reacties

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:55

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Je hebt 1 afzuigunit?

Waarom dan niet 1 co2 en 1 hygro in de centrale aanvoer?

Waar de lucht ook vandaan komt kan die dan aanpassen aan de omstandigheden?

Of kun je het per kamer regelen? Dan zou slaapkamer en badkamer mijn prio zijn en daarna andere ruimtes.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 18:50
Denk dat je met van die kleppen moet gaan werken die iedere zone apart kan meten en sturen nu het toch open ligt, bij mij zit er een sensor in de aanzuigkant en heb 2 losse bedieningsunits in de badkamer en keuken maar geen zoneregeling dus overal blaast die verse lucht in alle kamers ongeacht wat de waardes zijn in de kamers.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:58

Veroordeel niet, verwonder u slechts