WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Videobel bij inrijpoort ca 65 meter vanaf huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:51
Mijn vraag:
Ik ben aan het zoeken naar een slimme deurbel bij een inrijpoort die ca 65 meter van het huis af ligt. Tevens wat nieuwe bewakingscameras

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Apple apparatuur ( Mac, iPad, iPhone , synology )

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al een UTP grondkabel (koper) van 100 meter gekocht, die moet met de nutsvoorzieningen mee de grond in ( nieuwbouw), want WiFi gaat het niet redden. Ik heb al heel wat recensies gelezen van verschillende systemen in combinatie met Hubs etc. Er zijn vele mogelijkheden.

Wie heeft dit ook aangepakt, welke keuze heb je gemaakt en waarom.

Alle reacties

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 21:20

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

PoE deurbel dan dus, iets als dit.

PoE switch halen, doe je met de camera's hetzelfde. Als je bewakingscamera's wil hangen moet je ze toch bedraad aansluiten want anders heb je er qua bewaking helemaal niks aan.

[ Voor 41% gewijzigd door Oon op 03-06-2026 21:02 ]

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:00
Wat moet die slimme deurbel allemaal kunnen?
Alleen beeld naar een tefoon sturen?
Moet er een intercomschermpje bij?
Moet de poort ook op afstand worden bediend?
Wil je een integraal (eco)systeem waarbij ook de camera's zijn geïntegreerd?

Spel en typfouten voorbehouden

• Pimirene
Oon schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:01:
PoE deurbel dan dus, iets als dit.

PoE switch halen, doe je met de camera's hetzelfde. Als je bewakingscamera's wil hangen moet je ze toch bedraad aansluiten want anders heb je er qua bewaking helemaal niks aan.
De reolink staat inderdaad bovenaan mijn lijstje, in combinatie met de reolink hub en reolink PoE pan tilt cameras . Uiteraard met een switch ( had in mijn vorige huis ook PoE cameras).
Maar ben benieuwd welke keuzes anderen maken. misschien is er een betere oplossing.

• Pimirene
FredvZ schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:08:
Wat moet die slimme deurbel allemaal kunnen?
Alleen beeld naar een tefoon sturen?
Moet er een intercomschermpje bij?
Moet de poort ook op afstand worden bediend?
Wil je een integraal (eco)systeem waarbij ook de camera's zijn geïntegreerd?
Beeld en geluid naar telefoon, idem naar apart scherm in huis (google hub? ) , aparte gong in huis ( apple homepod? ), poort openen zou handig zijn, cameras integreren in één systeem

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je kan ook bij Ubiquiti kijken. Die hebben naast een poe deurbel ook goede netwerk hardware

• Pimirene

• Pimirene
418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:19:
Je kan ook bij Ubiquiti kijken. Die hebben naast een poe deurbel ook goede netwerk hardware
Daar ga ik mij eens in verdiepen. Even snel gekeken en blijkbaar een degelijk systeem. Is het beheer goed te doen voor de gemiddelde consument? Mijn partner wil het namelijk ook begrijpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Pimirene op 03-06-2026 21:56 ]

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb een Ubiquiti U7 Outdoor straalzender opgehangen en heb zo mn deurbel toch op wifi op ook ongeveer 65 meter, gaat goed. Zeer sterk signaal. Ik kon er absoluut geen utp heen krijgen.

Deurbel is Hikvision maar dat zou ik afraden, buggy beheer, ondoorgrondelijke instellingen, etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Navi op 03-06-2026 21:52 ]

• Pimirene
Navi schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:50:
Ik heb een Ubiquiti U7 Outdoor straalzender opgehangen en heb zo mn deurbel toch op wifi op ook ongeveer 65 meter, gaat goed. Ik kon er absoluut geen utp heen krijgen.

Deurbel is Hikvision maar dat zou ik afraden, buggy beheer, ondoorgrondelijke instellingen, etc.
Wij hebben een nieuw huis laten bouwen en de ontvangst in huis is slecht, dus ik ga alles bekabeld doen. De utp grondkabels zijn al gekocht , koper, dus hoge snelheid.

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07
Wat zijn dit voor 1st world problems ;-).

Een oprit van 65 meter! WAUW.

Ik zou zelf voor een mooie deurbel gaan van Ubiquiti mogelijk i.c.m. Access producten van hen.

Daarnaast alles via UTP aansluiten en bel voorzien van stroom via PoE.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• 418O2
  • Nu online
Pimirene schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:49:
[...]

Daar ga ik mij eens in verdiepen. Even snel gekeken en blijkbaar een degelijk systeem. Is het beheer goed te doen voor de gemiddelde consument? Mijn partner wil het namelijk ook begrijpen.
Zeker. Ik heb een dream router en dat werkt allemaal simpel. Geen ervaring met de deurbel, maar van wat ik weet werkt dat ook goed.

Plus ubi heeft veel mooi spul voor je thuisnetwerk, ook voor buiten (je wil wel overal goede wifi, ook voor je eventuele grasmaaier ;) )

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:26

Detmer

Professioneel prutser

Overweeg ook om een 2e kabel te leggen als de boel toch open moet. Het zijn nu de kosten niet (naar verhouding).

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Pimirene
Ja, t.z.t.komt er ook een robotmaaier. Eerst het terrein egaliseren. Nu schieten en we bijna van de zitmaaier af door alle kuilen. Ik ga morgen mij eens rustig inlezen in ubiquiti.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33
Leg mantelbuizen. Alsnog prima dat je outdoor kabel neemt maar gooi ze niet in de grond maar in 1 of meerdere mantelbuizen. Daar word je echt blij van later.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:55
djluc schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:13:
Leg mantelbuizen. Alsnog prima dat je outdoor kabel neemt maar gooi ze niet in de grond maar in 1 of meerdere mantelbuizen. Daar word je echt blij van later.
Dit kan ik bevestigen. Ik heb dacht twee jaar geleden ook genoeg kabels in de grond te hebben liggen maar kom nu alweer te kort.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Pimirene schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:11:
Ja, t.z.t.komt er ook een robotmaaier. Eerst het terrein egaliseren. Nu schieten en we bijna van de zitmaaier af door alle kuilen. Ik ga morgen mij eens rustig inlezen in ubiquiti.
Robotmaaiers hebben allemaal Wifi/4G. Geen UTP.

• Pimirene
Navi schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:20:
[...]

Robotmaaiers hebben allemaal Wifi/4G. Geen UTP.
Snap ik, wordt moeilijk aan een touwtje………

• mjl
  • Laatst online: 08:54

mjl

Ugh

Is er iets waar je een switch in kwijt kan bij je poort? Ik zou voor glasvezel gaan met dergelijke lengtes naar een managed switch (of router voor wifi aan de poort) met eventueel PoE voor de deurbel. Leg altijd minimaal 2 kabels er gaat er wel eens 1 stuk.

Mocht er een schuurtje of iets halverwege de oprit zitten kan je het ook in 2 delen doen, heb je meteen halverwege een plek voor een access point bijv.

-------

• Pimirene
mjl schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 00:50:
Is er iets waar je een switch in kwijt kan bij je poort? Ik zou voor glasvezel gaan met dergelijke lengtes naar een managed switch (of router voor wifi aan de poort) met eventueel PoE voor de deurbel. Leg altijd minimaal 2 kabels er gaat er wel eens 1 stuk.

Mocht er een schuurtje of iets halverwege de oprit zitten kan je het ook in 2 delen doen, heb je meteen halverwege een plek voor een access point bijv.
Nee, er zit niets tussen het huis en de poort om iets tussen te zetten, dus ik ga het met de koperen utp doen. De switch komt gewoon bij de router in de meterkast. Moet lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Pimirene op 04-06-2026 07:37 ]

• djluc
Pimirene schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 07:36:
[...]

Nee, er zit niets tussen het huis en de poort om iets tussen te zetten, dus ik ga het met de koperen utp doen. De switch komt gewoon bij de router in de meterkast. Moet lukken.
Dat is de meest overzichtelijke manier.

Geen idee of je het al meegepakt hebt maar het is handig om ook een mantelbuis naar bijvoorbeeld een paal een 5-10 meter van de poort te zetten. Zoals een lichtmast o.i.d. Dan kan je daar camera's hangen in de toekomst mocht dat nodig zijn.

Kan zowel direct naar woning of naar de poort, dan kan je daar een UTP doorlussen.

• Pimirene
Camera’s komen aan het huis, daar heb ik data punten uit buitenzijde laten maken. Ik heb ook nog een aparte mantelbuis in de fundering laten leggen voor evt toekomstige ideeen . Verder grondkabel voor stroom langs hele oprit en parkeerplaats met lussen waar de 5 lantaarnpalen komen. Hopelijk mogen we het in hetzelfde gat leggen als de nutsvoorzieningen medio juni.

Glasvezel door kpn wordt pas medio juli aangelegd, dus tot die tijd kan ik mij alleen oriënteren maar nog geen apparatuur kopen. Zit nu op een 4g router in het buitengebied

• mjl
  • Laatst online: 08:54

mjl

Ugh

Pimirene schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 07:36:
[...]

100m is wel een flink eind, het maximum wat UTP aan kan. Aan beide kanten moeten de poorten dit ook ondersteunen (sommige hardware is in vermogen beperkt en is maar tot bijv 30 of 50m gecertificeerd). Zorg dat je volledig koper kabels neemt met relatief dikke kernen (lage AWG) en inderdaad meer dan 1 :)

-------

• Pimirene
mjl schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:45:
[...]

100m is wel een flink eind, het maximum wat UTP aan kan. Aan beide kanten moeten de poorten dit ook ondersteunen (sommige hardware is in vermogen beperkt en is maar tot bijv 30 of 50m gecertificeerd). Zorg dat je volledig koper kabels neemt met relatief dikke kernen (lage AWG) en inderdaad meer dan 1 :)
Wordt minder dan 100, oprijlaan is ca 65 meter en dan nog stukje naar meterkast en stukje naar boven op de paal. Hooguit 75 meter denk ik. Maar kabel van 100 besteld, puur koper en beveiligd igv meerdere kabels in een gat

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik zou denk ik toch eens kijken naar een kastje in/bij de paal van de poort waar je de switch plaatst.
Dan kun je eventueel van daaruit altijd verder gaan werken mocht het nodig zijn.
- Toch nog extra WiFi voor de robotmaaier;
- Toch nog een extra camera langs je oprijlaan;
- Weet ik veel wat nog meer.
Je zult de eerste niet zijn die vooraf bedenkt zeer flexibel te zijn m.b.t. aantal kabels / mantelbuis en vervolgens toch nog net wat te kort komen.
Zoals bijvoorbeeld @Supermario16 al opmerkt:
Supermario16 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:18:
[...]

Dit kan ik bevestigen. Ik heb dacht twee jaar geleden ook genoeg kabels in de grond te hebben liggen maar kom nu alweer te kort.
Ik zie je ook iets zeggen over glasvezel van KPN.
Daar al contact mee gehad m.b.t. het (alvast laten) leggen van een mantelbuis?
Zou zonde zijn als ze pas komen voor de glasvezel als jij net je tuin helemaal/deels op orde hebt, kun je de hele boel weer opengooien.

• CuBras
  • Laatst online: 10:55
65 meter .. poort ..
Is het niet handiger om een kant en klaar product bij een bedrijf aan te schaffen die hier dagelijks mee bezig is?

• Pimirene
CuBras schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:06:
65 meter .. poort ..
Is het niet handiger om een kant en klaar product bij een bedrijf aan te schaffen die hier dagelijks mee bezig is?
Hoezo? Alles wat je zelf kan scheelt een boel geld en je weet tenminste hoe het werkt als er iets mis is.

• Pimirene
Rensjuh schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:01:
Ik zou denk ik toch eens kijken naar een kastje in/bij de paal van de poort waar je de switch plaatst.
Dan kun je eventueel van daaruit altijd verder gaan werken mocht het nodig zijn.
- Toch nog extra WiFi voor de robotmaaier;
- Toch nog een extra camera langs je oprijlaan;
- Weet ik veel wat nog meer.
Je zult de eerste niet zijn die vooraf bedenkt zeer flexibel te zijn m.b.t. aantal kabels / mantelbuis en vervolgens toch nog net wat te kort komen.
Zoals bijvoorbeeld @Supermario16 al opmerkt:

[...]

Ik zie je ook iets zeggen over glasvezel van KPN.
Daar al contact mee gehad m.b.t. het (alvast laten) leggen van een mantelbuis?
Zou zonde zijn als ze pas komen voor de glasvezel als jij net je tuin helemaal/deels op orde hebt, kun je de hele boel weer opengooien.
Onze tuin is voorlopig nog niet op orde. Ze zijn nog met de bouw bezig. Daarna moet het oude huis nog afgebroken worden. Tuin wordt een project voor volgend jaar denk ik. Dus kan voorlopig nog graven. Mantelbuis wordt inderdaad of bij de nuts gravers of KPN gravers meegelegd. (Ze komen apart, gaan dus 2x graven, mogen het niet open laten liggen ).

Achtertuin is ook zo’n 100 meter lang, dus ik ga met 2 enginius outdoor access points werken voor WiFi in tuin voor de maaiers, iPads etc . Die heb ik in een vorig huis ook gehad en werken goed.

Aansluitingen zitten al buiten aan het huis. Alleen voor de Videobel wil ik echt met een kabel werken om vertraging te voorkomen en ook om gong in huis op andere apparatuur te kunnen horen.

• djluc
Pimirene schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:17:
[...]

Onze tuin is voorlopig nog niet op orde. Ze zijn nog met de bouw bezig. Daarna moet het oude huis nog afgebroken worden. Tuin wordt een project voor volgend jaar denk ik. Dus kan voorlopig nog graven. Mantelbuis wordt inderdaad of bij de nuts gravers of KPN gravers meegelegd. (Ze komen apart, gaan dus 2x graven, mogen het niet open laten liggen ).

Achtertuin is ook zo’n 100 meter lang, dus ik ga met 2 enginius outdoor access points werken voor WiFi in tuin voor de maaiers, iPads etc . Die heb ik in een vorig huis ook gehad en werken goed.

Aansluitingen zitten al buiten aan het huis. Alleen voor de Videobel wil ik echt met een kabel werken om vertraging te voorkomen en ook om gong in huis op andere apparatuur te kunnen horen.
Als je voor Ubiquity gaat zou ik daar volledig voor gaan qua beheer veel eenvoudiger. Zou geen merken mixen qua access points etc. maar zoveel mogelijk juist 1 systeem pakken.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Deze is wel mooi:

2N IP Style | 2N

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:28

Dido

heforshe

Pimirene schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:12:
Maar ben benieuwd welke keuzes anderen maken. misschien is er een betere oplossing.
offtopic:
Ik denk dat 99,9% van degenen die dit topic zien een afstand van minder dan 5% van die van jou moeten overbruggen tussen hun meterkast en hun deurbel ;)
Het is niet alsof 65 meter oprit nou erg vaak voorkomt...

Wat betekent mijn avatar?

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:01
Heeft iemand dit al genoemd? Mantelbuizen..... En leg ze meteen naar verschillende plekken in je tuin. Houd ook rekening met spanningsval als je netspanning gaat verdelen, het kan zijn dat 2.5mm2 niet voldoende dik is.

Camera's aan je huis? Hmm, zorg dat je eventuele ongewenste bezoekers ook bij vertrek in beeld krijgt. Camera's ook niet te hoog hangen. Zie o.a. Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik denk dat dit filmpje wel aardig laat zien wat Unifi voor je zou kunnen doen. In eigen ervaring en bij anderen; zeer stabiel, veel producten, werkt mooi samen met dooracces control/camera's en je netwerk. Ik zou dan ook Unifi kiezen voor je accespoints. 1 kabel heen voor de PoE, toch een mini flex switch ophangen bij de poort (die kan van 1 PoE kabel weer 4 maken, dan hang je er een camera, intercom en accespoint). Er zijn meer van dit soort video's, zoek er vooral eens op. Je kan ook je poort open laten gaan d.m.v. kentekenherkenning enzo.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Pimirene
Dido schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:12:
[...]
offtopic:
Ik denk dat 99,9% van degenen die dit topic zien een afstand van minder dan 5% van die van jou moeten overbruggen tussen hun meterkast en hun deurbel ;)
Het is niet alsof 65 meter oprit nou erg vaak voorkomt...
Dat klopt. Als die korter was geweest had ik de vraag niet gesteld. Bij mijn andere vorige twee huizen was het simpeler. Ook is er weer allerlei nieuwe apparatuur op de markt en fijn om ervaringen van anderen te lezen.

• CuBras
  • Laatst online: 10:55
Pimirene schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:07:
[...]

Hoezo? Alles wat je zelf kan scheelt een boel geld en je weet tenminste hoe het werkt als er iets mis is.
Nou nou .. het was gewoon een suggestie. Je vraagt hoe anderen dit opgelost hebben. Soms is een afweging om iets uit te besteden ook iets waard, zeker als je alles moet managen.
Daarnaast wek je de indruk met een overbrugging van 65 meter dat je goed in de slappe was zit. Ik woon in een normaal rijtjeshuis en mijn tijd is mij te kostbaar om alles zelf te willen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door CuBras op 04-06-2026 10:54 ]

Pagina: 1