WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

WK-reclamebanner is onwijs hinderlijk en storend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.048 views

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:02
1. Welk probleem ervaar je?
Ik ervaar sinds een aantal dagen een ontzettend vervelende 'bug' (or is it a feature?) in de vorm van een storende, oranje WK-reclamebanner. :r

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKkciHz5cm48E69kZy1yH2kanWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WLebkMDpAtkVRILAMTlKzPU5.png?f=fotoalbum_large

2. Waarom is dat een probleem?
Omdat ik het een héél vervelende manier van reclame vind.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Dagelijks.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Advertentiebeleid herzien en meer passend bij visie, missie en doelgroep? Ik begrijp dat DPG Media Tweakers.net niet voor niets in de lucht houdt en dat er geld verdient moet worden, maar dit is toch wel het zoveelste voorbeeld van hoe het niet moet. Om maar te zwijgen over de advertenties van goksites en EasyToys-achtige producten. :X

Daarnaast heb ik het idee dat er de laatste tijd meer van dit soort gekke zaken worden toegevoegd of ongevraagd worden veranderd. Zo ben ik ook niet te spreken over dat grijze blok - 'Hosted by ExoNet' - onderaan de website.

Ik zie dit als een achteruitgang van Tweakers.net. Worden ze té groot? Is DPG Media geforceerd een andere koers aan het varen? Ik kan mij een andere Tweakers.net herinneren ...

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:24
ik ben het helemaal met jou eens. Een enorm storende spam. Weg er mee.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:04
Is reeds gemeld in AnonymousGerbil in "Feedbacktopic voor advertenties (banners)"

Ben het verder helemaal met je eens. Maar ben bang dat het aan dovemansoren is gericht. Er talloze malen kritiek geweest op het advertentiebeleid. Evenals op het beleid van de Pricewatch. Ik ga niet eens meer de moeite doen om te linken naar de diverse topics, want met de feedback wordt weinig gedaan. Je geeft zelf in je post al aan waarom: DPG wil deze koers varen. Er moeten pegels verdiend worden, en hoe maakt niet zoveel uit.

Ik zou ook graag het gemoedelijke, kneuterige, gemeenschappelijke Tweakers van 20-25 jaar terug zien, maar ik ben bang dat dat anno 2026 niet meer mogelijk is met de achterliggende commerciële doelen. Gevoelsmatig wordt het ook rustiger op het forum. Zeker in het weekend lijkt de post-count een stuk lager te liggen dan voorheen. De hechte groep die-hards van destijds zie je langzaam vertrekken, en maken plaats voor eendagsvliegen die weinig bijdragen aan de community maar wel voor de benodigde clicks zorgen. Ik sluit niet uit dat ik om bovengenoemde redenen binnen afzienbare tijd aansluit bij de eerste groep :/

Join het GoT Pulse-Team!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:25
Denman schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:49:
Is reeds gemeld in AnonymousGerbil in "Feedbacktopic voor advertenties (banners)"

Ben het verder helemaal met je eens. Maar ben bang dat het aan dovemansoren is gericht. Er talloze malen kritiek geweest op het advertentiebeleid. Evenals op het beleid van de Pricewatch. Ik ga niet eens meer de moeite doen om te linken naar de diverse topics, want met de feedback wordt weinig gedaan. Je geeft zelf in je post al aan waarom: DPG wil deze koers varen. Er moeten pegels verdiend worden, en hoe maakt niet zoveel uit.

Ik zou ook graag het gemoedelijke, kneuterige, gemeenschappelijke Tweakers van 20-25 jaar terug zien, maar ik ben bang dat dat anno 2026 niet meer mogelijk is met de achterliggende commerciële doelen. Gevoelsmatig wordt het ook rustiger op het forum. Zeker in het weekend lijkt de post-count een stuk lager te liggen dan voorheen. De hechte groep die-hards van destijds zie je langzaam vertrekken, en maken plaats voor eendagsvliegen die weinig bijdragen aan de community maar wel voor de benodigde clicks zorgen. Ik sluit niet uit dat ik om bovengenoemde redenen binnen afzienbare tijd aansluit bij de eerste groep :/
Maar wel de survey-tjes invullen allemaal zodat Tweakers kan zeggen dat ze contact hebben gezocht 'met de community' en vervolgens niets met de input doen _/-\o_

Ben het volledig met je eens.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 400 ZZO= 10.8 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:28
100% eens met de OP

Weer een methode om lekker opdringerig te adverteren, reclame maken=geld verdienen. Ooit begonnen als een platform voor idealisten, tegenwoordig een money maker.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:53

Fiber

Beaches are for storming.

Dat ding is toch simpel weg te klikken? Eén klikje en klaar. Als het permanent zichtbaar was had je een punt. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47
Fiber schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:57:
Dat ding is toch simpel weg te klikken? Eén klikje en klaar. Als het permanent zichtbaar was had je een punt. O-)
Dit? Ik begrijp niet waar al die topics en klachten vandaan komen. Normaliter ben ik het eens met de kritiek op de reclame(uitingen) op tweakers. In dit geval is het toch gewoon wegklikken en klaar?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:14
Inderdaad, deze opheft snap ik ook niet zo. Want ja, hij sprong mij ook in het oog, maar enkele seconden later was de banner ook weg.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Laten we de discussie centraal houden: opmerkingen over advertenties kunnen gemeld worden in Feedbacktopic voor advertenties (banners)

[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 02-06-2026 22:00 ]

March of the Eagles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.