WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Opgelicht???

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views

• handsomekate
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 13:31
Beste Tweakers.

Ik heb op 28 mei betaald aan -knip- voor een xbox one controller. Hij had ook meteen laten weten dat het geld binnen was. Maar sindsdien hoor ik niks meer van deze tweaker. Terwijl het een tweaker is die al 104 advertenties heeft geplaatst en ook 22 reviews heeft. Dus ik zal zeker niet zeggen dat het een oplichter is. Maar het is wel vrij vervelend dat je niks meer hoort en dat er niks opgestuurd nog wordt. Terwijl ik het heb gekocht als kado voor mijn zoontje aanstaande vrijdag. Misschien dat jullie contact met hem krijgen?

Ik had gereageerd via deze advertentie: - knip -chat berichten mogen gewoon worden ingekeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 02-06-2026 09:13 ]

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:12
Paar dagen geleden...
Misschien is ie spontaan een weekendje weg gegaan?

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 16:17
Ik heb wel eens gehad dat sommige medetweakers even op vakantie gingen.
Of gewoon 1 week van de aardbodem verdwenen. (ziek? geen idee)
Misschien handig om een deadline te zetten van 1 week voor jezelf (of n ander tijd).

De reviews spreken je verhaal wel tegen, vlotte communicatie etc.
Laten we gewoon heel even wachten en niet zo supersnel aan de bel trekken.

Mocht hij na zoveel tijd alsnog niet reageren, dan pas kan je kijken of je een negatieve review plaatst.
Overigens is er nog een heel stuk geschreven op Tweakers zelf: Over: (Veilig) tweedehands handelen

DPC Chef-kok :)

• handsomekate
Ik wacht het zeker nog af. Daarom zei ik al dat ik zeker niet verwacht dat het een oplichter is. Maar even een berichtje was wel fijn geweest.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45

Agent47

I always close my contracts.

Ik vind dit wel erg snel om een topic te openen ook. Tweaker kan ziek zijn oid.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Dit zijn overigens geen advertenties waar oplichters hun slag mee slaan. Die zouden voor nieuwere en duurdere hardware gaan en dan voor een prikkie aanbieden.

[ Voor 37% gewijzigd door Farabi op 02-06-2026 08:45 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
- knip -

en als een mod uit alle namen uit dit topic wil halen inclusief uit mijn post. Dan is dat prima.
Maar aangezien zijn naam nu al genoemd is, vind ik het wel netjes de persoon even inclusief te maken

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 02-06-2026 09:14 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
handsomekate schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:29:
Beste Tweakers.

Ik heb op 28 mei betaald aan - knip - voor een xbox one controller. Hij had ook meteen laten weten dat het geld binnen was. Maar sindsdien hoor ik niks meer van deze tweaker. Terwijl het een tweaker is die al 104 advertenties heeft geplaatst en ook 22 reviews heeft. Dus ik zal zeker niet zeggen dat het een oplichter is. Maar het is wel vrij vervelend dat je niks meer hoort en dat er niks opgestuurd nog wordt. Terwijl ik het heb gekocht als kado voor mijn zoontje aanstaande vrijdag. Misschien dat jullie contact met hem krijgen?

Ik had gereageerd via deze advertentie: v&a aangeboden: Microsoft Xbox One S 500GB Wit + Controller chat berichten mogen gewoon worden ingekeken.
Je weet nooit wat er is gebeurd. Inderdaad ziekte, of andere privéomstandigheden waardoor reageren niet direct mogelijk is. In combinatie met zijn goede reviews uit het verleden zou ik me niet direct zorgen maken om je controller, maar eerder om de tweaker zelf.

Neemt niet weg dat het op dit moment zuur is voor jou, overigens.

[ Voor 0% gewijzigd door Bor op 02-06-2026 09:14 ]

Have you tried turning it off and on again?

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Rensjuh schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:31:
Paar dagen geleden...
Misschien is ie spontaan een weekendje weg gegaan?
Vind ziek of vakantie altijd zo'n onzin. Je kan prima een moment vinden om even een berichtje te sturen. Kost je 30 seconden.

Tenzij de verkoper zelf zijn laatste adem heeft uitgeblazen is er geen enkel excuus om niet binnen 24 uur te reageren.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:00:
[...]

Vind ziek of vakantie altijd zo'n onzin. Je kan prima een moment vinden om even een berichtje te sturen. Kost je 30 seconden.

Tenzij de verkoper zelf zijn laatste adem heeft uitgeblazen is er geen enkel excuus om niet binnen 24 uur te reageren.
Misschien is er iemand in de directe omgeving overleden, ligt iemand met zware koorts op bed, of vul het allemaal in. Je reactie getuigt niet echt van inlevingsvermogen. Kan jij dan niet voorstellen dat er iets aan de hand kan zijn in de privésfeer waardoor reageren niet mogelijk is?

De beoordelingen op zijn profiel geven geen enkele aanleiding om te vermoeden dat er uit luiheid niet wordt gereageerd. Of vind jij van wel?

Have you tried turning it off and on again?

• handsomekate
Het is niet mijn bedoeling om hier een hele discussie van te gaan maken. De verkoper kan dit forum bericht nu ook te zien krijgen. Dus ik wacht nog netjes af op de verkoper. Als de verkoper heeft gereageerd/het pakketje heeft verzonden dan laat ik dat ook netjes hier weten.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:12
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:00:
[...]

Wat zou je er van zeggen als je baas er ook zo over denkt?
"Ja, je hebt wel vakantie, maar je kunt toch prima je laptop meenemen en op je mails reageren?
Kost je 30 seconden."

Als je dan een 100 mails op een dag krijgt is dat alsnog 50 minuten per dag.
Ben je alsnog bijna een uur aan het werk, in je vakantie.

Ik zou het lekker nog een paar dagen afwachten.
Als je het vrijdag in huis wilde hebben, had je dit misschien al direct af moeten spreken.
Mogelijk kon de tweaker je toen al vertellen dat hij afgelopen weekend (en misschien nog wel de rest van de week) niet in staat zou zijn om het op te sturen.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:02:
[...]

Misschien is er iemand in de directe omgeving overleden, ligt iemand met zware koorts op bed, of vul het allemaal in. Je reactie getuigt niet echt van inlevingsvermogen. Kan jij dan niet voorstellen dat er iets aan de hand kan zijn in de privésfeer waardoor reageren niet mogelijk is?

De beoordelingen op zijn profiel geven geen enkele aanleiding om te vermoeden dat er uit luiheid niet wordt gereageerd. Of vind jij van wel?
Zijn beoordelingen zijn uitstekend.

Het gaat er meer om, dat je als je "spontaan een weekendje weg" gaat, het je verantwoordelijkheid is om de koper te informeren.

Qua ziekte en hoge koorts.. ik vind inderdaad geen reden niet reageren of geld terug te storten.

28 mei is best lang terug. TS heeft groot gelijk om aan de bel te trekken. Hoewel het deze keer niet om typisch oplichtings product gaat met waarschijnlijk dito prijs.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Laten we niet te snel conclusies trekken. Ik zie geen reden om van oplichting uit te gaan momenteel. Ik ga het topic sluiten ter bescherming van de user in kwestie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.