WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Dubbele enter in nieuwe editor

Pagina: 1
Acties:

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 08:45
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Elke plek waar ik de nieuwe editor gebruik

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Als ik in de editor op enter druk, dan krijg ik automatisch twee nieuwe regels ipv één.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Als ik in de editor op enter druk, dan krijg ik automatisch één nieuwe regel.

Indien relevant, voeg een screenshot toe
n.v.t.

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Ik heb er last van met mijn laptop en pc op Firefox, maar ook met mijn iPhone op Safari met iOS 26.5. Op mijn laptop/pc kan ik met Shift+Enter nog wel één regel omlaag, maar op mijn iPhone wil dat niet werken ongeacht welke combinatie ik probeer. Als ik switch van visueel naar broncode onderin zie ik ook geen reden waarom ik dubbele enters tegenkom.

P.s.: Ik heb het gevoel dat dit vast eerder iemand is opgevallen en er een bugreport voor is gemaakt, maar met mijn (niet mega-uitvoerige, maar ook niet minimale) zoekopdrachten kon ik geen bugreport vinden die hierop leek... Als die er is en ik doe iets fout - mea culpa!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
4x enter via broncode
1
1
1
1
4x enter via visueel

1

1

1

1

windows als os
chrome als browser
''probleem/irritatie'' bevestigd

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:08
Bij mij gebeurd dat ook... (enter)

Nu gebeurd het niet (Meer.... regelafbreking)
Dus....

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

crisp

Devver

Pixelated

Nee, dit is geen bug maar standaard gedrag van onze (en vele) wysiwyg-editor. Hier is in Wysiwyg-editor nu ook live op het forum al uitgebreid over gediscussieerd. Op mobiele telefoons kan je spatie+spatie+enter gebruiken voor een enkele newline.

Intentionally left blank

• Merethil
crisp schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:23:
Nee, dit is geen bug maar standaard gedrag van onze (en vele) wysiwyg-editor. Hier is in Wysiwyg-editor nu ook live op het forum al uitgebreid over gediscussieerd. Op mobiele telefoons kan je spatie+spatie+enter gebruiken voor een enkele newline.
Ah excuus! Ik vind het wel heel storend gedrag en heb het zelf nooit opgemerkt in andere wysiwyg-editors; ik gebruik er als ITer best een paar en heb nog nooit op m'n mobiel "spatie + spatie + enter" hoeven doen.
Maar aangezien ik er vanuit ga dat we niet standaardgedrag gaan aanpassen ga ik er maar aan wennen. Dank voor je reactie!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

crisp

Devver

Pixelated

De spatie+spatie+enter is een workaround omdat shift+enter niet op alle mobiele telefoons werkt. Er zit ook een optie "regelafbreking" onder het Meer-menu.

Maar doorgaans is het goed gebruik om alinea's van elkaar te scheiden, en is het gebruik van newlines binnen een alinea meestal niet nodig.

Intentionally left blank

• Merethil
crisp schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:34:
De spatie+spatie+enter is een workaround omdat shift+enter niet op alle mobiele telefoons werkt. Er zit ook een optie "regelafbreking" onder het Meer-menu.

Maar doorgaans is het goed gebruik om alinea's van elkaar te scheiden, en is het gebruik van newlines binnen een alinea meestal niet nodig.
Het stoorde mij dan ook vooral voor zaken in DMs, vooral bij gegevens als:

"Naam
Adresregel
Postcode + stad"

En een afsluiting:

"Met vriendelijke groet,
Merethil"

Standaard moet ik nu ook drie keer spatie doen omdat iOS er eerst nog even een punt achter zet; zelfs na m'n komma :+ het is dus even wennen, maar ik snap dat de uitzonderingen zeker niet de normale gang van zaken dienen te overrulen en mijn vrouw (docent Nederlands) wist mij ook te vertellen dat ik m'n alinea's al jaren verkeerd opbouw met newlines op verkeerde plekken :X
Pagina: 1