Hallo,
Wij twijfelen al langer om rolluiken te plaatsen op de bovenste verdieping om het geheel donker te kunnen maken op de slaapkamers en de warmte ook beter buiten te houden (zon staat 's ochtends voor, 's middags achter het huis). Ik heb 6 offertes laten maken bij verschillende bedrijven. Maar er is echt zoveel te koop en te vinden op internet. Dus was even benieuwd naar tips en meningen.
De uitgevraagde specs:
Op basis van de offertes en de informatie hierboven. Wat vinden jullie? Mijn voorkeur gaat qua gevoel uit naar 1, 2 of 3. Deze zijn qua prijs ook wel gunstig. Met offertes 4 en 5 heb ik de minste aansluiting, ook al bieden ze wel Heroal aan. Offerte 6 is een nobrainer en valt af.
Foto's van offertes
Wij twijfelen al langer om rolluiken te plaatsen op de bovenste verdieping om het geheel donker te kunnen maken op de slaapkamers en de warmte ook beter buiten te houden (zon staat 's ochtends voor, 's middags achter het huis). Ik heb 6 offertes laten maken bij verschillende bedrijven. Maar er is echt zoveel te koop en te vinden op internet. Dus was even benieuwd naar tips en meningen.
De uitgevraagde specs:
- Somfy Solar RS100 motor
- RAL7016
- Somfy Situo 5 handzender
- Somfy TaHoma smart switch
- Montage, inmeten, brochure
- De rolluiken sluiten links en rechts verschillend aan, waardoor er mogelijk moet hoekprofielen of kokers gewerkt moet worden. Ik heb foto's meegestuurd. Sommigen willen dit eerst fysiek zien, anderen schatten in dat ze met hoekprofielen moeten werken.
- We horen vaker dat Heroal wel een premium merk is. Een goede mix tussen prijs-kwaliteit vinden we vooral belangrijk. Immers; we kiezen voor een Somfy motor.
- Er moet nog een inmeting plaatsvinden bij alle leveranciers. De afmetingen zijn indicatief.
- De bakken zijn allemaal schuin, geleiders lopen in borstels. Hoe die geleiders uiteindelijk gemonteerd worden (type (hoeklijn)profiel of met koker) zal ter plekke bekeken moeten worden maar daar gaan we wel voorbeelden van aanleveren van de afwerking bij o.a. de buren hoe het wél en níet moet. Dat is echter 'tientjeswerk'.
- Alutech wordt via Droma Sunshade Experts geleverd. Is onderdeel van Hunter Douglas (Luxaflex etc). Volgens winkel krijgen deze lamellen soms Alutech of Luxaflex labels. Winkel ziet nagenoeg geen verschil in kwaliteit. Maar, vergiste zich wel eerst in type motor (Somfy zou geen solar met obstakeldetectie hebben, bleek uiteindelijk wel goed geoffreerd te zijn). Lokale onderneming (VOF) heeft goede reviews. Geen brochure. Wel ontzettend transparant over hoe de keten werkt, ook geen 'formele offerte' ontvangen behalve een mail met prijzen.
- Niet helemaal duidelijk via welke leverancier dit precies komt. Alukon Duitsland? Ik werd doorverwezen door winkel naar 'Allround Zonwering' voor de brochure (ik denk producent). Heeft goede reviews, net zoals de aanbieder (ZZP).
- Mijn ouders hebben via deze aanbieder screens en zijn tevreden over SunCircle en over de winkel. Zowel fabrikant als winkel hebben goede reviews.
- Deze partij zit wat verder weg. Biedt Heroal aan. Ook goede reviews. Biedt Heroal aan, premium merk zoals ze bekend staan.
- Vrij prijzig, biedt ook Heroal aan. Goede reviews.
- Valt af.
Op basis van de offertes en de informatie hierboven. Wat vinden jullie? Mijn voorkeur gaat qua gevoel uit naar 1, 2 of 3. Deze zijn qua prijs ook wel gunstig. Met offertes 4 en 5 heb ik de minste aansluiting, ook al bieden ze wel Heroal aan. Offerte 6 is een nobrainer en valt af.
Foto's van offertes
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen