Cunning linguist.
De nieuwe usage based billing lijkt wel echt chaotisch om budgets in te stellen.
De gebruikers kunnen niet zien dat er limits zijn ingesteld als deze op organization niveau zitten./f/image/4gcpOL4RT6nrGl47wTQwujpR.png?f=fotoalbum_large)
Pas als je een budget voor de specifieke gebruiker aanmaakt krijgt ie iets te zien, maar het is geen doen om voor elke gebruiker individueel een budget in te stellen.
Na het instellen van een budget voor de gebruiker kan ik hem ook niet meer terugvinden...
Iemand tips / betere ervaringen?
De gebruikers kunnen niet zien dat er limits zijn ingesteld als deze op organization niveau zitten.
/f/image/4gcpOL4RT6nrGl47wTQwujpR.png?f=fotoalbum_large)
Pas als je een budget voor de specifieke gebruiker aanmaakt krijgt ie iets te zien, maar het is geen doen om voor elke gebruiker individueel een budget in te stellen.
Na het instellen van een budget voor de gebruiker kan ik hem ook niet meer terugvinden...
Iemand tips / betere ervaringen?
Dit is momenteel bij AI simpelweg industry standaard. Er is geen bedrijf waarbij het wél duidelijk is hoe lang het duurt voor je tegoed op is. Dat is ergens als consument of bedrijf simpelweg het makkelijkst; bij elke update van het model zijn er weer andere prijzen aan dat gebruik, en die updates vinden ook nog eens wisselend plaats. Tussen GPT 5.4 en 5.5 zat vrijwel geen tijd, terwijl we wel weer vrij lang op GPT 5.3 zaten.
Kortom ook al is het zeker nodig dat dit voor de toekomst duidelijker afgebakend / geformuleerd wordt, voor nu vind ik het begrijpelijk dat ze het zo doen. Overzichtelijker wordt het simpelweg voor niemand in deze snel ontwikkelende / veranderende markt als je er heel strakke grenzen / tarieven aan legt die vervolgens elke 1, 2, 3 of (?) maanden weer moeten wijzigen.
Kortom ook al is het zeker nodig dat dit voor de toekomst duidelijker afgebakend / geformuleerd wordt, voor nu vind ik het begrijpelijk dat ze het zo doen. Overzichtelijker wordt het simpelweg voor niemand in deze snel ontwikkelende / veranderende markt als je er heel strakke grenzen / tarieven aan legt die vervolgens elke 1, 2, 3 of (?) maanden weer moeten wijzigen.
Welke copilot hebben we het hier over? 365 Copilot of github Copilot? Copilot+ PCs? Microsoft Security Copilot?
Microsoft houdt ervan om allemaal sterk verschillende producten Copilot te noemen.
Microsoft houdt ervan om allemaal sterk verschillende producten Copilot te noemen.
Ik dacht al dat het aan mij lag dat ik er geen wijs uit kom. Sinds de keuze gemaakt is door het bedrijf om Copilot zakelijk als standaard AI in te zetten popt het overal op maar lijkt het steeds net iets anders te werken.Skamba schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 04:15:
Welke copilot hebben we het hier over? 365 Copilot of github Copilot? Copilot+ PCs? Microsoft Security Copilot?
Er is een Copilot app waar ik steeds opnieuw moet inloggen en kiezen tussen zakelijk of persoonlijk. Die app heeft geen context uit de documenten van onze sharepoint, iets waar de copilot app binnen teams weer wel aan kan. En dan is er nog de copilot schrijfhulp binnen Office die weer losstaat van de eerdere twee.
Wat een bende.
Wat een flauwekul. Microsoft heeft een AI chatbot die ze Copilot noemen, die is
via een app,
de website,
binnen de office suite of
binnen je programmeeromgeving (github) te benaderen.
En dan noemen ze pc's die daar geschikt voor zijn Copilot+ PC's. Kortom overzichtelijker en duidelijker kan het niet volgens mij.
Misschien een idee @Bart ® om ook een AI Algemeen Azijnpisserij forum te maken? Dan kan iedereen die dat graag doet lekker daar terecht. Begin er langzaam een beetje moe van te worden.
via een app,
de website,
binnen de office suite of
binnen je programmeeromgeving (github) te benaderen.
En dan noemen ze pc's die daar geschikt voor zijn Copilot+ PC's. Kortom overzichtelijker en duidelijker kan het niet volgens mij.
Misschien een idee @Bart ® om ook een AI Algemeen Azijnpisserij forum te maken? Dan kan iedereen die dat graag doet lekker daar terecht. Begin er langzaam een beetje moe van te worden.
[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-06-2026 13:21 ]
Het heet allemaal copilot, maar inderdaad verschillende scope en vooral ook licentie- en kostenmodellen. Irritant bij gebruik in (middel)grote organisaties. De copilot MS365 variant gebruik ik dagelijks, voor inderdaad de toegang tot OneDrive, mail, etc.
@SirLenncelot dat je kunt switchen tussen ‘bedrijf’ (MS365 variant) en ‘web’ (a la de gratis versie, maar dan met zakelijke afspraken qua vertrouwelijkheid etc) vind ik juist prettig. Ik wil soms dat het juist eigen stukken gebruikt als kennisbron, en soms juist niet. Of bedoel je zakelijk versus echt-privé? Ik zou dan verschillende browsers gebruiken, bv Edge zakelijk en Firefox privé-context
@SirLenncelot dat je kunt switchen tussen ‘bedrijf’ (MS365 variant) en ‘web’ (a la de gratis versie, maar dan met zakelijke afspraken qua vertrouwelijkheid etc) vind ik juist prettig. Ik wil soms dat het juist eigen stukken gebruikt als kennisbron, en soms juist niet. Of bedoel je zakelijk versus echt-privé? Ik zou dan verschillende browsers gebruiken, bv Edge zakelijk en Firefox privé-context
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Is het op organisatieniveau eigenlijk ook weer mogelijk om die switch dicht te zetten? Bij de organisaties waar ik zelf binnen ben geweest (consultancy, niet M365 gerelateerd) viel het me op dat dit aanstond. Terwijl het me juist iets lijkt dat organisaties vaak juist weer dicht zouden willen zetten onder het mom van "is geen werk, willen we hier niet"F_J_K schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:28:
Het heet allemaal copilot, maar inderdaad verschillende scope en vooral ook licentie- en kostenmodellen. Irritant bij gebruik in (middel)grote organisaties. De copilot MS365 variant gebruik ik dagelijks, voor inderdaad de toegang tot OneDrive, mail, etc.
[ Voor 13% gewijzigd door Yucon op 06-06-2026 14:11 ]
De ‘web’ versie valt ook onder werk. Bij ons heeft iedereen de ‘web’ versie als onderdeel van de E5, en afhankelijk van de functie de MS365 versie. Maar ook dan wil je beide naast elkaar gebruiken.
Maar ja, uitschakelen kan. Bijvoorbeeld via group policy, of conditional access policy afhankelijk van hoe en wat precies.
Maar ja, uitschakelen kan. Bijvoorbeeld via group policy, of conditional access policy afhankelijk van hoe en wat precies.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1