WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

WhatsApp-notificatie laat WA-logo zien i.p.v. contactfoto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 08:35
Ik ben een splinternieuwe Mac gebruiker. Ik heb dit apparaat om precies te zijn 1 dag, en dat is een MacBook M4 15" terwijl ik nog nooit met MacOS gewerkt heb. Ik ben dus alles aan het ontdekken. Ik loop direct tegen dingen aan, en een daarvan is;

Ik heb de Whatsapp app geinstalleerd. Voor zover ik kan zien staat alles qua meldingen aan, maar op het moment dat ik een appje binnen krijg, dan krig ik rechtsboven in het scherm een melding van whatsapp, en daar staat dan het logo van whatsapp, met de naam van de afzender en de inhoud van het bericht. Dat is allemaal prima, maar wat ik niet snap is waarom daar het logo van whatsapp staat in plaats van de profielfoto van de afzender.

Ik heb op internet gezocht, er zijn een aantal instellingen die goed moeten staan, en die staan goed voor zover ik kan zien. Op mijn iPhone krijg ik dus wel een profielfoto te zien bij een binnenkomende app, in plaats van het groene whatsapp logo.

Is dit een bekend iets? Hoe pas ik dat aan? Wat kan ik doen?

Och ja, je moet toch wat he.

Alle reacties

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58

talin

ES-MA

Just_A_User schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:31:
Ik ben een splinternieuwe Mac gebruiker. Ik heb dit apparaat om precies te zijn 1 dag, en dat is een MacBook M4 15" terwijl ik nog nooit met MacOS gewerkt heb. Ik ben dus alles aan het ontdekken. Ik loop direct tegen dingen aan, en een daarvan is;

Ik heb de Whatsapp app geinstalleerd. Voor zover ik kan zien staat alles qua meldingen aan, maar op het moment dat ik een appje binnen krijg, dan krig ik rechtsboven in het scherm een melding van whatsapp, en daar staat dan het logo van whatsapp, met de naam van de afzender en de inhoud van het bericht. Dat is allemaal prima, maar wat ik niet snap is waarom daar het logo van whatsapp staat in plaats van de profielfoto van de afzender.

Ik heb op internet gezocht, er zijn een aantal instellingen die goed moeten staan, en die staan goed voor zover ik kan zien. Op mijn iPhone krijg ik dus wel een profielfoto te zien bij een binnenkomende app, in plaats van het groene whatsapp logo.

Is dit een bekend iets? Hoe pas ik dat aan? Wat kan ik doen?
dan kan je beter een nieuw topic aanmaken, deze is voor het delen van goede/leuke/onmisbare MacOs software.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 08:35
talin schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:46:
[...]

dan kan je beter een nieuw topic aanmaken, deze is voor het delen van goede/leuke/onmisbare MacOs software.
Ja, daar ben ik het op zich wel mee eens, ik zat te kijken waar mijn vraag het beste zou passen, en toen dacht ik juist van 'om daar nou helemaal een nieuw topic voor aan te maken...' maar bij nader inzien wellicht een goed idee ja.

Och ja, je moet toch wat he.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Problemen horen altijd in een eigen topic, hoe klein ook :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:39
Just_A_User schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:31:
Op mijn iPhone krijg ik dus wel een profielfoto te zien bij een binnenkomende app, in plaats van het groene whatsapp logo.
iPhone <> MacBook.

Ik denk ook dat je een vraag als dit beter rechtstreeks bij de leverancier van de software kan stellen. Dit kan simpelweg een keuze zijn van de programmeurs, een beperking van het OS of iets heel anders. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit ooit anders heb gezien dan met het logo van de app. Ik denk ook dat je dat wilt, notificaties kunnen van diverse apps komen en het is handig om daar zicht op te houden. Een iPhone is een communicatiemiddel (in de basis) maar een MacBook heeft in de basis een ander doel. Just my two cents... 8)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:26
Ik zie de profiel foto wel op mijn Macbook, maar ik draai een losse installatie, geen App Store variant.

Geen idee of dat uitmaakt, maar ik zou sowieso ongeacht de versie een herinstallatie van de app doen.
Pagina: 1