Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Tahoe, iPhone 16 Pro, iPad Pro 11 inch
Vraag
Alle reacties
Voor de goede orde: wat voor Mac heb je? Welke versie van macOS gebruik je? Wordt de Satechi zelf wel gedetecteerd onder Thunderbolt/USB4 in System Information? Heb je een andere computer (Mac/Windows/Linux) waarmee je kunt proberen?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
[ Voor 38% gewijzigd door mcmiles op 27-05-2026 23:00 ]
Je gebruikt de enclosure met de bijgeleverde USB kabel neem ik aan?
Want zelfs als die NVME zou werken, met USB 2.0 snelheden is hij erg traag vergeleken met wat hij aankan.
[ Voor 35% gewijzigd door Mizgala28 op 27-05-2026 23:20 ]
Dank voor je reactie. Klopt ik gebruik de meegeleverde usb-kabel die de Satechi met de mini connect. Ik heb alle usb poorten uitgeprobeerd ook de poort waar mijn studio display aangesloten is. Maar het maakt geen verschil. Ik heb vanmiddag support Satechi ook maar eens gemaild.Mizgala28 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:07:
480Mb/s is USB 2.0, die heeft een Mac Mini niet (de voorste 2 zijn 3 Gen 2, wel backwards compatible naar 2.0 natuurlijk)
Je gebruikt de enclosure met de bijgeleverde USB kabel neem ik aan?
Want zelfs als die NVME zou werken, met USB 2.0 snelheden is hij erg traag vergeleken met wat hij aankan.
MacMini staat ook bij de host divices. Inmiddels contact me satechi support en die bevestigen dat de hub special gedesignd is voor de mini. Ik heb nu een verbinding met een USB4 kabel gemaakt maar dat is niet de oplossing. We worstelen verder;-)Archer_VC10 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:56:
Als ik hier: https://satechi.com/products/usb4-slim-nvme-ssd-enclosure bij compatibility kijk dan staan daar alleen maar M5 MacBooks en één 16 inch MacBook pro range. Gebruikt deze een specifiek protocol dat niet in jouw Mac zit wellicht?[Afbeelding]
Ik ga morgen naar de Apple Store en neem mijn Mac mini mee alsmede de Satechi enclosure. Gisteren bijna een uur met technische medewerker van Apple support aan de telefoon gezeten. Helaas zonder resultaat. Hij gaf me de tip om naar een store te gaan, gelijk afspraak gemaakt. Ik laat het hier weten.Pendora schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:46:
Al aan een andere computer gehangen?
Misschien ook even bij iemand met Windows proberen. Je weet maar nooit.mcmiles schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:47:
[...]
Ik ga morgen naar de Apple Store en neem mijn Mac mini mee alsmede de Satechi enclosure. Gisteren bijna een uur met technische medewerker van Apple support aan de telefoon gezeten. Helaas zonder resultaat. Hij gaf me de tip om naar een store te gaan, gelijk afspraak gemaakt. Ik laat het hier weten.
:strip_exif()/f/image/KkYz1FyrO0Jj9P0vTA8WusWD.jpg?f=fotoalbum_large)