Crucial P310 NVME SSD niet herkend in Satechi USB4 slim

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:08
Beste, ik heb recent een satechi USB4 slim NVMe SSD enclosure gekocht. Daarin gemonteerd een Crucial P310 PCIe Gen4 NVMe 2280 M.2 SSD. Echter de SSD wordt niet herkend in de Finder en ook niet via het Schijfhulpprogramma Heb ik de verkeerde SSD gekocht of iemand een oplossing. Behoorlijk gezocht maar ik kom er niet uit. Alvast dank voor reactie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8sPuU36Fp4_sYkIi8BxUarEPpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkYz1FyrO0Jj9P0vTA8WusWD.jpg?f=fotoalbum_large

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Tahoe, iPhone 16 Pro, iPad Pro 11 inch

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties is afgesplitst van Welke hub voor Mac mini m4 ? Topic kapen is niet gewenst, zeker als het om een geheel ander probleem gaat :)

Voor de goede orde: wat voor Mac heb je? Welke versie van macOS gebruik je? Wordt de Satechi zelf wel gedetecteerd onder Thunderbolt/USB4 in System Information? Heb je een andere computer (Mac/Windows/Linux) waarmee je kunt proberen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@mcmiles Uhh, Heb je dit ding op de Thunderbolt poort van je Mac aangesloten of gewoon een normale USB-C poort?

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:08
Sorry voor mijn late reactie, was de hele dag nogal busy. Ik heb een Mac mini M4 16/512. Het OS is Tahoe 26.5. De Satechi zie ik wel staan in Thunderbolt/USB4 in System Information, zie screendump. Ik heb helaas geen andere Mac of PC tot mijn beschikking.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEmZg61dLR9JeyMNkulIsaMBhOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VjYyKVZqMrV86TweBOERCwZo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door mcmiles op 27-05-2026 23:00 ]

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Tahoe, iPhone 16 Pro, iPad Pro 11 inch

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:00
480Mb/s is USB 2.0, die heeft een Mac Mini niet (de voorste 2 zijn 3 Gen 2, wel backwards compatible naar 2.0 natuurlijk)

Je gebruikt de enclosure met de bijgeleverde USB kabel neem ik aan?

Want zelfs als die NVME zou werken, met USB 2.0 snelheden is hij erg traag vergeleken met wat hij aankan.

[ Voor 35% gewijzigd door Mizgala28 op 27-05-2026 23:20 ]