Vereiste: 2 slots voor SSD, liefst eigen voeding, geen fan of toch redelijk stil.
Ik wil starten met een vrij basic Mac mini, maar omdat Apple opslag onrealistisch duur is wil ik dat dus opvangen door een Dock.
Voornamelijk wat lichte fotobewerking en later eventueel video op amateur niveau.
Ik heb nog niets, maar ik dacht aan de goedkoopste Mac Mini 16GB en 515 of 1TB SSD
Qua monitor : philips brilliance 27e3u7903 ( omdat ik er ook nog een Windows computer wil op aansluiten via KVM )
Maar nu…welke hub/dock ?
Ik heb al wat opgezocht en via chat gpt vergeleken ( maar ik besef dat die er ook vaak naast zit ) dus graag es wat ervaringen van mensen wie zulk een toestel gebruiken.
Dit is wat ik vond:
Acasis Mac mini M4 Workstation 8-in-1 40Gbps Dock
Acasis 40Gbps Mac mini M4 Dock & Dual-Bay SSD Enclosure
ORICO MiniLink 40 Gbps Dock voor Mac Mini M4
Qwiizlab 40 Gbps Mac Mini M4/Pro Stand/Hub met NV
Qwizzlab UH61 U4
Satechi Mac Mini M4 Stand & Hub with SSD Enclosure
UGREEN Dockingstation & Stand voor Mac Mini M4
UGREEN 11‑in‑1 Dock met SSD‑behuizing voor Mac
Bij voorbaat dank !
Ik wil starten met een vrij basic Mac mini, maar omdat Apple opslag onrealistisch duur is wil ik dat dus opvangen door een Dock.
Voornamelijk wat lichte fotobewerking en later eventueel video op amateur niveau.
Ik heb nog niets, maar ik dacht aan de goedkoopste Mac Mini 16GB en 515 of 1TB SSD
Qua monitor : philips brilliance 27e3u7903 ( omdat ik er ook nog een Windows computer wil op aansluiten via KVM )
Maar nu…welke hub/dock ?
Ik heb al wat opgezocht en via chat gpt vergeleken ( maar ik besef dat die er ook vaak naast zit ) dus graag es wat ervaringen van mensen wie zulk een toestel gebruiken.
Dit is wat ik vond:
Acasis Mac mini M4 Workstation 8-in-1 40Gbps Dock
Acasis 40Gbps Mac mini M4 Dock & Dual-Bay SSD Enclosure
ORICO MiniLink 40 Gbps Dock voor Mac Mini M4
Qwiizlab 40 Gbps Mac Mini M4/Pro Stand/Hub met NV
Qwizzlab UH61 U4
Satechi Mac Mini M4 Stand & Hub with SSD Enclosure
UGREEN Dockingstation & Stand voor Mac Mini M4
UGREEN 11‑in‑1 Dock met SSD‑behuizing voor Mac
Bij voorbaat dank !