Gedeelde septische put afgesloten door buurman

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Arago7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:22
Mijn buurman heeft een septische put op zijn grond. Deze septische put word gedeeld door beide woningen al tientallen jaren aangezien deze voordien van dezelfde eigenaar waren. Mijn buurman moet voor renovatiewerken de septische put afbreken en we zijn overeengekomen dat ik mijn eigen septische put ga steken en riolering.

Helaas is mijn buurman ongeduldig geworden en heeft hij mijn afvoer leidingen vandaag afgesloten. Ik heb nog minstens 3 of 4 weken nodig voor de verbouwing en keuring van mijn riolering. Wat doe ik het best in dit geval?

Het gaat over een woning in Belgie.

In mijn akte stond dat de woning verkocht word met alle zichtbare en onzichtbare erfdienstbaarheden.

Alle reacties

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:03

Fe2O3

Ja das roest

Even bij de buurman aanbellen?

Die put ligt dus op het land van de buurman?

Advocaat de tekst laten lezen. Als het slecht geschreven is heb je een probleem, als het goed geschreven is heeft de buurman een probleem. Zonder de exacte text uit de overeenkomst is dat gissen. Is de tekst goed geschreven, diezelfde advocaat een gepeperde brief richting buurman over verhalen kosten ed.

Bedenk je wel dat je nog even naast je buurman moet wonen ;)

Dum de dum

• Arago7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:22
Fe2O3 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:34:
Even bij de buurman aanbellen?

Die put ligt dus op het land van de buurman?

Advocaat de tekst laten lezen. Als het slecht geschreven is heb je een probleem, als het goed geschreven is heeft de buurman een probleem. Zonder de exacte text uit de overeenkomst is dat gissen. Is de tekst goed geschreven, diezelfde advocaat een gepeperde brief richting buurman over verhalen kosten ed.

Bedenk je wel dat je nog even naast je buurman moet wonen ;)
Ja volledig op de grond van de buurman.

Ik heb het nagevraagd bij de notaris hopelijk geven die morgen antwoord. De buurman aanspreken gaat weinig zin hebben want die zei dat ik maar in een emmer naar de WC moet en hij is op de hoogte dat de werken nog niet klaar zijn.

Dit is de tekst in de akte

"Het goed wordt verkocht met alle heersende en lijdende,voortdurende en niet-voortdurende, zichtbare en onzichtbare erfdienstbaarheden waarmee het belast of bevoordeeld zou kunnen zijn. De verkopers verklaren dat zij geen kennis hebben van erfdienstbaarheden in voor- of nadeel van het verkochte goed"