Hoe zet ik dit beslag onder de deur vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zimmert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:39
Mijn vraag
Mijn kunststof deur naar de tuin gaat helaas niet goed dicht. Ik heb ontdekt dat het beslag aan de onderzijde loszit

Ik moet hier een schroef inzetten.

Moet ik dit dan voorboren of kan ik direct schroeven.

Welke maat is hier gebruikelijk voor.

Ik dacht zelf aan 3.5 x 20 mm

ik kan niet de hele deur zo maar uit de scharnieren halen en heb dus relatief weinig ruimte om de schroeven ongeveer 25 a 30 cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl9hIDovE4E-YG0djDTpQ3EuUl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXrlnsy0svIGYSmVRtjmu0Zq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwjRCom2BlPGnzwAmGpoUOXEUgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBdwL5PfO8jH7LHRVGRNrwjG.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31
Als er geen schroefgat zit zou er ook geen in hoeven lijkt me... waarschijnlijk moet je deur opnieuw afgesteld worden.. ik zou even met skk kozijnwacht bellen

• zimmert
ik heb meerdere deuren/ramen met hetzelfde beslag. Daar zit in alle gevallen wel een schroef. Ik vrees dus dat ze m vergeten zijn ion het verleden te plaatsten

Het beslag staat af (op de linkerzijde van de foto richting t scharnier) en daarom sluit de deur niet goed.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:58
Als je het zeker wil weten haal je een schroef uit een nu nog volledige sluiting, daarmee naar de bouwmarkt of online gaan zoeken naar de juiste maat. (of op zoek naar de leverancier en kijken of die ze hebben.

• zimmert
Zo'n schroef eruit kan dat gemakkelijk met kunststof om m ook weer terug te plaatsten dat ie z'n grip houdt?

Anders zit ik straks met twee belsagen die niet goed aansluiten...

En voorboren is dat wel niet gebruikelijk want een boormachine past er iet onder met deur in de scharnieren

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:15
Als ik het zo zie mis je op 2 plekken een schroef? Beetje afhankelijk van merk/model, maar meestal zit er een aluminium profiel in een kunststof deur (stevigheid). Je zou(!) dus ergens anders er een uit kunnen draaien en weer terug plaatsen.

Waarom kan de deur er niet uit...?

[ Voor 6% gewijzigd door hansie_k op 26-05-2026 17:51 ]

Live from Denmark

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

25-30 cm zou genoeg zijn voor een haakse schroevendraaier. Waar je overigens ook mee zou kunnen voorboren. Tegenwoordig alleen nog maar op accu, zie ik, maar iets als een Makita DA3011 met een snoer is waar ik ervaring mee heb.

[ Voor 36% gewijzigd door thunder7 op 26-05-2026 19:04 ]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• zimmert
Ik kan er zeker een schroef uithalen. Je. Echter geen ervaring met kunststof En een uitgehaalde schroef terugplaatsen op de zelfdE plek.

Houdt deze dan zijn grip?

En zou je met een kleine maat schroevendraaier idd kunnen voorboren? Of is daar een andere tip voor?

ik heb geen ervaring met buitendeuren uit de scharnieren halen.

[ Voor 34% gewijzigd door zimmert op 26-05-2026 21:39 ]

Pagina: 1