Homewizard KWH meter plaatsen in meterkast: hoe? (voor wp)

Pagina: 1
Acties:

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:00
Zoals wordt geadviseerd in dit topic wil ik een Homewizard KwH meter (1fase) aansluiten in de groepenkast (eerst 1 voor de buitenunit, later nog voor de binnenunit). Ten behoeve van monitoren stroomverbruik van de warmtepomp.

Buitenunit zit op groep 6 (gemarkeerd op foto).

Hoe sluit ik een Homewizard KwH meter aan, aangezien hij niet aan het uiteinde staat?
(de instructies hier heb ik bekeken maar gaan van een losstaande groep uit).

Ik heb geen ervaring met groepenkast werk, maar wil dit toch wel proberen, uiteraard veilig door eerst stroom eraf te halen.

Mijn specieke vragen zijn:
  1. Hoe zorg ik dat de stroom eraf (tbv veiligheid) is? Welke schakelaars moet ik uitschakelen?
  2. Hoe maak ik plaats voor de Homewizard Kwh meter? (of is dat niet nodig?) Gewoon de naastliggende groep "overbruggen"?) dmv de 4 mm draden?
  3. Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3M3gADM5JSgaP3ueJvZweW-yPus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPp7uINgUPypOtG1yPzTUnsV.jpg?f=fotoalbum_large

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:15

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZ1M+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:37
Ik stel voor dat je een professional belt of iemand met iets meer ervaring die weet hoe je zaken spanningsloos maakt.