DigiD heeft storing waardoor inloggen niet voor iedereen wer

Pagina: 1
Acties:

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
DigiD heeft storing waardoor inloggen niet voor iedereen werkt - Tweakers

Als regelmatige gebruiker van DigiD kan ik zeggen dat het nog steeds niet opgelost is. Na de gemelde storing had het even gewerkt (ik kon inloggen) maar sinds de 18e/19e is DigiD nu al offline. Helaas wordt er niets van vermeld op hun website maar als je ze belt krijg je wel een bandje te horen. Opvallend was dat niet veel later ook werk.nl en uwv.nl plat gingen. Werk.nl gaf op een gegeven moment aan dat ze met onderhoud bezig waren maar normaal krijg je daar tijdig een melding van dus dit was niet gepland.
Grappig is wel dat je volgens de helpdesk de SMS methode wel kunt gebruiken (hoewel mensen ook hier problemen mee melden) maar als je hiervan niet je wachtwoord weet omdat je al jaren de app gebruikt zit je vast en is de enige oplossing volgens de helpdesk om een nieuwe DigiD aan te vragen. En als hier weer een paar dagen over heen gaat voordat je de brief in huis krijgt is de kans groot dat de DigiD app weer werkt.

Heeft Tweakers al meer info hierover om als nieuws te brengen?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

TeeDee

CQB 241

Niet om topic kaping te doen maar de one+ 6 van moeder geeft ook constant aan bij het opstarten van de digid (of de inbox vd overheid) constant aan dat er geen internet verbinding is.

@memphis krijg jij ook een melding of werkt de app "gewoon" niet?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• memphis

memphis

Topicstarter
De app zegt dat er geen internet verbinding is, ook als je bij alle storingen kijkt wordt hetzelfde in de reacties vermeld.

https://allestoringen.nl/storing/digid/

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

TeeDee

CQB 241

memphis schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:29:
De app zegt dat er geen internet verbinding is, ook als je bij alle storingen kijkt wordt hetzelfde in de reacties vermeld.

https://allestoringen.nl/storing/digid/
Dat lijkt op hetzelfde als bij de one+ van mijn moeder.

Uitgesloten:
- adblockers (zowel op de tel als in t netwerk), aan/uit gezet
- meerdere reboots
- alle andere apps werken wel qua internetverbinding
KPN toevallig?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• memphis

memphis

Topicstarter
Geen KPN, ik heb Vodafone voor mijn mobiel en thuis heb ik wel KPN als internet maar beide geven het probleem. Volgens de specs van de DigiD app moet je minimaal Android 9 hebben en ja, ik heb het ook zonder virusscanner geprobeerd tot zelfs de app opnieuw geladen maar dan kom ik de setup niet door.

Het is echt een probleem aan de kant van DigiD wat ook hun helpdesk toegeeft. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat deze langdurige storing erg stil gehouden wordt.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Geen app instelling aanstaan sleepmode of wanneer niet gebruikt geen activiteit (spaarstand wil dat ook nog wel eens doen die neemt ook internet toegang weg omdat het stroom kost.) dan zitten ze vast in een staat dat ze niks mogen en moeten ze daar uitgehaald worden. Dit heb ik omdat ik DigiD niet vaak gebruik en moet de app dan 2 keer opnieuw opstarten. Ook wel eens gehad dat die bleef hangen in de laatste aanmelding van tijden terug.

[ Voor 7% gewijzigd door 42dpi op 24-05-2026 22:22 ]

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1