Vraag

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:04
Mijn vraag
Hoe voeg ik bijgevoegde tegel zonder de verticale niet keramieke strook niet meegenomen wordt

Moet ik dit tape doen (lijkt mij niet de beste oplossing), graag hoor ik jullie oplossingen.

https://www.tegelfabriek-...white-matt-125x25-cm.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqloB0vnbvT7533WEgK1fTgQ_jU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqUAjiEYy3aKRqJfxY7HCcKy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gT14-7v-Wp0wPRvv_Oqz_C696ZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rH7bHLw0Zkd1Sm3jmuL2he2.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:19
Netjes werken door alleen voeg te smeren waar het nodig is, en met een voegenborsteltje zorgen dat je de plekken waar het niet moet zitten voordat 't uithard weer schoonveegt.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heb je die tegels zelf gezet of heb je er iemand voor betaald?
Ik zou me minder druk maken om hoe je dit netjes voegt en meer om dat de lijnen niet doorlopen omdat de tegels scheef hangen?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Moet je die strepen in de tegel ook niet voegen ? Zodat het lijkt alsof het allemaal kleine tegeltjes zijn ?

Zo lijk het in ieder geval op de foto waar je naar linkt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet juist alles voegen |:(

• Quito
Dat snap ik, alleen op de tegel zijn verticale strookjes die niet moeten verkleuren..

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:59
Schilderstape is je vriend! Verticale "gleufjes" in de tegel goed afplakken (let op boven en onder!!) en dan voorzichtig voegen.

Tip! Kies bij je volgende badkamer verbouwing een wat "handiger" tegel! ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Quito schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:03:
[...]

Dat snap ik, alleen op de tegel zijn verticale strookjes die niet moeten verkleuren..
Hij bedoelt, en ik ben 't daar mee eens, dat die verticale stroken bedoeld zijn om ook mee te voegen. Het idee is imo dat het je het effect hebt van heel veel, heel dunne tegels, zonder 14x zo veel tegels te moeten zetten.

Zie ook dit voorbeeld, waar dat zo gedaan is:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/322791/files/470615297/image.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 22-05-2026 17:15 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het 1 april ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kruising linksonder is al aardig verkl**t, hopelijk kan ze ze nog recht krijgen?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Quito schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:03:
[...]

:X

Je snapt het dus niet. Alles = alles, dus ook de voegen die op de tegel zitten vanuit de fabriek.

En plak ze eerst recht op de muur anders wordt het niet mooi.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik denk dat dit opnieuw moet :/

• Quito
Bedankt, gaat goedkomen

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik vond binnen 12 seconden een instrictiefilmpje van de fabrikant. Alle voegen moet je voegen.

• FraterB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:18
Dit is heel naar gezet. Alles zit scheef en krom, niet 1 tegel maar alles. Jammer en sterkte ermee .

Als je alles voegt, maak eerst de ruimte tussen de tegels vrij. Nu zie ik brokjes lijm. Dat geeft voegen een beter resultaat.

[ Voor 39% gewijzigd door FraterB op 22-05-2026 22:17 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Waarom twijfel ik daaraan?

Oja. De eerste afbeelding..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1