Dat is mooi. Werkt ook goed, je kan direct beginnen met typen, zelfs voordat de animatie voltooid is.
Voor de mensen die de CSS-tweak aan hebben gezet: de forward-slash (/) zorgt ook direct dat de focus naar de zoekbalk gaat die al zichtbaar is. Ook mooi dus!XWB schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:21:
Update vanuit development: sinds vanochtend kun je de zoekbalk openen met de forward slash (/) op je toetsenbord.
@XWB : wordt deze update nog ergens gepubliceerd, anders dan in dit topic?
Nice. Sluiten met Escape kan echter niet?XWB schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:21:
Update vanuit development: sinds vanochtend kun je de zoekbalk openen met de forward slash (/) op je toetsenbord.
Naar aanleiding van dit topic zal ik nog wel even een korte .plan schrijven over de zoekbalk. Zowel over wat er veranderd is als ook de rationale die erachter zat. Ik zal dit doen nadat ik ook weet welke andere verbeteringen die hier gesuggereerd zijn we ook binnenkort gaan maken.EnigmA-X schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:18:
[...]
@XWB : wordt deze update nog ergens gepubliceerd, anders dan in dit topic?
Build The Right Thing and Build The Thing Right
Als we dan toch de zoekbalk-UI aan het verbeteren zijn:
Wat nu mooi zou zijn is dat je dan niet meteen naar de bovenkant van de pagina gaat maar het daadwerkelijk heel modern binnen komt schuiven daar waar je bent. Als je nu op / drukt schuift de hele pagina naar boven. Je zou vanuit useability verwachten dat je blijft waar je bent en de zoekbalk gewoon in beeld schuift - en de resultaten in een andere tab - al gelang de in je profiel ingestelde voorkeuren.
Ik heb regelmatig dat ik halverwege een topic wat wil zoeken en dat zou dan fijn zijn als dat via bovenstaande lukt.
En met Esc sluiten van de zoekbalk zoals @Olaf van der Spek ook zegt
Wat nu mooi zou zijn is dat je dan niet meteen naar de bovenkant van de pagina gaat maar het daadwerkelijk heel modern binnen komt schuiven daar waar je bent. Als je nu op / drukt schuift de hele pagina naar boven. Je zou vanuit useability verwachten dat je blijft waar je bent en de zoekbalk gewoon in beeld schuift - en de resultaten in een andere tab - al gelang de in je profiel ingestelde voorkeuren.
Ik heb regelmatig dat ik halverwege een topic wat wil zoeken en dat zou dan fijn zijn als dat via bovenstaande lukt.
En met Esc sluiten van de zoekbalk zoals @Olaf van der Spek ook zegt