Unifi netwerk issues

Pagina: 1
Acties:

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01
Omdat het ook Access en protect betreft open ik een nieuw topic. Tevens al de zoekfunctie gebruikt en de chat met Unifi zelf.

Probleem schets;
ik zie sinds kort dat meerdere camera's (o.a. G4 pro, g4 bullit, g3 flex en g2 pro) op verschillende momenten en met enige regelmaat een 'lost wired connection' geeft. Ook 'application auto recovery succesful' komt meerdere keren voorbij per dag. Lost connection 10-20 per dag en auto recovery 2-4 keer per dag schat ik in.

Het gekke is dat ze aan verschillende POE switches hangen en dus dat lijkt het niet te zijn. Vaak vallen alle camera's tegelijk uit en soms niet (of ik zie het in ieder geval dan niet terug). Ik zie het op dit moment door naar de camera strem te gaan en dan zie ik op de tijdslijn eerder genoemde foutmeldingen.

soms gaan de acces camera's mee uit en meestal blijven die het wel doen (in ieder geval 1 van de 2, waarbij ze beide aan dezelfde access controller zitten)

Ik weet even niet meer waar ik het in moet zoeken of wat ik moet aanpassen. Alles wat ik tot nu toe heb kunnen bedenken (bv een recente aanvulling op het netwerk, een nieuwe laadpaal, tijdelijk verwijderd) werkt niet...

iemand suggesties waar ik het in kan zoeken?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:37
Recent een update gedaan van de switches? Ik heb hetzelfde gehad in 2023 alleen toen met de AP's en draadloze camera's. Toen downgrade van de firmware van de AP's gedaan en dat lostte het weer op.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• RoelsRules
nee alles draait al tijden hetzelfde volgens mij... je triggerte me alleen op iets, ik heb gedurende de mei vakantie 1 switch uit gehad en daarna weer aangezet (lang verhaal waarom). Volgens mij is het na terugkomst cq het aanzetten van die switch beduidend erger geworden

Duik ik straks even in (kan nu niet want er zijn weer wat camera's offline lijkt het)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:23
Ik heb ongeveer dezelfde problemen gehad, bij mij was de harddisk van de UniFi Cloud Key Gen 2 Plus aan het begeven. Had heel mijn netwerk op de kop gezet zonder resultaat, gelukkig zag ik paar dagen later dikke error in de control panel.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:35
rhodium schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:06:
Ik heb ongeveer dezelfde problemen gehad, bij mij was de harddisk van de UniFi Cloud Key Gen 2 Plus aan het begeven. Had heel mijn netwerk op de kop gezet zonder resultaat, gelukkig zag ik paar dagen later dikke error in de control panel.
ik zie niet in hoe een hd issue een lost wired connection kan geven..

tenminste..

wie of wat geeft die melding?

en wat zie je in het netwerk?

check eens de up time van de camera na die melding.. waar die dan ook vandaan komt.

• RoelsRules
check harddisk; die lijkt geen foutmeldingen of errors te geven.

check camarera's up time is allemaal 4 dagen (toen heb ik een power cycle gedaan in de hoop dat dat hielp) maar de laatste lost wired connection is van +- 19h vanavond dus dat matcht niet

wat ik net in de logs zag is dat devices die via wifi verbonden zijn en op een vaste locatie staan ook af en toe roamen naar een andere plek (wat niet logisch is)

ook gek; net was alles op de console niet bereikbaar en of traag. Ik verwacht dat toen ook de wired connection error er zou zijn maar niet dus. Nu draait het weer soepel

edit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pb7wxBHd2bWQOR7_y8D2hjYn10k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X33CFFjx5vLNsO8QsnBmsrjA.png?f=fotoalbum_large voorbeeld van recente uitval en reconnection van camera's.
Ophidian schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:22:
CCA patch kabels? Die hebben bij mij in het verleden ook problemen gegeven nadat ze een jaar gedraaid hadden. Uiteindelijk allemaal voor 100% koper vervangen en gedoe was klaar.
ja van die patch kabels zitten er her en der wel in ja

[ Voor 38% gewijzigd door RoelsRules op 19-05-2026 21:25 ]

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:37
CCA patch kabels? Die hebben bij mij in het verleden ook problemen gegeven nadat ze een jaar gedraaid hadden. Uiteindelijk allemaal voor 100% koper vervangen en gedoe was klaar.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
Weet niet welke Unifi AP's je hebt, maar de laatste firmware versies van de U6 Lite zijn ruk, die scannen zo nu en dan op zoek naar een ander kanaal ondanks dat je het vastgezet hebt, waarbij dan al je apparaten verbinding verliezen.
Ik heb afgelopen week 6.6.78 weer op de U6 Lite gezet, werkt nu weer naar behoren. Switch firmware ook nog niet zo lang geleden bijgewerkt naar 7.4.1, alhoewel ik zelf daar weinig problemen mee heb staat het forum vol met klachten over dode of instabiele apparaten.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:35
_JGC_ schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:26:
Weet niet welke Unifi AP's je hebt, maar de laatste firmware versies van de U6 Lite zijn ruk, die scannen zo nu en dan op zoek naar een ander kanaal ondanks dat je het vastgezet hebt, waarbij dan al je apparaten verbinding verliezen.
Ik heb afgelopen week 6.6.78 weer op de U6 Lite gezet, werkt nu weer naar behoren. Switch firmware ook nog niet zo lang geleden bijgewerkt naar 7.4.1, alhoewel ik zelf daar weinig problemen mee heb staat het forum vol met klachten over dode of instabiele apparaten.
wired?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
Las "access" als accesspoint... vandaar.

Maargoed, die switches hebben ook vrij recent firmware updates gekregen, over die 7.4.1 versie regent het klachten: https://community.ui.com/...5d-4ca9-affa-4f1bf3954208

Heel veel klachten over POE apparatuur met klapperende verbinding.

• RoelsRules
Volgende AP's heb ik:
In wall 1x
AC mesh pro 1x
AC PRO 3x
Flex HD 1 x
U6 LR 1x
U6 mesh 1x

Volgende switches en gateway:
UDM Pro
US 16 poe
US 8
USW Enterprise 8 poe
USW Flex mini

'klapperende verbinding' lijkt het wel op ja;-)
Ga morgen we even kijken of de fouten daar overeenkomen. thx

[ Voor 22% gewijzigd door RoelsRules op 19-05-2026 21:55 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
12 jaar geleden kocht ik mn eerste unifi setje.

Veel plezier van gehad maar heb het toen weggedaan omdat ik helemaal simpel werd van firmware problemen met vergelijkbare issues die ik nu teruglees

bizar dat dit nog steeds zon groot probleem voor ze is. Terwijl hun airmax range echt rock solid was (is?)

Afijn om toch wat bij te dragen zou ik idd wat firmware rollbackacks doen, firmware auto update uit en op een stabiele firmware blijven

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1