Ik wil op mijn werkkamer een leiding voor internet trekken. Het idee is om diagonaal door de kanaalplaat vloer te boren. Hierdoor kom je in de gang uit. Vervolgens wil ik hier in de muur naar beneden frezen om vervolgens via de kruipruimte naar de meterkast te gaan.
Nou heb ik met een 6mm boor twee gaatjes geboord in de vloer. 1 op 10cm afstand van de muur en de andere 15cm afstand van de muur. Volgens de (beperkte) bouwtekeningen zou de kanaalplaat in de lengte langs deze muur moeten liggen. Dus mijn aanname was dat ik met het boren in een van de kanalen terecht zou komen.
Nou stuit ik met boren 2x op metaal. Bij het tweede gat is duidelijk zichtbaar dat het metaal dwars op de plaat staat. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Het zit trouwens op ongeveer 35mm diep dus precies de dikte van de dekvloer.
Nou heb ik met een 6mm boor twee gaatjes geboord in de vloer. 1 op 10cm afstand van de muur en de andere 15cm afstand van de muur. Volgens de (beperkte) bouwtekeningen zou de kanaalplaat in de lengte langs deze muur moeten liggen. Dus mijn aanname was dat ik met het boren in een van de kanalen terecht zou komen.
Nou stuit ik met boren 2x op metaal. Bij het tweede gat is duidelijk zichtbaar dat het metaal dwars op de plaat staat. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Het zit trouwens op ongeveer 35mm diep dus precies de dikte van de dekvloer.
[ Voor 4% gewijzigd door Troubled op 17-05-2026 18:28 ]
Bij deze platen uit het plaatje zit de wapening niet aan de zijkant maar mogelijk dat er ook kanaalplaatvloeren zijn waarbij dat wel het geval is en dan zitten ze waarschijnlijk net aan de rand tegen de muur aan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eYJHjul7iXupuiGdbTnLI4GO.jpg?f=user_large)