X en Y hebben overeenkomsten die ik wel zie en een heleboel anderen blijkbaar niet
Vraag
Alle reacties
Ey!! Macarena \o/
Microsoft Frontpage Express.
Microsoft Frontpage.
Microsoft Outlook Express.
X en Y hebben overeenkomsten die ik wel zie en een heleboel anderen blijkbaar niet
Jemig, ja. Daar noem je wat. Daar heb ik zelfs nog een speciale afstandsbediening voor in huis gehad.theblindman schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:51:
Windows Media Center?
Gebruik jij die in een VM met een oudere versie van Windows?Sissors schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:00:
Image Composite Editor (om panorama's te maken van meerdere foto's) gebruik ik nog steeds. Ondertussen 18 jaar geleden geintroduceerd, en al lang end of life, maar werkt erg goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Uruk-Hai op 17-05-2026 13:01 ]
Nee? Als in, vanwaar zou ik hem in een VM gebruiken? Is gewoon een programma die geen internet toegang nodig heeft.Uruk-Hai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:00:
[...]
Gebruik jij die in een VM met een oudere versie van Windows?
Mooie insight door de ontwikkelaar van de applicatie
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Over de verschillende versies van Outlook zijn de meningen enorm uiteenlopend.Uruk-Hai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:43:
Wat ik bijvoorbeeld heel erg goed vind:
Outlook in al zijn verschijningsvormen…
[ Voor 40% gewijzigd door sypie op 17-05-2026 13:18 ]
Ik kwam hier om dit een +1 te geven.jack zomer schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:15:
Minesweeper
Met 3D pinball: Space Cadet als goede tweede.
[ Voor 13% gewijzigd door Kurkentrekker op 17-05-2026 13:38 ]
Windows 95 was wel echt revolutionair kijkend naar de eerdere versies.migchiell schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:38:
De beslissing om de reclamecampagne voor Windows 95 muzikaal te laten omlijsten door "Start me up" van de Stones.
[YouTube: Microsoft Windows 95 Launch Video - Start me Up]
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Ja, sindsdien heb ik bij elke nieuwe versie wel een blauw scherm gehadMad-Matt schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:28:
[...]
Windows 95 was wel echt revolutionair kijkend naar de eerdere versies.
Ey!! Macarena \o/
Serieus, opent alles en ik gebruik het vaak om bijv. opmaak uit gekopieerde tekst te halen.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Uit ancient history denk ik wel Dos en de vroege Windows 9x OS’en. Toen werd Microsoft echt een huishoud naam en mainstream.
Idempotent.
Er met een display dock een pc van maken?g0tanks schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:56:
Hier ook een groot fan van de Lumia 950. Samen met de Display Dock om er een PC van te maken was het echt een top ding.
Ik denk dat ik dat destijds heb gemist. Beviel dat goed?
Dat werkte erg goed zelfs. Ik heb die Display Dock ook nog gehad, je kon dan idd monitor, keyboard en muis erop aansluiten en dan werd je telefoon een desktop.Uruk-Hai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:59:
[...]
Er met een display dock een pc van maken?
Ik denk dat ik dat destijds heb gemist. Beviel dat goed?
Werkte prima!

Ze worden tweedehands nog steeds aangeboden voor een paar tientjes, zie bijvoorbeeld https://www.ebay.com/itm/365896752870
Virussen? Scan ze hier!
En laat ik de Flight Simulator reeks niet vergeten. En Windows 2000 wat voor mij de beste in de reeks is.
[ Voor 15% gewijzigd door downtime op 17-05-2026 16:17 ]
Ctrl + shift + vHerman schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:38:
Kladblok
Serieus, opent alles en ik gebruik het vaak om bijv. opmaak uit gekopieerde tekst te halen.
Bedank me later
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
[ Voor 38% gewijzigd door ZpAz op 17-05-2026 16:32 ]
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
werkt niet in elk programma, maar Ctrl + alt + v is een alternatief (krijg je de paste opties)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Windows 7 vond ik ook goed te pruimen. Stabiel, snel, no-nonsense. Windows 8 heeft mij naar Mac doen overstappen.
Jammer dat ze hun eigen ruiten ingooien.
Het is duidelijk dat je niet bekend bent met het hele portfolio van MicrosoftUruk-Hai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:43:
Ik vind Windows tot nu toe hun slechtste product,
Klopt, maar dat is niet zo gek. Microsoft heeft een enorm portfolio aan producten uitgebracht.segil schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:40:
[...]
Het is duidelijk dat je niet bekend bent met het hele portfolio van Microsoft
Ik kan me een serverproduct herinneren dat ik nog slechter vond dan Windows:
Microsoft Internet Security and Acceleration Server (ISA Server).
Dat vonden wij totaal niet gebruikersvriendelijk en een verspilling van kostbare tijd en moeite.
We kwamen in die tijd een gratis alternatief op basis van Linux tegen dat veel makkelijker instelbaar was en veel beter werkte: ClarkConnect (later ClearOS). Dat was een verademing!
Om hackende leerlingen te stangen heb ik de hostname van de ClarkConnect server 'isaserver' genoemd
Over Microsoft Intune heb ik gemengde gevoelens. Ik heb weleens een beheerder een applicatie klaar zien zetten in de voorganger van Intune, maar ik zag hem heel, heel veel stapjes uitvoeren waarbij makkelijk iets over het hoofd gezien kon worden. Zodoende heb ik de indruk dat Intune erg gevoelig is voor menselijke fouten aan de kant van de beheerders. Het principe van Intune vind ik echter geweldig.
[ Voor 22% gewijzigd door Uruk-Hai op 17-05-2026 19:08 ]
Verwijs jij nu met deze opmerking naar dit filmpje waarin Apple op de hak wordt genomen?Wilke schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:35:
Jammer dat ze nooit een stofzuiger hebben gemaakt.
Daarin wordt gesproken over een iVacuumcleaner.
Dit topic is gesloten.
![]()