Ik heb in september een nieuw systeem gebouwd specifiek voor Battlefield 6, omdat dat het enige spel is dat ik speel. Toch krijg ik af en toe de DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED fout, en sinds de laatste update gebeurt het steeds vaker. Ik kan nu geen enkele match meer uitspelen zonder te crashen. Soms stopt het spel ook gewoon en word ik zonder foutmelding terug naar het bureaublad gegooid.
Ik heb al veel verschillende fixes geprobeerd, zoals Bios updates en EXPO uitzetten, maar het probleem blijft af en toe terugkomen. Event Viewer laat ook geen relevante fouten zien.
Ik heb zo'n beetje alle drivers sinds september getest en altijd geïnstalleerd met ddu.
Mijn specificaties zijn:
Ryzen 7 9800X3D
RX 9070 XT
ASUS TUF Gaming B650
DDR5 Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 (QVL)
MSI MPG A850G PCIe 5
Heeft iemand een idee waar dit door kan komen? Dan kan ik bepalen welk onderdeel ik eventueel voor reparatie moet terugsturen. Sommigen zeggen dat het het ram is, en weer anderen zeggen dat het de voeding is.
Eerlijk gezegd sta ik op het punt om de gpu gewoon maar te verkopen en een rtx 5070 ti te kopen. Ik ben meer aan het troubleshooten dan aan het spelen.
Ik heb al veel verschillende fixes geprobeerd, zoals Bios updates en EXPO uitzetten, maar het probleem blijft af en toe terugkomen. Event Viewer laat ook geen relevante fouten zien.
Ik heb zo'n beetje alle drivers sinds september getest en altijd geïnstalleerd met ddu.
Mijn specificaties zijn:
Ryzen 7 9800X3D
RX 9070 XT
ASUS TUF Gaming B650
DDR5 Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 (QVL)
MSI MPG A850G PCIe 5
Heeft iemand een idee waar dit door kan komen? Dan kan ik bepalen welk onderdeel ik eventueel voor reparatie moet terugsturen. Sommigen zeggen dat het het ram is, en weer anderen zeggen dat het de voeding is.
Eerlijk gezegd sta ik op het punt om de gpu gewoon maar te verkopen en een rtx 5070 ti te kopen. Ik ben meer aan het troubleshooten dan aan het spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Bassbounce op 17-05-2026 08:17 ]