WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Wat te doen met openlijke AI bijdragen?

Pagina: 1
Acties:

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
Een vraag waar ik met de mod-faq niet uitkom: wat moeten we met reacties zoals deze?

TVL in 'Onderwijsplatform Canvas sluit deal met hackersgroep, 'data is verwijderd''

TVL schrijft duidelijk dat hij de info van een LLM heeft gehaald en voegt er zelf niks aan toe. Dus niet de bedoeling.

In de openingspost van het AI meld-topic lees ik dan:
  • Wat we echter niet willen zien is dat reacties grotendeels of volledig door AI zijn geschreven.
  • We modereren dus op "AI-reacties". Daaronder verstaan we reacties die grotendeels of volledig door AI zijn geschreven, maar de suggestie wekken dat het door de user zelf is geschreven
En in dat laatste wringt het hem in dit geval, want TVL suggereert dat helemaal niet.

In dit geval is mijn idee dat het een nuttige aanvulling is op de discussie maar jammer dat het AI is zonder enige eigen inbreng. Dan kom ik op 0. Maar wellicht handig om hier (ook) één lijn in te trekken?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/#regel-3 is heel duidelijk, die reactie is dus weg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ZwolschBalletje
Okay, helder, dank je.

Mag ik nog de suggestie doen om dit nog iets duidelijker aan te passen In de openingspost van het AI meld-topic?

[ Voor 7% gewijzigd door ZwolschBalletje op 14-05-2026 17:16 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik heb een woordje 'ook' toegevoegd, dat zou voldoende moeten zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-05 18:18
Ik vraag me voor de gein af, had je de laatste iteratie ook nog herkend als AI? Hieronder een héél klein beetje ge-edit.

Ollama en Paperless draaien op je router, lekker man. RouterOS 7.23 gisteravond al op de testbench gegooid trouwens. Eindelijk HTTPS voor upgrades, anno 2026 mag dat ook wel een keer lol. DHCPv6 snooping zit er trouwens ook in nu, best relaxed voor de IPv6 beveileging op de bridge. Maakt je router gewoon een halve server.

Kost me 30 seconden om een zogenaamde nuttige bijdrage te leveren aan een topic wat ik niet gelezen heb.

Ben bang dat de helft van de reacties (vooral in discussies op basis van emotie die lang doorgaan) al zo geschreven wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door TV_NERD op 26-05-2026 16:45 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:58

servies

Veni Vidi Servici

(jarig!)
TV_NERD schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:43:
Ik vraag me voor de gein af, had je de laatste iteratie ook nog herkend als AI? Hieronder een héél klein beetje ge-edit.

Ollama en Paperless draaien op je router, lekker man. RouterOS 7.23 gisteravond al op de testbench gegooid trouwens. Eindelijk HTTPS voor upgrades, anno 2026 mag dat ook wel een keer lol. DHCPv6 snooping zit er trouwens ook in nu, best relaxed voor de IPv6 beveileging op de bridge. Maakt je router gewoon een halve server.

Kost me 30 seconden om een zogenaamde nuttige bijdrage te leveren aan een topic wat ik niet gelezen heb.

Ben bang dat de helft van de reacties (vooral in discussies op basis van emotie die lang doorgaan) al zo geschreven wordt.
't is lastig beoordelen nu omdat we weten dat het oorspronkelijke stukje AI generated is en dit ook met jouw extra input. Ik vind het persoonlijk overdreven populair doen, bijna spreektaal achtig en ook wat rare zinsopbouw/logica, maar of ik dat ook zou herkennen zonder de kennis vooraf... Misschien dat ik het dan zou toewijzen aan een taalkundig gemankeerd persoon...

• TV_NERD
servies schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:53:
[...]

Misschien dat ik het dan zou toewijzen aan een taalkundig gemankeerd persoon...
Dat was letterlijk mijn doel inderdaad.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En zit dat kromme taalgebruik er dan met opzet in? Om het non-AI te laten lijken? :+

Mooie Plaatjes   

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Als je twijfelt kun je het melden zodat de PowerMods kunnen kijken?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• ZwolschBalletje
Op zich een leuke illustratie van @TV_NERD, die bij mij twee gedachten oproept:
  1. als een gebruiker zoveel moeite steekt in het optimaliseren van prompts op de reactie als jij hier laat zien, dan is de meerwaarde van AI wel klein. Dan kan die gebruiker die energie beter stoppen in een goede eigen post?
  2. Iemand die beter is met AI dan ik zou misschien een scriptje kunnen draaien om AI-gegenereerde comments te flaggen. Even elke dag draaien en kijken wat omhoog komt en waarom. Dat lijkt me hier, maar ook elders, nou eens een zinvolle toepassing van AI (maar wellicht gebeurt zoiets al).

• TV_NERD
ehtweak schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:50:
En zit dat kromme taalgebruik er dan met opzet in? Om het non-AI te laten lijken? :+
Als je even naar het screenshot van mijn gesprekje met Gemini kijkt zie je dat ik hem inderdaad hem verteld slordiger te zijn.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Waarom schrijf je je tekst dan niet gewoon helemaal zelf @TV_NERD ?

Is imho een stuk minder omslachtig. :+

Mooie Plaatjes   

• TV_NERD
Ging puur om het feit dat je AI reacties al niet meer kan herkennen, als iemand goedkoop karma wil scoren kan dat met een systeemprompt die standaard in 1x bereikt wat ik met 3 prompts doe.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:13
Waarom zou iemand goedkoop karma willen scoren?
Het lijkt mij dat zo iemand vanzelf een keer door de mand valt.
Al was het alleen maar omdat AI nog steeds hele domme fouten maakt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1