Welke 3D printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• SirNixon
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:05
Goedemiddag,

Al een tijd lang interesse in een 3D printer maar door vele andere hobby's is het een beetje op een laag pitje gekomen. Tot ik vorige week de EasyThreed X1 voor 2 tientjes in mijn bezit kreeg en ik merk gewoon hoeveel lol ik er van heb. Het printen zelf vind ik leuk maar eigenlijk het hele voorgaande proces (ontwerpen, klooien met instellingen etc) vind ik ook heerlijk! Nu is de X1 natuurlijk wel vrij beperkt in de mogelijkheden dus ik wil het toch wel wat serieuzer aanpakken.

Ik twijfel of ik gelijk over wil stappen naar PETG of eerst gewoon bij PLA moet houden en daarnaast zit ik zelf aan max 250 euro te denken (is dit realistisch?). Daarnaast wil ik wel alle vrijheid hebben met het gebruik van verschillende software (ik las dat dat met Bambu niet kan?)

Ik had zelf de Anycubic Kobra 2 Pro en de Creality Ender 3 V3 gevonden maar ik krijg ontzettende veel verschillende prijzen te zien, op sommige kost ie 200 en dan ineens weer een site waar ie 350 kost...

Ik zie dus even door de bomen het bos niet meer en ik hoop dat juliie mij kunnen adviseren.

Alle reacties

• SirNixon
Thanks voor die site! Verder nog tips?

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:16
Moet ik je handje ook nog vast houden , Je zou zelf ook wel een beetje kunnen opzoeken dat doen wij hier ook allemaal .Google is je beste vriend .

• SirNixon
wim62 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:16:
Moet ik je handje ook nog vast houden , Je zou zelf ook wel een beetje kunnen opzoeken dat doen wij hier ook allemaal .Google is je beste vriend .
Lekkere behulpzame reactie... Wat doe je überhaupt op dit forum als je niet wilt helpen?

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
PLA en PETG printen hetzelfde. Houd er wel rekening mee dat PETG sneller vocht opneemt, waardoor je mislukte prints krijgt. Ik print voornamelijk met PLA, gezien dat voor 99% van de tijd goed genoeg is.

Verder geef ik altijd als tip mee, blijf bij de bekende merken voor filament, ofwel Sunlu, Polymaker, Prusament, FormFutura, Fiberlogy, Nobofil en Azurefilm, hier is de consistentie van de kleur iedere keer hetzelfde, terwijl dat bij de goedkopen merken soms nog wel eens kan afwijken.

Verder kun je ook altijd kijken in het topic:[3D Printen] Discussieer hier over de 3d prints hier worden vaak problemen besproken, tips gegeven etc. Mocht je geinteresseerd zijn in youtube kanalen, dan kan ik 3D Musketeers, CNC Kitchen en 3D Printing Nerd aanbevelen.

[ Voor 27% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 13-05-2026 22:18 ]

Voron V0.2 | Prusa Core One+ | E3CNC rodmod (in progress)

Pagina: 1