Vraag
Alle reacties
Iets meer info?
Please state the nature of the technical emergency
aansluiten kan altijd: maar hoe weet je zeker dat je niet teveel water uit de douche krijgt voor de afvoer? hoe ga je met syphon om ect? zoveel vragen.
Dus kom eerst eens met een betere omschrijving
12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |
[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 12-05-2026 22:35 ]
Ja oke, 1 waar bijna geen water uitkomt. Dan moet er ook nog een wasmachine zijn die maar een paar druppels water per programma nodig heeft anders wordt het toch wel een uitdaging als je wilt douche terwijl de wasmachine draaitErnemmer schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:35:
Als je een zuinige douchekop gebruikt kan het wel.
Ik denk dat we inderdaad op meer info moeten wachten, want die pvc buis (1,6cm?) is natuurlijk geen afvoer voor een douche of wasmachine. Tenzij de foto heel een heel erg vertekend beeld geeft.
Verder zit de afvoer iets te hoog voor een douche afvoer lijkt me, die zitten meestal in de vloer en niet in de muur.
ICE ICE Baby
En met hoeveel langharige mensen woont @Vandermeer ?Ernemmer schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:35:
Als je een zuinige douchekop gebruikt kan het wel.
Lekker!
[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 12-05-2026 23:09 ]
In de praktijk is een afvoerput filtertje genoeg om het ding niet te laten verstoppen.
Controleer wel even de ontluchting op je systeem. Wat leesvoer:
https://www.dyka.nl/media/documents/technisch-handboek-binnenriolering-nl.pdf
ja precies mijn bad en douche gaan ook op 40mm, dat kan prima. loopt soms wat langzamer leeg dan je zou willen. Misschien dat het met een mega regendouche spannend wordt in je douchebakErnemmer schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:09:
Douche is standaard 40mm, dus kan dit gewoon, tegelijk de wasmachine er bij op kan eventueel wat water in de douchebak geven, maar heel veel zal het niet zijn.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dat gezegd hebbend, mijn wasmachine staat niet in de buurt van mijn douche. Als je ze dicht bij elkaar gaat aansluiten dan zou ik persoonlijk wel kijken of je geen cleanere oplossing kunt maken, zoals @hfolkers aangeeft.
PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput
een afvoer geeft geen water aan de douche. Je zou wel de douche op een kraan kunnen aansluiten, en de afvoer van de douche op een afvoer.40mm50mm kan maar niet ideaal.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
:strip_exif()/f/image/6djp0UrChgznS5pPlCkKnOEa.jpg?f=fotoalbum_large)