Douche aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vandermeer
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:43
Kan ik douche aansluiten op de wasmachine afvoer?
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZK3ytxff_CLK_ZRLWe5Lr5ghW_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6djp0UrChgznS5pPlCkKnOEa.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ja / Nee.

Iets meer info?

Please state the nature of the technical emergency

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
zoveel vragen :+

aansluiten kan altijd: maar hoe weet je zeker dat je niet teveel water uit de douche krijgt voor de afvoer? hoe ga je met syphon om ect? zoveel vragen.

Dus kom eerst eens met een betere omschrijving ;)

12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:53
Ik hoop dat het kleine pvc buisje onderaan op de foto niet de afvoer moet voorstellen?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je een zuinige douchekop gebruikt kan het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 12-05-2026 22:35 ]

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:28
Mijn afvoer is ook maar een cm of 4 in doorsnede, voor je douchebak heb je dan wel een trapje nodig om er in te klimmen wil je het water goed weg kunnen laten lopen.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:53
Ernemmer schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:35:
Ja oke, 1 waar bijna geen water uitkomt. Dan moet er ook nog een wasmachine zijn die maar een paar druppels water per programma nodig heeft anders wordt het toch wel een uitdaging als je wilt douche terwijl de wasmachine draait :P

Ik denk dat we inderdaad op meer info moeten wachten, want die pvc buis (1,6cm?) is natuurlijk geen afvoer voor een douche of wasmachine. Tenzij de foto heel een heel erg vertekend beeld geeft.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Moet lukken als je max 80cm lengte hebt en van koud water houdt.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

TS kan het warme water opwekken met de elektra draden die uit de muur komen, zal dan wel een korte douchebeurt zijn.

Verder zit de afvoer iets te hoog voor een douche afvoer lijkt me, die zitten meestal in de vloer en niet in de muur.

ICE ICE Baby

• Vandermeer
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:43
Onderste buis is 40mm en we willen een verhoogde douchebak gebruiken of een pomp voor waterafvoer. Douche en wasmachine moeten dan inderdaad niet tegelijkertijd gebruikt worden.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
Ernemmer schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:35:
En met hoeveel langharige mensen woont @Vandermeer ?

Lekker!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Douche is standaard 40mm, dus kan dit gewoon, tegelijk de wasmachine er bij op kan eventueel wat water in de douchebak geven, maar heel veel zal het niet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 12-05-2026 23:09 ]

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13
Ik heb zelf in mijn woning van '68 ook een 40mm afvoer voor de douche + wasbak. Deze loopt een 1m 'vlak' (onder de verhoogde douchebak), daarna in de spouw een ~3m omlaag naar de kruipruimte waarna deze met minimaal afschot nog eens 6m aflegt alvorens in de hoofdriolering uit te komen.

In de praktijk is een afvoerput filtertje genoeg om het ding niet te laten verstoppen.

Controleer wel even de ontluchting op je systeem. Wat leesvoer:
https://www.dyka.nl/media/documents/technisch-handboek-binnenriolering-nl.pdf

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:37
Ik zou het muurtje gedeeltelijk slopen, is nu nog niet afgewerkt zo te zien, daarachter komt die kleine afvoerbuis ergens op de standleiding die als het goed is een grotere diameter heeft. vanaf daar zou ik een nieuwe afvoer voor de douche vlak op de vloer maken.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:23
Ernemmer schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:09:
Douche is standaard 40mm, dus kan dit gewoon, tegelijk de wasmachine er bij op kan eventueel wat water in de douchebak geven, maar heel veel zal het niet zijn.
ja precies mijn bad en douche gaan ook op 40mm, dat kan prima. loopt soms wat langzamer leeg dan je zou willen. Misschien dat het met een mega regendouche spannend wordt in je douchebak

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zelfde ervaring hier, douche op 40mm werkt prima zolang ik de sifon niet al te vol laat slibben met haren. Ik heb een ondiepe douchevloer en zelfs daarmee gaat het goed.

Dat gezegd hebbend, mijn wasmachine staat niet in de buurt van mijn douche. Als je ze dicht bij elkaar gaat aansluiten dan zou ik persoonlijk wel kijken of je geen cleanere oplossing kunt maken, zoals @hfolkers aangeeft.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
kan wel maar werkt niet.,

een afvoer geeft geen water aan de douche. Je zou wel de douche op een kraan kunnen aansluiten, en de afvoer van de douche op een afvoer.40mm50mm kan maar niet ideaal.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1