[AnyDesk] Prijsstijgingen en alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 13:52
Ik maak al jarenlang met veel plezier gebruik van AnyDesk tegen een normaal tarief van ongeveer €190 per jaar. Inmiddels heeft AnyDesk echter een nieuw "licentie" (verdien)model 8)7 geïntroduceerd, waardoor mijn jaarlijkse kosten zullen gaan stijgen naar €589 per jaar.

Ik ben daarom benieuwd of mensen hier goede en betaalbare alternatieven kennen die vergelijkbare functionaliteit bieden. Alle suggesties zijn welkom. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:43
Als je de AnyDesk software-update reacties af gaat, dan ga jij zo allerlei alternative vinden. Zie bijvoorbeeld de reacties onder:

download: AnyDesk 9.7.0

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:18

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat de beste tool is hangt altijd af van je use case en je budget.

Voor computers op hetzelfde netwerk zijn genoeg opties en anders kun je nog een reverse tunnel opzetten.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:45
Ze volgen TeamViewer, die hebben de lifetime licentie zonder pardon opgezegd voor ontzettend veel klanten. Schofterig, maar je kan er niks tegen doen helaas.

Zelf ben ik overgeschakeld naar RustDesk, naar de self-hosted versie in mijn geval. Als je dat lastig vind is de betaalde versie ook acceptabel. Het werkt net zo goed en snel als TeamViewer, dus ik ben tevreden.

Als je het maar sporadisch nodig hebt en enkel voor Windows machines dan is de gratis Quick Assist van Microsoft zelf ook bruikbaar. Het is verschrikkelijk traag en heeft vooral veel functies niet, maar als je niet meer hoeft te doen dan eens in de maand een desktop overnemen en 3x klikken dan is het bruikbaar.

All your base are belong to us!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 09:47
Mogelijk is dit iets:

Tailscale is een VPN oplossing die heel flexibel laat schakelen tussen allerlei VPN netwerken of gewoon peer2peer. Je kan dan netwerken maken als:
oma
zus
vakantiehuis

Machines geef je dan weer namen als "webcam-vakantie", "laptop-oma" "pc-zus". En dan als je die verbinding hebt gemaakt (via windows tray utility op beide machines, er zijn ook apps voor NAS, Iphone,Android, Linux, etc) dan heb je alleen nog iets van Windows RemoteDesktop of een VNC client/server nodig en verbind je met "pc-zus".

Het is niet zo simpel als "start even deze Teamviewer.exe" maar mogelijk kan je er toch mee uit de voeten. Als je geen complexe middenbedrijf netwerk hebt (100 nodes dacht ik) of ingewikkelde policies en logging wil is het gratis.

QuickAssist standaard in Windows ken je al neem ik aan? edit: al genoemd door @Drardollan