Vraag
Alle reacties
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Belletje opstal verzekering en kijken wat die zeggen.
Dum de dum
Wat had je afgesproken mbt het niveau van slopen of van achterlaten?
Overzettreden met een multiplex drager zal waarschijnlijk nog wel kunnen. Dat moet wel met voldoende lijm, zodat het inderdaad niet hol gaat klinken.
Maar toch: lijkt mij dat er totaal geen moeite is gedaan om het met de minste schade te doen maar dat dit moedwillig (mogelijk uit frustratie) veroorzaakt is.
Sterkte ermee!
Daikin single split woonk. + dual split in slaapk./zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16x385Wp IQ7+ 12xZ, 4xO/W / 6x410Wp IQ8MC 6xZ / System Controller 3INT / 3x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //
Bedankt voor de tip!Fe2O3 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:19:
Wat de fuck ...
Verder zou ik de rest gewoon zelf verwijderen met een lang blad op een oscillerende zaag, zodat je zoveel mogelijk lijmverbindingen doorzaagt. (In de volksmond: een Fein of multitool.)voordeel van hout is dat het eigenlijk altijd wel te redden is.
Dit was het advies van meerdere bedrijven die we hebben mee laten kijken..PeepPeepPeep schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:24:
Mijn eerste gedachte was: wie huurt een sloopbedrijf in voor zo’n klus? Dan vraag je erom!
Maar toch: lijkt mij dat er totaal geen moeite is gedaan om het met de minste schade te doen maar dat dit moedwillig (mogelijk uit frustratie) veroorzaakt is.
Sterkte ermee!
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
We hadden besproken dat het laminaat eraf moest, niets meer en niets minder. Het bleek toch een lastiger klusje dan gedacht, waardoor er met grof geweld is geramd.Homer-Simpson schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:19:
Dat ziet er niet als fatsoenlijk te redden uit. Betwijfel of overzettreden werken onderin, gaat hopelijk niet te hol klinken.
Wat had je afgesproken mbt het niveau van slopen of van achterlaten?
Je opstal verzekering gaat hier weinig mee doen. Je kan beter de sloper aansprakelijk stellen;) maar als die in opdracht hebben gehandeld van jou zijn ze niet aansprakelijk. En gaat het erom wat je hebt afgesproken, wat je mag verwachten etc.
[ Voor 9% gewijzigd door twain4me op 11-05-2026 19:32 ]
Die verzekert je tegen onverwachte gebeurtenissen zoals brand, storm, inbraak of wateroverlast.
Een lompe sloper lijkt me uitgesloten, maar proberen kan natuurlijk altijd
Hoi!
Bedankt, we zullen eens kijken!twain4me schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:29:
Met 2K-houtvuller eronder gaat er niets hol klinken ( of in ieder geval niet holler dan een trap van zichzelf al klinkt.)
Verder zou ik de rest gewoon zelf verwijderen met een lang blad op een oscillerende zaag, zodat je zoveel mogelijk lijmverbindingen doorzaagt. (In de volksmond: een Fein of multitool.)voordeel van hout is dat het eigenlijk altijd wel te redden is.
Ja dat had beter gespecificeerd moeten worden, laminaat eraf zonder de trap te beschadigen.Beroque schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:31:
[...]
We hadden besproken dat het laminaat eraf moest, niets meer en niets minder. Het bleek toch een lastiger klusje dan gedacht, waardoor er met grof geweld is geramd.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Au serieux: ik zou met epoxy alle gaten vullen en vlak schuren. Met een trilzaag/oscillerende zaag/multitool alles wat uitsteekt verwijderen. Daarna de boel schuren. Als je lakt of overzettredes doet is het prima te redden, blanke lak gaat hem niet meer worden
Verzekering ed lijkt me kansloos, als je gewoon vraagt "verwijder het laminaat" is dat wel wat ze doen bij een sloopbedrijf.
[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 11-05-2026 19:37 ]
RBV?🤓evilution schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:30:
Holy shit! Maar buiten dat, ze hebben niet eens alles weggehaald? Ik zou ff een belletje RBV doen. Ook al ben je sloper, ieder klootmongool met een werkende hersencel snapt dat een opdracht "sloop laminaat eruit" niet betekent dat het zo achterlaten in een woonhuis ok is.
Ik zie dat kennelijk gestopt is en dat niet de hele trap aan flarden ligt. Klopt dat?Beroque schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:31:
[...]
We hadden besproken dat het laminaat eraf moest, niets meer en niets minder. Het bleek toch een lastiger klusje dan gedacht, waardoor er met grof geweld is geramd.
Daikin single split woonk. + dual split in slaapk./zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16x385Wp IQ7+ 12xZ, 4xO/W / 6x410Wp IQ8MC 6xZ / System Controller 3INT / 3x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //
Ja, ze komen voor dat laatste deel nog een keer terug. De trap naar zolder hebben ze ook gedaan en deze is in een veel betere staat achtergelaten.PeepPeepPeep schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:41:
[...]
Ik zie dat kennelijk gestopt is en dat niet de hele trap aan flarden ligt. Klopt dat?
Beroque schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:42:
[...]
Ja, ze komen voor dat laatste deel nog een keer terug. De trap naar zolder hebben ze ook gedaan en deze is in een veel betere staat achtergelaten.
Dus ik begrijp dat je de slopers hun gang hebt laten gaan terwijl de stukken trap om je oren vlogen, en ze om 5 uur hebt uitgezwaaid en geroepen “tot de volgende keer!”.
[ Voor 24% gewijzigd door PeepPeepPeep op 11-05-2026 19:51 ]
Rechtsbijstandsverzekering.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Dus de schade wordt nog erger. Ik zou hier even de werkzaamheden laten opschorten.Beroque schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:42:
[...]
Ja, ze komen voor dat laatste deel nog een keer terug.
Ik moet zeggen dat het minder erg wordt als je langer naar de foto's kijkt (maar nog steeds bizar!). De bruine plekken op het zwarte hout zijn geen beschadigingen maar stukken hout wat er nog afgehaald moet worden (of weggeschuurd). Het zijn vooral de tweede en derde trede die behoorlijk verkloot zijn. Daar zijn flinke stukken hout uit de originele trede verdwenen. Ik denk niet dat je snel door de trap heen zakt, dus door het op te vullen en er PVC overheen te leggen kun je er zeker wat moois van laten maken.
We wilden hem sowieso al opnieuw laten bekleden, maar voor pvc moeten de treden vlak zijn. Dat zijn ze nu absoluut niet.Zenomyscus schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:20:
Wat wil je met de trap gaan doen? Als je er PVC op laat / gaat leggen heb je meer kans op succes dan bij tapijt. De stootborden kun je er zo tegenaan lijmen, alle gaten zie je niet meer. En over het algemeen zit er behoorlijk wat kit tussen de trap en de overzettreden. Kleine stukken ga je daar gelukkig mee opvangen. De kop van de trede wordt er bij PVC ook afgehaald. Daar zitten nu veel grote beschadigingen, maar daar gaat er nog een paar centimeter vanaf. Helaas blijven er dan nog wat treden over die je eigenlijk helemaal zou willen vervangen. Bij sommige delen is er wel echt veel verdwenen...
Ik moet zeggen dat het minder erg wordt als je langer naar de foto's kijkt (maar nog steeds bizar!). De bruine plekken op het zwarte hout zijn geen beschadigingen maar stukken hout wat er nog afgehaald moet worden (of weggeschuurd). Het zijn vooral de tweede en derde trede die behoorlijk verkloot zijn. Daar zijn flinke stukken hout uit de originele trede verdwenen. Ik denk niet dat je snel door de trap heen zakt, dus door het op te vullen en er PVC overheen te leggen kun je er zeker wat moois van laten maken.
Want dit is inderdaad gesloopt, niets meer of minder.
Ik zou snel je rechtsbijstandverzekering bellen en je overeenkomst met het bedrijf laten checken, want bij alles behalve 'sloop deze trap ff snel' lijkt mij dit iets dat je gewoon op hun verzekering kunt verhalen.
Verder zou ik dit als een pijnlijk dure maar mooie kans zien om meteen een nieuwe trap te laten plaatsen in de stijl die je zelf wil, dan hoef je ook niet moeilijk te doen met het opnieuw bekleden of gebruiken van overzettreden oid. Helemaal als je laminaat niet van een trap krijgt (en dus waarschijnlijk twee linkerhanden hebt) want als je een trap opnieuw laat bekleden ben je ook heel wat geld kwijt, kun je het net zo goed meteen fatsoenlijk doen.
Of heb je dat zelfs al gedaan?
Elke idioot zou na de eerste traptrede slopen, en constateren dat er toch wel iets te veel kapot gaat met de methode, toch direct moeten stoppen en even gaan overleggen met de opdrachtgever voor zoiets.
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Vraag me wel af of het niet handiger was om het laminaat gewoon te laten zitten en er dan iets overheen te doen naar jullie smaak. Al zul je daar ws. ook wel over hebben nagedacht voordat het sloopbedrijf ingeschakeld werd.
Ik zou een goede eenpitter zoeken die traprenovaties doet en daarbij advies inwinnen. Die kan precies aangeven wat er moet gebeuren (en wat niet!) en wat je daarvan eventueel zelf kunt om kosten te besparen.
Ik denk persoonlijk dat het uiteindelijk wel meevalt als je overzettreden neemt. Ook denk ik dat dat eigenlijk nog de enige reële optie is :) Een paar plekken vullen, de horizontale vlakken opschuren en overzetten maar!
Daar hebben we ook over nagedacht, maar dat ging niet. De trap was nu al vrij smal geworden door de huidige trapbekleding.Palomar schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:44:
Wij hebben een trap van Upstairs (overzettreden) en die smeren er eerst een dikke laag lijm/vulmiddel tussen. Lijkt me bij deze treden ook prima te doen. Mits de restjes laminaat aan de zijkant er ook af zijn uiteraard.
Vraag me wel af of het niet handiger was om het laminaat gewoon te laten zitten en er dan iets overheen te doen naar jullie smaak. Al zul je daar ws. ook wel over hebben nagedacht voordat het sloopbedrijf ingeschakeld werd.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Dit is geen schade door een "onverwachtse gebeurtenis".Fe2O3 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:19:
Wat de fuck ...
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Ik heb geen idee wat je qua kosten mag verwachten, maar als ik die foto's zie ben ik bang dat de kosten voor 2K-houtvuller meer gaan zijn dan een nieuwe trap. Dat zou mijn tip hier zijn: vraag bij een klusjesman eens na wat een vervanging door een degelijke nieuwe trap zou kosten.twain4me schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:29:
Met 2K-houtvuller eronder gaat er niets hol klinken ( of in ieder geval niet holler dan een trap van zichzelf al klinkt.)
Dat is gebeurd, wat kan die rechtsbijstand doen dan?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Kortom een consument mag ervanuit gaan dat een professional even doorvraagt en dat is hier niet gebeurd.
Trede 2 is in zulke mate weg, dat je je kunt afvragen of een overzettrede niet voorover gaat kantelen. Die zou ik dus laten vervangen door een timmerman. En als je dan toch bezig bent, trede 3 misschien ook.
Als je de restanten van het laminaat wegdenkt, blijft er (behalve tredes 2 en 3) best een hoop trap over
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Vandaar ook mijn vraag wat voor bedrijf TS heeft ingehuurd en wat de exacte overeenkomst was, want dat is wel hoofdelijk bepalend hier.No Hands schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:16:
Ik snap al die rechtsbijstand opmerkingen niet, TS heeft aangegeven dat de opdracht was: laminaat moet eraf.
[ Voor 10% gewijzigd door CMos op 12-05-2026 09:43 ]
Huh?No Hands schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:16:
Ik snap al die rechtsbijstand opmerkingen niet, TS heeft aangegeven dat de opdracht was: laminaat moet eraf.
Jij vind dus dat het sloopbedrijf hier niets verkeerd heeft gedaan?
Heel simpel gezegd: Het sloopbedrijf heeft hier gigantische nevenschade veroorzaakt, tot het punt dat die trap misschien zelfs onherstelbaar beschadigd is. (zie tweede trede links in de hoek bijvoorbeeld)
Als ik een schilder opdracht geef om de raamkozijnen te schilderen verwacht ik ook dat als ie klaar is niet al het glas in mijn ramen in gruzelementen ligt. (“want het was makkelijker te schilderen aan beide zijden als er geen glas in de weg zit” of zoiets).
Dan kom je ook niet weg met het excuus: “ja maar de kozijnen zijn toch geschilderd?”
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Dan maak je ze toch weer vlak? Ik zie het probleem niet zo. Ja. Het is nu niet netjes, maar dat is alles dat wordt gesloopt.Beroque schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:25:
[...]
We wilden hem sowieso al opnieuw laten bekleden, maar voor pvc moeten de treden vlak zijn. Dat zijn ze nu absoluut niet.
Nu is het aan jou om het op een niveau te krijgen dat voldoende is voor nieuwe overzettreden.
Epoxy, 2k of een andere vuller er op/over/in en vlakschuren en je trap is weer als nieuw.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Die trap zit inmiddels alweer een paar maanden strak in de lak:
Traprenovatie verwijderen - Bouwen en klussen - GoT
Mogelijk kan dit topic je helpen
Lang verhaal kort: 2 componenten houtvuller
[ Voor 14% gewijzigd door spork op 12-05-2026 10:06 ]
Huh? Jij weet dus blijkbaar zeker dat de hoeveelheid lijm die onder het laminaat gespoten was zo weinig was dat het er prima zonder breken af had kunnen gaan?BrainCrash schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Huh?
Heel simpel gezegd: Het sloopbedrijf heeft hier gigantische nevenschade veroorzaakt, tot het punt dat die trap misschien zelfs onherstelbaar beschadigd is. (zie tweede trede links in de hoek bijvoorbeeld)
Als ik een schilder opdracht geef om de raamkozijnen te schilderen verwacht ik ook dat als ie klaar is niet al het glas in mijn ramen in gruzelementen ligt. (“want het was makkelijker te schilderen aan beide zijden als er geen glas in de weg zit” of zoiets).
Dan kom je ook niet weg met het excuus: “ja maar de kozijnen zijn toch geschilderd?”
Op zich valt het ook wel mee, een goede timmerman kan het wel fixen met stukken hout en 2 componenten vuller.
En al die RBV reacties is weer typisch Tweakers
Flesje wijn voor de slopers erbij.Wolly schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:53:
Nou dat zijn wel een stel apen geweest, maar als de opdracht was 'het lukt ons niet en het moet eraf' dan begrijp ik het wel. Het is niet voor niets een sloopbedrijf.
Op zich valt het ook wel mee, een goede timmerman kan het wel fixen met stukken hout en 2 componenten vuller.
En al die RBV reacties is weer typisch TweakersStraks komt er nog iemand die een chemisch anker aanraadt.
Tot slot, soms is het beter om gewoon opnieuw te beginnen en een nieuwe trap te laten plaatsen.
Het is altijd vervelend als je ergens voor betaalt, maar het gevoel hebt dat je het zelf beter zou kunnen doen.
Ik zou wel even aan ze vragen of ze deze trap net zo mooi schoon/onbeschadigd gaan krijgen als de andere trap waar je niet ontevreden over was.
En anders kun je beter dit herstellen en over de bestaande situatie heen werken.
Naar mijn idee zouden de slopers die na de 1e trede al hebben moeten melden, maar verder betwijfel ik of je dit ooit netjes eraf gekregen had. Buiten dat communiceren denk ik dat de slopers dan ook weinig te verwijten valt.
Voor nu is het vooral de rest van het laminaat er af krijgen en dan iemand de trap laten repareren of zelfs opnieuw laten maken.
[removed]
Is er al (deels) betaald?Beroque schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:42:
[...]
Ja, ze komen voor dat laatste deel nog een keer terug. De trap naar zolder hebben ze ook gedaan en deze is in een veel betere staat achtergelaten.
Ik zie ze eigenlijk nog niet zo snel terugkomen hoor.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Eerste reactie is ook de beste reactie, de rest van de reacties kan OP vrij weinig mee (typisch tweakers)LED-Maniak schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:18:
Vlakfrezen en nieuwe overzettreden erop.
Eerlijk gezegd valt mij dit reuze mee, meeste "schade" wat je zie is van de oude bekleding. Middagje met een lakfrees en 2k filler en de trap is klaar voor nieuwe bekleding
Punt met goede (hout)lijmen is dat de lijmverbinding sterker is dan het hout zelf. Het is dan bijna onmogelijk om dit zonder beschadigingen te verwijderen.BrainCrash schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:45:
[...]
En natuurlijk had het met een onbeperkte hoeveelheid tijd wel wat netter en zorgvuldiger gekund, maar dan had TS geen sloopbedrijf moeten inschakelen maar het zelf moeten doen.
My2cents... TS had zijn verwachtigingen wat beter moeten aangeven, en het sloopbedrijf had TS moeten voorbereiden op de schade. Ik denk dat we daar deze situatie wel mee kunnen samenvatten.
De grote vraag is even wat nu? Aangezien TS de trap met PVC wil laten bekleden, zou ik als ik hem was starten met het verder opschonen (multitool, lakfrees/bovenfrees, schuurmachine) en vanuit verder gaan. Het zal tijd kosten, maar dit is echt nog wel te redden...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
:strip_exif()/f/image/XM4tVSLC5AH4lQ8wYkk00j46.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TJYYCp0qvBe7X36jqPSImHX8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ORdtJxiG01eQz5QFrnSLtRda.jpg?f=fotoalbum_large)