Waar kan ik het WK 2026 in 4K kijken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:15
Zoals de titel het al zegt. Internet searches zijn echt belabberd hiervoor. Weet iemand hier meer van? Het zou toch belachelijk zijn als we anno 2026 nog steeds niet live 4k TV kunnen krijgen in Nederland.

Beste antwoord (via kikibu op 07-05-2026 18:10)

• Roefel76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:17
Het vorige WK is iig bij KPN in 4k HLG uitgezonden (was een speciaal kanaal hiervoor in het leven geroepen) en volgens mij de concurrenten ook dus ik denk dat het wel beschikbaar komt, ik heb ook HBO MAX en live sport evenementen worden daar veelal in 4k gestreamd dat was bijvoorbeeld met de olympische spelen leuk. wel ander commentaar natuurlijk dan op de NPO.

[ Voor 7% gewijzigd door Roefel76 op 07-05-2026 18:02 ]

Alle reacties

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als het er is bij de partij die het in NL uitzendt, zal de NOS zijn? Hebben die het niet dan is het antwoord (op tweakers iig) simpel: nergens.

Acties:
  • Beste antwoord

• Roefel76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:17
Het vorige WK is iig bij KPN in 4k HLG uitgezonden (was een speciaal kanaal hiervoor in het leven geroepen) en volgens mij de concurrenten ook dus ik denk dat het wel beschikbaar komt, ik heb ook HBO MAX en live sport evenementen worden daar veelal in 4k gestreamd dat was bijvoorbeeld met de olympische spelen leuk. wel ander commentaar natuurlijk dan op de NPO.

[ Voor 7% gewijzigd door Roefel76 op 07-05-2026 18:02 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wegens bezuinigen op de npo gaat er tot zover bekend is geen 4K kanaal beschikbaar komen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-wil-graag-maar-npo-niet-streep-door-wk-voetbal-in-4k-of-uhd/

Tweakers Discord

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben los van de vraag of techniek, wel even benieuwd hoeveel meerwaarde 4K heeft bij live (sport) uitzendingen. Wanneer ik naar een 1080p video kijk op mijn LG G5, zie ik ook niet echt veel verschil ten opzichte van de 4K variant bijvoorbeeld. En dat zijn nog niet eens live beelden dus, wat - qua infrastructuur - gemakkelijker is dan iets live in 4K uitzenden.