Vraag

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 14:26
Mijn vraag
Ik twijfel enorm tussen 3 Garmin horloges. Ik vind de Lunar Gold van Venu4 mooi, maar ook de Fenix 8 echt fantastisch in dezelfde kleurstelling (alleen wel erg prijzig). De Forerunner nog niet in de juiste kleurstelling in het echt gezien, maar die lijkt me te licht/wittig.
De Venu4 voldoet voor mij aan alles qua lifestyle tracking, stress, vrouwendingen, slaap, wat hardlopen, yoga, Als ik de Garmin site lees, is dat wel wat ik zoek. Maar... de Fenix vind ik een mooiere uitstraling hebben door de knoppen, het glas. 43 mm is prima voor mij. Is dat scherm met 41 dan ook goed of is die 2 mm kleiner dan ook echt kleiner>
De Forerunner 970 heeft ook een mooi model, maar die is te groot met 47 mm dus die valt af.

Dus concreet. Zijn alle opties die de Venu4 heeft exact gelijk aan de Fenix8? Of heeft de Fenix8 minder? Of meer qua functies die ik gebruik?

Wie kan me verder helpen? Als de Fenix niet zoo veel duurder was, was de keuze niet moeilijk. Maar rechtvaardigt die meer dan 300 euro verschil het wel?

Iemand nog tips over functies? Glas? Waar moet ik op letten wat je bij de vergelijking op Garmin verder weinig over leest?

Kortom ik zoek gebruikersinfo en geen verkopersinfo in de winkel ;-)

Alle reacties

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:02
Dcrainmaker reviews al gelezen?

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 14:26
breew schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 21:29:
Dcrainmaker reviews al gelezen?
Ja die is super! Maar dan zie ik nog niet echt de verschillen waar ik naar op zoek ben. Hij vergelijkt ze beide niet. En als ik bij hem lees, denk ik weer, toch maar geen venu4.. ;-)

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:09

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

Ik heb ook voor die keuze gestaan voor mijn vrouw.

De Forerunner 570 wordt als overrated gezien, belangrijke basismetingen schijnen te missen en te beperkt naar ons idee. Een stapje hoger in model werd te duur,

De Venu4 lijkt alles te hebben wat de Forerunner 570 kan, inclusief de missende zaken, en meer. Dus heel breed. Dus die zou het moeten worden.

Echter, een trainingsgenote had de Venu3, daar kon alles mee wat nodig was (en scheelde weer uitzoekwerk en een vraagbaak is dan ook makkelijk) en toen is het dus de 3 geworden. Mooi spul ook, en met leuke aanbieding weer aardig bespaard. Batterij valt op, gaat echt lang mee!

Daikin single split woonk. + dual split in slaapk./zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16x385Wp IQ7+ 12xZ, 4xO/W / 6x410Wp IQ8MC 6xZ / System Controller 3INT / 3x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //