Heb nu twee maanden een Samsung Soundbar Q930f, niet tevreden over geluid met name van de muziek (licht dof dood) en wil ik vervangen door een hifi set.
Wat wil/zoek ik:
Ik wil twee boekenplankspeakers (max 17 cm breed) naast mijn tv op het tv meubel.
Deze moeten zorgen voor zowel tv-geluid als voor de muziek.
Ik woon in een jaren 30 woning (houten vloeren, gehorig) en subwoofer wil ik liever niet dus luidsprekers moeten zelf voor de bass zorgen. Dus liefst een 2.0 set.
Heb bij hifi klubben geluisterd naar actieve luidsprekers (kef Ls50) maar vond ik te licht klinken.
Kreeg daar ook de Dali Sonik 1 te horen icm de Powernode n331. Dit klonk al beduidend beter.
Daarna werden deze luidsprekers overgezet naar de Nad c700 en daar merkte ik toch verschil dat deze Soniks nog meer iets tot leven kwamen.
Ook stonden er de Dali opticon 1 en klonken ook prima.
Waar zit de twijfel in:
Klopt t dat ik het verschil kan horen tussen Bluesound en de Nad of kan dat een instelling van de versterker zijn.
Er zit 500 euro tussen deze versterkers en is t dat waard.
Het beeldscherm van de nad is voor mij geen reden om daarvoor te kiezen.
Op internet eea rondgekeken en zie daar wisselende adviezen.
De ene zegt de Dali oberon 1 in mijn woning zonder subwoofer zelfs nog beter zouden passen dan
de Sonik 1.
Waarom meer betalen voor de Sonik als de Oberon beter zou zijn.
Bij de keuze van de versterker zijn de adviezen ook wisselend. De Dali Sonik zou te klein, 'te min' voor de high tech Nad c700 terwijl de ander zegt juist dat het in een kleinere woonkamer beter is om voor deze combi te gaan omdat daar nog beter geluid uit zo komen dan met de Bluesound??
Anderen zeggen weer dat de Bluesound prima is en dat de Nad onnodig zou zijn in mijn geval???
Mijn vraag is welke combi zouden jullie adviseren in mijn geval.
Nad C700 V2 + Dali Sonik 1 ( 1699 +498= €2197)
Nad C700 V2 + Dali Oberon 1 (1699+298= €1997)
Bluesound Powernode (n331) + Sonic 1 (1199 498 = €1697)
Bluesound Powernode (n331) + Oberon 1 (1199 298 = €1497)
Bluesound Powernode (n331) + Dali Opticon 1 MK2 (1199 + 898 = €2097)
Ik wil max zo rond de 2000 euro uitgeven.
Weet ook niet of het in mijn geval beter is om meer voor de versterker uit te geven (minder voor de luidspreker) of meer voor de luidsprekers (en dus minder voor de versterker).
Als jullie nog andere adviezen hebben voor een andere combi versterker/luidspreker welk prima zijn voor mijn woning mag uiteraard ook.
Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor jullie reacties.
Wat wil/zoek ik:
Ik wil twee boekenplankspeakers (max 17 cm breed) naast mijn tv op het tv meubel.
Deze moeten zorgen voor zowel tv-geluid als voor de muziek.
Ik woon in een jaren 30 woning (houten vloeren, gehorig) en subwoofer wil ik liever niet dus luidsprekers moeten zelf voor de bass zorgen. Dus liefst een 2.0 set.
Heb bij hifi klubben geluisterd naar actieve luidsprekers (kef Ls50) maar vond ik te licht klinken.
Kreeg daar ook de Dali Sonik 1 te horen icm de Powernode n331. Dit klonk al beduidend beter.
Daarna werden deze luidsprekers overgezet naar de Nad c700 en daar merkte ik toch verschil dat deze Soniks nog meer iets tot leven kwamen.
Ook stonden er de Dali opticon 1 en klonken ook prima.
Waar zit de twijfel in:
Klopt t dat ik het verschil kan horen tussen Bluesound en de Nad of kan dat een instelling van de versterker zijn.
Er zit 500 euro tussen deze versterkers en is t dat waard.
Het beeldscherm van de nad is voor mij geen reden om daarvoor te kiezen.
Op internet eea rondgekeken en zie daar wisselende adviezen.
De ene zegt de Dali oberon 1 in mijn woning zonder subwoofer zelfs nog beter zouden passen dan
de Sonik 1.
Waarom meer betalen voor de Sonik als de Oberon beter zou zijn.
Bij de keuze van de versterker zijn de adviezen ook wisselend. De Dali Sonik zou te klein, 'te min' voor de high tech Nad c700 terwijl de ander zegt juist dat het in een kleinere woonkamer beter is om voor deze combi te gaan omdat daar nog beter geluid uit zo komen dan met de Bluesound??
Anderen zeggen weer dat de Bluesound prima is en dat de Nad onnodig zou zijn in mijn geval???
Mijn vraag is welke combi zouden jullie adviseren in mijn geval.
Nad C700 V2 + Dali Sonik 1 ( 1699 +498= €2197)
Nad C700 V2 + Dali Oberon 1 (1699+298= €1997)
Bluesound Powernode (n331) + Sonic 1 (1199 498 = €1697)
Bluesound Powernode (n331) + Oberon 1 (1199 298 = €1497)
Bluesound Powernode (n331) + Dali Opticon 1 MK2 (1199 + 898 = €2097)
Ik wil max zo rond de 2000 euro uitgeven.
Weet ook niet of het in mijn geval beter is om meer voor de versterker uit te geven (minder voor de luidspreker) of meer voor de luidsprekers (en dus minder voor de versterker).
Als jullie nog andere adviezen hebben voor een andere combi versterker/luidspreker welk prima zijn voor mijn woning mag uiteraard ook.
Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor jullie reacties.