Xbox-topvrouw Sharma, die eerst AI-afdeling runde, sloopt…

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Artikel: nieuws: Xbox-topvrouw Sharma, die eerst AI-afdeling runde, sloopt Copilot jui...
Auteur: @TijsZonderH

De titel is echt een sensatietitel. Ze sloopt zelf helemaal niets en vertelt alleen wat, zoals duidelijk wordt uit de eerste paragraaf, die overigens ook niet lekker loopt.

Verder doet het er weinig toe dat zij eerst de ai tak runde, we weten nu wel welke afdeling zij eerst leidde. Moet dat echt bij elk artikel herhaalt worden? En ja, ik snap wel dat Copilot MS’ AI is en dat zij zich daarmee in het verleden bezig hield en dus de ironie. Maar ze vervult nu een andere functie en deelt niet haar eigen mening.

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:05

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Verder doet het er weinig toe dat zij eerst de ai tak runde
Agree to disagree, ik vind dat juist zeker wel relevant (zoals in de laatste alinea juist beschreven staat).
we weten nu wel welke afdeling zij eerst werkte
Jij en ik wel, en misschien veel andere lezers, maar ik ga er nooit vanuit dat alle lezers iets weten.
Moet dat echt bij elk artikel herhaalt worden
Nee, alleen als het relevant is, zoals hier :)

Deze handtekening is momenteel langer dan u van ons gewend bent.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 23:28
Copilot verdwijnt van de Xbox. De nieuwe ceo van de gamingtak zegt die functie 'niet overeenkomt met waar Xbox naartoe wil'.
Hier ontbreekt het woordje 'dat'.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:32
Ben het wel met CH4OS eens dat 'sloopt' wel een beetje een gekke bewoording is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
TijsZonderH schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:45:
[...]

Agree to disagree, ik vind dat juist zeker wel relevant (zoals in de laatste alinea juist beschreven staat).

[...]

Jij en ik wel, en misschien veel andere lezers, maar ik ga er nooit vanuit dat alle lezers iets weten.

[...]

Nee, alleen als het relevant is, zoals hier :)
Jammer dat je wel compleet voorbij gaat aan de kern van het verzoek, het is niet dat alle info direct in de titel moet staan waarbij heftige bewoording gebruikt moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2026 12:03 ]

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
CH4OS schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:02:
[...]

Jammer dat je wel compleet voorbij gaat aan de kern van het verzoek.
Ik snap niet wat je daarmee bedoelt.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:33
Ik vind het wel een goed artikel zelf, zou alleen wel "sloopt" veranderen in "haalt". Maar dat is persoonlijke keuze en ik begrijp beide bewoordingen.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
TijsZonderH schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:03:
[...]

Ik snap niet wat je daarmee bedoelt.
Je lijkt de eerste paragraaf van de topic start compleet te missen.

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Agree to disagree dat het sensatie is. Ik vind het een relevant feit om te noemen en het artikel op deze manier in te steken. Vooruit, waarschijnlijk was 'Asha Sharma draagt werknemers op iets te doen' feitelijk correcter, maar dat is niet hoe titels werken, of spreektaal for that matter.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@TijsZonderH Met slopen gaat de boel stuk, maar dat gaat niet gebeuren immers en suggereert dat het rigoreus gebeurd, wat niet zo is. Zo overdreven dat het verdwijnt middels een sloopkogel is het niet. Het hoeft ook niet feitelijk te zijn, 'haalt' is zoals gesuggereerd alhier óók prima.

Dat je vervolgens aanhaalt dat ze voorheen ceo van AI was binnen MS is in de tekst ook prima, maar ook dat hoeft niet in de titel, die verder toch al qua aantal karakters beperkt is, immers.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2026 12:21 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:32
TijsZonderH schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:07:
Agree to disagree dat het sensatie is. Ik vind het een relevant feit om te noemen en het artikel op deze manier in te steken. Vooruit, waarschijnlijk was 'Asha Sharma draagt werknemers op iets te doen' feitelijk correcter, maar dat is niet hoe titels werken, of spreektaal for that matter.
Precies, het is spreektaal en geen geschreven taal.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:20

Redneckerz

A place to be.

TijsZonderH schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:07:
Daarnaast wordt er niets uit Xbox gesloopt, het wordt eruit gehaald of het verdwijnt.

Ik weet waarom je het zegt, maar dat is van toepassing op spreektaal en niet schrijftaal. Je bent eigenlijk de Nederlandse taal aan het vershittificeren :+

[ Voor 4% gewijzigd door Redneckerz op 06-05-2026 13:10 ]

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Pagina: 1