Vraag

• Johndullart
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 15:05
Wie kan mij hierbij helpen?

Als adviseur ben ik momenteel verschillende testbatterijen aan het testen. Daarbij valt mij op dat de SolarEdge thuisbatterij wordt leeggetrokken op momenten dat de auto wordt opgeladen tijdens goedkope of zelfs negatieve stroomprijzen. Dit lijkt niet wenselijk gedrag.

Bij andere systemen die ik heb getest waaronder Solarwatt, BMW Vision, Victron en Sonnen doet dit probleem zich niet voor. Voordat ik dit meeneem in mijn analyse, kun je dit wijzigen? Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan aanpassen?

Mvg
John

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik verwacht dat je als adviseur een lijntje naar SolarEdge hebt?
Dat lijkt mij de uitgelezen partij voor dit type vragen vanuit een beroepsmatig insteek.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:30
Die vraag is alleen relevant als je gebruikt maakt van dynamische tarieven. Als je een vast of variabel contract hebt is dat juist wat er zou moeten gebeuren. Eerst beschikbare batterij voorraad opmaken voordat je een eventueel tekort gaat aanvullen met afname van het net.

• Johndullart
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 15:05
jack zomer schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:55:
Ik verwacht dat je als adviseur een lijntje naar SolarEdge hebt?
Dat lijkt mij de uitgelezen partij voor dit type vragen vanuit een beroepsmatig insteek.
die geven geen gehoor.....

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:36
Johndullart schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:04:
[...]

die geven geen gehoor.....
Dan willen ze blijkbaar niet (via jou) verkopen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:12
Lijkt me ook als je dit soort tests doet dat je de in and outs van de instellingen kent.
Pagina: 1