• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 22:14
__Erik__ schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:26:
Zit hier ook al een paar dagen te wachten op actuele gegevens uit de Growatt omvormer, ding is gewoon goed aangemeld en geaccepteerd, maar functioneren, ho maar :X
Nadat ik de omvormer heb ontkoppeld (lijkt alleen via de website te kunnen) en opnieuw heb toegevoegd, werkt het nu wel en zie ik, iig in het Live tabje, gegevens binnenkomen in de app! *O*

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 23:06
Pr088 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:31:
[...]

Bij mij zou SolarEdge inderdaad ook aanpassingen doen op verzoek van Zonnedimmer. Werkt vandaag nog niet. Maar waarom zou er afgelopen weekend afgeschakeld moeten worden? Prijzen lagen nog rond de 8-9 cent positief inclusief belastingen. Of ben jij netto jaarlijks aan het terugleveren?
Ik kijk naar de tarieven zonder salderen, dus gistermiddag een aantal uur negatief.

De app laat ook zien dat er gedimd is, maar de inverter blijft gewoon volop terugleveren. Dit probleem is ook bekend bij Zonnedimmer.

Het is nu vooral de vraag of de update al door SolarEdge is uitgevoerd en het nog steeds niet werkt, of dat de update na ruim een week nog niet uitgevoerd is en het daarom nog niet werkte.

Net even op de inverter gekeken en ik zie hier wel versienummers van DSP1, DSP2 en Comm Board staan, maar ik heb geen idee wat er voorheen op stond dus daaraan kan ik helaas niet zien of er al iets veranderd is (voor nu wel even een screenshot gemaakt).

Ik kijk het nog even een week aan en anders maar weer even navraag doen bij Zonnedimmer. Dat is helaas wel meteen het nadeel als je afhankelijk bent van externe partijen. Maar als het uiteindelijk naar behoren werkt, voldoet het eigenlijk wel voor mijn situatie en hoef ik niet meteen met Home Assistant aan de gang.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kUHtCWI.png

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Pr088 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:31:
[...]

Bij mij zou SolarEdge inderdaad ook aanpassingen doen op verzoek van Zonnedimmer. Werkt vandaag nog niet. Maar waarom zou er afgelopen weekend afgeschakeld moeten worden? Prijzen lagen nog rond de 8-9 cent positief inclusief belastingen. Of ben jij netto jaarlijks aan het terugleveren?
Ook een Solaredge hier en ik heb de laatste weken ook al enkele keren contact gehad met Zonnedimmer hierover. Zelfde verhaal dat er weer een verzoek richting Solaredge gaat. Helaas is er nog niets veranderd.

Ik zie wel dat de request van Zonnedimmer om te dimmen binnenkomt bij Solaredge. Heel kort gaat de productie naar nul, maar lijkt daarna door Solaredge weer overruled te worden.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Sgt_Pepper schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:01:
[...]

Ook een Solaredge hier en ik heb de laatste weken ook al enkele keren contact gehad net Zonnedimmer hierover. Zelfde verhaal dat er weer een verzoek richting Solaredge gaat. Helaas is er nog niets veranderd.

Ik zie wel dat de request van Zonnedimmer om te dimmen binnenkomt bij Solaredge. Heel kort gaat de productie naar nul, maar lijkt daarna door Solaredge weer overruled te worden.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Waar zie jij een request binnenkomen? Of heb jij installateurstoegang tot de monitoringomgeving van SE?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nee, meerdere keren de P1 meters Tibber en Homewizard heel goed in de gaten gehouden op het moment dat ik handmatig Zonnedimmer liet schakelen vanuit hun website, of wanneer Zonnedimmer zelf zou moeten schakelen als de stroomprijs negatief was op de kwartiermomenten in het uur.

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:08
Hier werkt het dimmen iig goed. Heb handmatig gedimd van 14.10 tot 15.10, kan dan een uurtje aangeven en daarna schakelt het automatisch weer in. Volgens de app staan mijn panelen nu op 76%, maar geloof dat er wat vertraging in zit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgESJFRSSWxYPjffZeLFDxaj7I0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ESH6yIInT4J81UTkI0Ml8KUq.jpg?f=user_large

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:08
brukskeluuk schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:46:
Hier werkt het dimmen iig goed. Heb handmatig gedimd van 14.10 tot 15.10, kan dan een uurtje aangeven en daarna schakelt het automatisch weer in. Volgens de app staan mijn panelen nu op 76%, maar geloof dat er wat vertraging in zit.[Afbeelding]
Inmiddels weer 100%, nu nog even kijken wanneer enexis opdracht geeft of het in de buurt komt van wat ik denk op te wekken.
Pagina: 1 2 3 Laatste