Verzenden via mp lukt niet boven de 10kg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:37
Ik heb een kleine frustratie hier... Na wat verbouwing had ik een paar dingen over. Dus hop op mp.

Verkocht. Nu komt de frustratie. Het geheel weegt 15 kg. MP heeft opties voor pakketen van 15 kg. Zie plaatje hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxtRpFW_hOWYIBP5Xbvapzo_Nps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SXEb4gJLw0naBy6gebtumL1.jpg?f=fotoalbum_tile
Echter, als je dan de financiële afhandeling gaat doen, krijg je enkel de optie tot 10kg. (Met woordje "actie" erbij, dat wel. Zie plaatje hier onder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQkD0auLXfrQHb41tHXGiom4jLA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IEuftHWf9w4QQ8JdgSq8pPV.jpg?f=fotoalbum_tile
Hoe nu verder? Verzenden via een dhl verzendlabel (aangemaakt in de dhl ap) kan, is 15 euro, ipv de mp 7 euro. En daarmee haal ik het hele proces uit de mp ap, dat weer tot gedoe met de koper leidt.

Mara de achterlijke chatbot was ook niet behulpzaam.

Iemand de gouden tip?

(Ik heb dit geprobeerd op een Android, iOS mobiel apparaat en op een Windows laptop).

Beste antwoord (via tcw82 op 02-05-2026 14:17)

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-05 21:01

H-W

Als je de advertentie plaatst of wijzigt, kan je de beste optie voor de verzending kiezen. Als je hier dan kiest voor "Pakket 10-23kg" ipv de vaak "als suggestie" gekozen optie 0-10 kg, dan werkt het ook niet?

Alle reacties

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien gewoon verzenden via DHL en doen of je gek bent? Afmetingen zijn hetzelfde bij alle gewichten, ik heb bij DHL ook nog nooit een naheffing gekregen. PostNL wel (zowel op afmeting als op gewicht). Maar dat was niet via Marktplaats.

Ik zie wel eens pakketten liggen bij het pakketpunt die te groot zijn voor DHL, geen idee wat daar mee gebeurt :p

Edit: Rare afmetingen trouwens bij het zware pakketlabel van PostNL (20cm?).

[ Voor 10% gewijzigd door Dagion op 02-05-2026 09:42 ]

• jack zomer
  • Niet online
gewoon verzenden, en het meer bedrag als eigen risico beschouwen.
of de koper een berichtje sturen dat of de koper 7 euro extra betaald voor het verzenden
of de koop helaas alleen afgehaald kan worden ivm gewicht

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:38
Er is toch altijd ook een optie voor zelf verzenden. Kies die en voeg de verzendkosten bij het totaal.

Acties:
  • Beste antwoord

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-05 21:01

H-W

Als je de advertentie plaatst of wijzigt, kan je de beste optie voor de verzending kiezen. Als je hier dan kiest voor "Pakket 10-23kg" ipv de vaak "als suggestie" gekozen optie 0-10 kg, dan werkt het ook niet?

• tcw82
H-W schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 11:54:
Die route had ik nog niet in dacht. Ik ga daar even induiken.

• tcw82
H-W schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 11:54:
Dit bleek de oplossing. Dank.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gewoon kiezen dat je de verzending zelf regelt. Zoals zoveel zaken, is ook het verzend systeem van Marktplaats brak. Laatst had ik er ook een probleem mee; de maximale afmetingen van de doos waren te beperkt. Was ook niet op te lossen door een zwaardere pakket categorie te kiezen. Dus heb ik zelf maar rechtstreeks bij PostNL een label gekocht voor een middel-pakket. Dan mag het wel een normale afmeting hebben.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:39
S1NN3D schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:01:
Gewoon kiezen dat je de verzending zelf regelt. Zoals zoveel zaken, is ook het verzend systeem van Marktplaats brak. Laatst had ik er ook een probleem mee; de maximale afmetingen van de doos waren te beperkt. Was ook niet op te lossen door een zwaardere pakket categorie te kiezen. Dus heb ik zelf maar rechtstreeks bij PostNL een label gekocht voor een middel-pakket. Dan mag het wel een normale afmeting hebben.
Tot de koper hier niet in wil meegaan, aangezien er dan geen sprake is van kopersbescherming. Ik heb een tijdje geleden een deal met een gameshop afgeblazen(als verkoper zijnde) , aangezien zij altijd werken met kopersbescherming. Ik wilde echter alleen maar verzenden met aangetekende verzending, wat niet mogelijk is binnen MP.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

mad-dog schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:20:
[...]

Tot de koper hier niet in wil meegaan, aangezien er dan geen sprake is van kopersbescherming. Ik heb een tijdje geleden een deal met een gameshop afgeblazen(als verkoper zijnde) , aangezien zij altijd werken met kopersbescherming. Ik wilde echter alleen maar verzenden met aangetekende verzending, wat niet mogelijk is binnen MP.
Daarom gewoon altijd in je advertentie opnemen "Betaling via <bank> betaalverzoek of bankoverschrijving, niet via Marktplaats". In mijn ervaring is de impact minimaal, tenzij je iets hebt waar zo weinig vraag naar is dat je het een paar keer opnieuw moet posten..
Pagina: 1