Ervaring gezocht met ritsscreens met solar motor.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Johan1913
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:15
Wij zijn van plan om ritsscreens te bestellen met een solar motor. Nu zien we dat er twee opties zijn: de Somfy Altea IO en een solar motor van JVSolux.

Wij zijn benieuwd naar praktijkervaringen. Hoe bevallen deze motoren qua betrouwbaarheid, accuduur en werking in de winterperiode?

Alle ervaringen, tips of aandachtspunten zijn welkom! 👍

Alle reacties

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:05
We hebben zeven maanden geleden de Zipscreen Luxaflex Beaufort Solar laten plaatsen Incl. Somfy iO motor

Heb er verder geen verstand van maar het werk perfect eigenlijk

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02
Brel motor hier in de screens en rolluiken op solar en die doen ook in de winter gewoon hun werk, accu is niet onder de 70% geweest en ook in de winter gaan in ieder geval de rolluiken elke dag omlaag en weer omhoog. Ze zitten er nu al een jaar of vijf in.

• Johan1913
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:15
Allereerst bedankt voor jullie reacties, dat wordt zeker gewaardeerd.

Mijn vraag was echter specifiek gericht op de vergelijking tussen de Somfy Altea Solar IO motor en de JVSolux motor.
Dit omdat wij van plan zijn screens te bestellen via www.screen-discount.nl
, aangezien zij voor ons momenteel de meest voordelige optie zijn.

Ik ben daarom vooral benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele verschillen in kwaliteit, betrouwbaarheid en gebruik tussen deze twee motoren.

Alvast bedankt voor het meedenken!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb Brel motoren en die maken een bak herrie met openen/sluiten, niet best. Afrader.

JVSolux is ook een goedkoop white label rebranded Chinese motor, net als Brel eigenlijk. Zou er zelf nooit aan beginnen.

Doe jezelf een lol en koop gewoon Somfy. Veel stiller en hogere kwaliteit.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦