• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 22:07
Ik neem aan dat het spel gebalanceerd is met de gedachte dat skills leren ook tijd kost, dus het lijkt me dat als je dat eruit haalt je snel OP zult zijn. Ik zal bij de tweede playthrough waarschijnlijk het limiet eraf halen met de mod, maar de eerste keer is het toch leuk.
In plaats van de gebruikelijke questlijst aftikken, forceert het de speler keuzes te maken.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:34
Voor mensen die stress ervaren, even tussen spoiler tags mocht iemand deze mini spoiler niet willen lezen;
spoiler:
Je kan bijna alles doen in de 30 dagen. Alle side quests. Het enige waar je geen tijd voor hebt is iedere treasure hunt en ieder kampje uitroeien. Dat laatste is ook niet nodig als je een gebied vrij hebt gespeeld. Tijd stress is dus nauwelijks nodig. 95% van de geschreven content zie je bij een eerste playthrough. Een tweede playthrough is vooral voor andere outcomes bij quests.

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 10:45
Piet_Piraat7 schreef op zondag 6 september 2026 @ 07:53:
Voor mensen die stress ervaren, even tussen spoiler tags mocht iemand deze mini spoiler niet willen lezen;
spoiler:
Je kan bijna alles doen in de 30 dagen. Alle side quests. Het enige waar je geen tijd voor hebt is iedere treasure hunt en ieder kampje uitroeien. Dat laatste is ook niet nodig als je een gebied vrij hebt gespeeld. Tijd stress is dus nauwelijks nodig. 95% van de geschreven content zie je bij een eerste playthrough. Een tweede playthrough is vooral voor andere outcomes bij quests.
Ligt eraan. In mijn tweede playthrough heb ik juist wel ieder kampje en iedere treasure hunt voltooid. Aan het einde van die (completionist) playthrough (dag 31) had ik geen enkel vraagtekentje meer over.
spoiler:
Maar ik had twee companion quests (Lacra en Crate) niet voltooid.
Het is dus echt maar net welke keuze je maakt.

Verder helemaal eens met je strekking. Ik heb die discussie ook al veelvuldig gevoerd op Reddit. Vale Sangora heeft wat mij betreft ook niet genoeg te bieden voor een endless mode. En als je die dan toch per se wil dan kun je dat in vanilla ook al realiseren.

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 10:45
Waarschijnlijk dikke spoilers voor veel mensen maar misschien interessant voor de uitgespeelden: Hitless boss rush met mijn mega overpowered crit build :*)

• Wimpie79
  • Registratie: April 2026
  • Nu online
Ik heb juist st trina bezocht. Nog maar net in de open wereld en helemaal naar onder gerend. Best hierna de stad in. Want heb nog geen enkele black Smith en verkoper tegen gekomen

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:39

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wimpie79 schreef op zondag 6 september 2026 @ 11:57:
Ik heb juist st trina bezocht. Nog maar net in de open wereld en helemaal naar onder gerend. Best hierna de stad in. Want heb nog geen enkele black Smith en verkoper tegen gekomen
Als je laslea uitloopt richting 'the mill' en dan door de weg volgen staat er al een vendor. (wit zwaardje op minimap)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffDLNCIdejrRkDQsq-THMx1BcMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oJ6oMvUfMcZnTD5RWvUOzH5.jpg?f=fotoalbum_large
The Blood of Dawnwalker – Hotfix 1.0.4
Beschikbaar voor: PC, PlayStation 5 en Xbox Series X|S

Belangrijkste verbeteringen:
  • Verbeterde stabiliteit.
  • Meerdere problemen opgelost die de voortgang van quests blokkeerden.
  • Probleem opgelost waardoor spelers niet konden opslaan.
  • Fakkels kunnen niet langer onbeperkt groeien.
  • Steam: FPS-drops bij controllers met verouderde GameInput-software opgelost.
Gameplay en quests:
  • Probleem opgelost waarbij de tutorial kon vastlopen na te snel gebruik van Voracious Bite.
  • Coen kan niet langer vast komen te zitten in bepaalde huizen of grotten.
  • Dode NPC's kunnen geen gesprekken meer starten.
  • Problemen met blokkeren en dialogen opgelost.
  • Diverse questproblemen opgelost, waaronder Deep Down, Hive and Seek, On the Run, A Lone Wolf's Hunt en Smoke and Ashes.
  • Oneindig laden tijdens On the Run opgelost.
  • Soft-lock na het volgen van Sara opgelost.
Overige verbeteringen:
  • Problemen met muziek tijdens de proloog opgelost.
  • Coen en Iorgu drinken nu ook op lage grafische instellingen uit hun bekers.
  • Quality-presetmods worden weer correct toegepast.
  • PC: VSync-problemen bij gebruik van FSR Frame Generation opgelost.
Bron: The Blood of Dawnwalker – Hotfix 1.0.4

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 17:17
Gosh... word steeds enthousiaster om deze aan te schaffen... ben alleen nog niet met GoW Raganarok klaar (platinum...) pffft hahaha

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:49

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RustStorm schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:48:
Gosh... word steeds enthousiaster om deze aan te schaffen... ben alleen nog niet met GoW Raganarok klaar (platinum...) pffft hahaha
Even doorbijten! ben ik ook aan het doen al dagen lang hahah.. maar denk eindelijk eens volwassen te zijn en af te maken wat ik al gekocht had :P dan is dawnwalker miss ook goedkoper haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• mister_S
Net de prologue afgerond, wat een goed spel zeg. Ik heb de hype (was er een hype?) rond dit spel helemaal niet meegekregen, dus voor mij is het een enorme verrassing. Het is erg mooi gemaakt, draait super en het is nu al duidelijk dat het met veel aandacht voor details is gemaakt. Sfeer tot nu toe is geweldig.
Wat ze met combat hebben gedaan is erg goed, ze hebben een leuk systeem bedacht. Speel het wel op hard, op de normale stand zijn de vijanden afwachtend en dat haalt toch wat weg van de lol tijdens het vechten.

Nu hopen dat het na de prologue niet snel in de shitter gaat :+

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:34
Waar ik in het begin van het spel bijna constant dood ging beleef ik nu richting het einde van het spel het tegenovergestelde. Ik begon op Casual en heb het inmiddels op Challenging (hard) gezet, maar nog is het te makkelijk.. elke boss, elke encounter, ik lijk wel onsterfelijk. Ergens zit er nog niet iets helemaal lekker in die curve in het spel.

Ik ben verre van een pro, juist een enorm casual speler. Maar als je zo door elke encounter loopt is het ook niet echt leuk. Het verhaal vind ik dan wel weer erg leuk.

• mister_S
Ik ben inmiddels 10 uur verder en ik vind het een erg sterke spel, zeker het geld waard. Presentatie is geweldig (graphics, verhaal, VA etc.) en de systemen zijn erg leuk. De complexiteit van een Witcher 3 heeft het zeker niet, maar alsnog erg veel oog voor detail. Draait ook nog eens erg goed met een 9070XT op 4K, alles op high en FSR quality. Alleen in de stad kom ik onder de 60fps.

Zeer goed spel. Als ze dit als raamwerk gebruiken voor een sequel en deze uitwerken, wordt het geweldig :)

Onderstaand is wel een mooi voorbeeld van hoe leuk combat kan zijn in dit spel.
https://www.reddit.com/r/TheBloodofDawnwalker/s/rPhcYllozL

[ Voor 12% gewijzigd door mister_S op 20-09-2026 10:47 ]

Pagina: 1 2 Laatste