Logitech Z623 linker speaker werkt niet 100%

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:39
Beste tweakers, dit is meer een advies wat ik wil hebben dan een vraag.

Ik heb de volgende speaker set Logitech Z623 sinds meer dan 15 jaar geloof ik, gaat om dit setje: https://www.logitech.com/...p/z623-speaker-system-thx

Met tijd gaat er natuurlijk wat meer en meer kapot, ook helaas bij mijn setje.
Namelijk de linker speaker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQXIk6M3LX41ocBBdhBta8L6dF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKoATGadC7CZuKhqyTmB2pUk.png?f=fotoalbum_large
de connector zelf of de input poort werken niet, je moet echt heel weinig bewegen om af en toe wel of niet geluid uit de speaker te krijgen. Eenmal vast op dat punt heb je ook geluid, maar stoot je met je voet tegen de woofer dan is het weer uit.

de stekker zelf dat ronde gedeelte, schijnt niet meer stabiel. kan je dat nog aanpassen, of moet ik het setje weggooien? is echt zonde want het heeft super geluid. of kan ik die hele achterkant vervangen? is dat makkelijk te doen.

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik zie flink wat schroeven, dus er is hoop. Haal de boel eens los en warm de soldeerbout maar alvast op. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• theduke1989
PD2JK schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:53:
Ik zie flink wat schroeven, dus er is hoop. Haal de boel eens los en warm de soldeerbout maar alvast op. ;)
solderen wordt al een probleem, als ik dit laat doen? of eerst openen om te zien?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het is misschien leuk om je eerste skills op te doen, maar als je het helemaal niet ziet zitten is misschien een repair café nog een optie.

Edit:
Soms kan het ook de stekker/plug van de speaker zijn waar een breuk in zit. Is de pin in het midden nog stevig?

[ Voor 30% gewijzigd door PD2JK op 28-04-2026 10:51 ]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
Controleer de kabel op kabelbreukjes, kijk of de stekker nog stabiel is (pin niet los, ring niet te los om de connector), maak de stekker en de connector eens schoon (kan ook rotzooi tussen zitten), kijk of de connector stevig in de behuizing zit. Dat zijn allemaal al dingen die je kan doen voordat je gaat schroeven, maar ik zou ook gewoon even de achterkant loshalen, wat dingen doormeten en kijken of de soldeerverbindingen niet een refresh nodig hebben. Weggooien om zoiets is wel het laatste dat ik zou adviseren.

• theduke1989
Archer_VC10 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:41:
Controleer de kabel op kabelbreukjes, kijk of de stekker nog stabiel is (pin niet los, ring niet te los om de connector), maak de stekker en de connector eens schoon (kan ook rotzooi tussen zitten), kijk of de connector stevig in de behuizing zit. Dat zijn allemaal al dingen die je kan doen voordat je gaat schroeven, maar ik zou ook gewoon even de achterkant loshalen, wat dingen doormeten en kijken of de soldeerverbindingen niet een refresh nodig hebben. Weggooien om zoiets is wel het laatste dat ik zou adviseren.
de connector van de speaker zelf is niet meer sterk, je kan hem indrukken verbuigt een beetje.
weggooien wil ik sowieso niet setje zonder de linker speaker is alsnog een genot, mooie bass, maar wil niet weggooien.

ik was van plan om de connector nieuwe erop kan je dit solderen of met wago klemmen?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nieuwe connector is mooier, maar met een kleine wago 221 klem (of zelfs een kroonsteen) zal het ook prima werken.

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 28-04-2026 14:14 ]

• theduke1989
op de website van logitech zelf:
Technical Specifications

Total watts (Peak): 400 W
Total watts (RMS): 200 W
Subwoofer: 130 W
Satellites: 2 x 35 W
3.5 mm auxiliary input: 2 (up to 1080p)
RCA input: 1
Headphone jack: 1
Controls : Power, volume and bass controls on right speaker.

RCA input 1, zijn alle het zelfde, want op amazon heb je bijvoorbeeld 5.4mm dikke.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:01
Probeer eens een beetje contactspray. de kans is groot dat er gewoon wat lint of stof in zit.
Pagina: 1